Organizaţie ecologistă: "Constructorii auto măsluiesc testele de consum”
În urma unui studiu realizat de o organizaţie ecologistă independentă, grupul de lobby Transport&Environment din Bruxelles susţine că Uniunea Europeană necesită un nou ciclu de testare al consumului de carburant. Diferenţa medie între consum şi realitate este de 31%, spun aceştia.
Un grup de lobby din Bruxelles solicită Comisiei Europene schimbarea modalităţii de calcul a consumului de carburant pentru toate automobilele vândute în Europa. Grupul Transport&Environment (transporturi şi mediu) atrage atenţia asupra unui studiu realizat de ICCT (Consiliul Internaţional de Transport Ecologic) şi face o analiză a acestuia prin care arată cum reuşesc producătorii de automobile să obţină un consum declarat mult mai bun decât în realitate. Cei de la Transport&Environment arată şi care sunt trucurile prin producătorii care fac asta, diferenţa medie fiind de 31% în 2013, atrage atenţia organizaţia. Diferenţa este în creştere faţă de 2001, când media europeană era de opt procente. Din cauza acestei diferenţe, un şofer mediu cheltuie aproximativ 500 de euro în plus pe an pentru carburant pentru a acoperi ecartul. Raportul grupului de lobby a fost completat cu o analiză a diferenţei de consum între valorile declarative şi cele reale ale unor modele vândute pe piaţa din Europa, folosind valorile din ciclul NEDC şi valorile obţinute de şoferii şi managerii de flote care au colaborat cu aceştia. Analiza mai sus menţionată a fost realizată de ICCT, Consiliul Internaţional de Transport Ecologic.
Ecologiştii vor un nou ciclu de testare
Organismul european concentrat pe protecţia mediului solicită Uniunii Europene să schimbe regulile de testare până în 2017, deoarece actuala metodă, ciclul standard NEDC, nu reflectă stilurile de condus ale oamenilor obişnuiţi şi le permite producătorilor să exploateze anumite portiţe deschise pentru a îmbunătăţi rezultatele. Subiectul vizat de organismul de lobby din Belgia este în vizorul lumii după ce Hyundai şi Kia au primit o amendă record pentru declararea unui consum mai mic pentru maşinile lor vândute în SUA în ultimii doi ani, iar toţi europenii se îndreaptă spre autovehiculele care să le asigure un consum de carburant cât mai scăzut. Actualul ciclu european standard de testare al consumului de carburant a fost introdus în 1996 special pentru a aduce rezultate comparabile între diferitele tipuri de vehicule disponibile pe piaţa de pe bătrânul continent, indiferent de factorii care au o diferenţă mare asupra eficienţei unui autovehicul în viaţa reală. Greg Archer, purtătorul de cuvânt al organismului belgian, spune că exact aceleaşi diferenţe aduc un consum mai mare în viaţa reală faţă de valorile declarate de constructori.
Cum măsluiesc producătorii consumul oficial
Printre trucurile folosite de unii constructori de automobile pentru a obţine o valoare cât mai bună a consumului de carburant se numără deconectarea alternatorului, oprirea tuturor consumatorilor auxiliari (aer condiţionat, radio, lumini, etc.), folosirea treptelor de viteze superioare în situaţia în care acestea nu ar fi neapărat necesare pentru a face motorul să ruleze la o turaţie mai redusă, ungererea atentă a unor componente care nu sunt unse în mod normal şi folosirea altor uleiuri faţă de maşinile standard şi chiar lipirea de bandă adezivă peste micile spaţii ale caroseriei pentru a îmbunătăţi coeficientul aerodinamic. Organismul european care a realizat acest studiu susţine că producătorii împing plăcuţele de frână în etrieri pentru a reduce rezistenţa la rulare a acestora, modifică unghiurile şi aliniamentul roţilor pentru a reduce rezistenţa la rulare, umflă pneurile la o presiune superioară celei recomandate, echipează vehiculul cu pneuri speciale cu rezistenţă la rulare mai scăzută şi chiar profită de toleranţele specifice ale testelor pentru a putea modifica ulterior rezultatele.
Şapte mituri false despre cum să reduci consumul maşinii tale
Cea mai mare abatere constatată în 2013 între consumul declarat şi cel real a fost la Mercedes-Benz
Mercedes-Benz, divizia premium a concernului Daimler, a avut cea mai mare abatere constatată de la valoarea de consum anunţată conform ciclului NEDC, arată studiul asociaţiei Transport&Environment. Diferenţa a fost de aproape 40% faţă de valoarea anunţată în urma testării în ciclul european. Pe următoarele poziţii ale clasamentului au fost BMW şi Ford. Abatarea medie în industrie este de 30%, adică un consum cu până la 30% mai mare în viaţa reală faţă de valorile NEDC. Sub medie s-au clasat concernele GM, Volkswagen, Renault, Fiat, PSA şi Toyota.
Motoarele mici au cea mai mare abatere la consumul real faţă de cel declarativ
Studiul realizat de ICCT arată că motoarele cu cilindree mică, de până la un litru inclusiv, au cea mai mare diferenţă între valorile declarate la ciclul NEDC şi valorile din viaţa reală. Cele mai ”oneste” motorizări sunt cele de peste 5.0 litri, care au o diferenţă aproape insignifiantă între valorile reale şi cele realizate la testul NEDC. În cazul motoarelor de sub un litru inclusiv, diferenţa de consum este de aproximativ 2 litri la sută, în medie, arată datele organizaţiei ecologiste ICCT. Valorile diferite de standard apar la aproape fiecare producător de automobile implicat în acest studiu, ne arată reprezentanţii organismului european, iar abaterea medie între valoarea declarată şi valoarea reală este în creştere, trag alarma cei de la ICCT.
Via Bloomberg | Transport&Environment | ICCT
Asta face parte din ciclul. STIRE SOC!! In apa se gaseste hidrogen in proportie de 66%. Au descoperit si astia roata de parca era cineva care nu stie ca astia in Europa manaresc la greu testele de consum