Goodyear a prezentat două concepte de anvelope: una generează energie electrică, cealaltă se umflă singură
Goodyear a venit la Salonul Auto de la Geneva cu două anvelope concept. Acestea prezintă două tehnologii ale viitorului care sunt diferite din punct de vedere conceptual, dar ar putea uşura vieţile şoferilor dacă vor deveni realitate.
Goodyear a adus la ediţia cu numărul 85 a Salonului Auto de la Geneva două concepte de pneuri care ar putea revoluţiona industria auto în viitor dacă vor fi implementate într-o formă similară cu cea în care au fost expuse. Vorbim despre BH03 şi Triple Tube, două pneuri complet diferite în ceea ce priveşte ceea ce pot să facă în plus pe lângă sarcinile clasice ale unei anvelope, dar la fel de importante în ceea ce priveşte potenţialul de a schimba industria auto prin prezenţa lor. Primul concept de pneu poate să trasnforme căldura generată de rostogolirea unei anvelope în energie electrică. Dacă Goodyear va reuşi să ofere un asemenea pneu în variantă de serie, acesta ar putea fi utilizat de vehiculele electrice pentru a-şi mări semnificativ autonomia. Între timp, conceptul Triple Tube de la Goodyear prezintă o anvelopă care are trei tuburi interioare şi le foloseşte pentru a-şi regla automat presiunea interioară.
Conceptul de anvelopă BH03 prezintă o serie de materiale speciale în interior care generează curent electric în urma rostogolirii efectuate în condiţii normale de condus. Cei de la Goodyear nu au specificat cât de puternic este curentul rezultat şi cum poate fi el captat şi utilizat, dar o sursă de energie electrică bazată doar pe rotaţia unei anvelope ar putea să revoluţioneze transporturile rutiere în viitorul nu foarte îndepărtat dacă va fi transformată într-un element de producţie de serie care să şi funcţioneze. În plus, materialele folosite pentru a obţine curent electric din rotaţia unei anvelope aduc şi o optimizare a rezistenţei la rulare, ceea ce înseamnă mai mulţi kilometri cu aceeaşi cantitate de energie pentru respectivele pneuri.
Al doilea concept de anvelopă prezentat de Goodyear, Triple Tube, reprezintă un pneu care are trei tuburi separate în interiorul său, localizate sub banda efectivă de rulare şi în apropierea umerilor anvelopei şi în apropierea centrului acesteia. În baza unei pompe interne care miscă aerul din camera principală în cele trei camere individuale, anvelopa îşi reglează presiunea în mod automat. Cei de la Goodyear au gândit până şi trei moduri de rulare: Eco/Safety, Sporty şi Wet Traction.
Via Goodyear
va rugam combinati cele 2 tehnologii cu cea a lui Michelin intr-un singur pneu, si poate o puneti si pe cea a lui Nokian cu cuiele retractabile