Audi RS7 piloted driving Concept, maşina care se pilotează singură pe circuit, a fost prezentată oficial

Publicat miercuri, 15.10.2014 11:51 de Sebastian Toma

Audi a prezentat primele imagini şi informaţii ale conceptului autonom RS7 piloted driving, o maşină capabilă să se conducă singură pe circuit într-un regim sportiv.

Audi RS7 a fost subiectul unui experiment al departamentului de cercetare şi dezvoltare al companiei, care a proiectat un sistem de conducere autonomă. Nemţii vor prezenta noul RS7 piloted driving concept la etapa finală a campionatului DTM, derulată în data de 19 octombrie pe circuitul Hockenheim. Până atunci, Audi a publicat o galerie foto a noului său prototip şi un video detaliat al modului în care funcţionează sistemul de conducere autonomă al vehiculului. Acesta foloseşte un sistem GPS foarte precis, cu acurateţe de până la un centimetru, asistat de o cameră 3D, care este suficient de performant încât să-i permită vehiculului să se piloteze pe circuit la viteze de până la 240 km/h.

Cei de la Audi promit că RS7 piloted driving concept va fi capabil să meargă pe circuit precum un pilot uman, fiind proiectat să urmeze trasele, să accelereze la maximum pe liniile drepte şi să frâneze folosind întreaga capacitate a vehiculului. Maşina este aşteptată să atingă o viteză maximă de 240 km/h pe liniile drepte şi să obţină un timp de aproximativ două minute şi 10 secunde pe circuit. Spre comparaţie, cel mai rapid model pe versiunea de 4.574 metri a lui Hockenheimring este Porsche 918 Spyder cu pachetul Weissach, care a realizat un timp de 1:48:50 în 2013.

Un inginer Audi demonstrează capacităţile sistemului de conducere autonomă pe circuit. Nu este uşor să nu atinci comenzile când vezi cum se închide virajul în faţa ta.

Ulrich Hackenberg, şeful departamentului de dezvoltare al mărcii Audi, declară că noul prototip al companiei este răspunsul lor la una dintre cele mai importante tendinţe din industria auto, conducerea autonomă. Nemţii de la Audi vor să demonstreze capacităţile tehnologiei lor direct pe circuit, spre deosebire de alte companii care au preferat să expună sistemele lor în medii controlate sau în regim urban, unde tehnologia are provocări total diferite de cele de pe un circuit. ”Un timp de puţin peste două minute pentru un tur de circuit şi acceleraţii laterale de până la 1.1 g vorbesc de la sine”, completează Prof. Dr. Ulrich Hackenberg declaraţia sa.

Via Audi

  • tzenu_bmw, miercuri, 15.10.2014 12:39

    poi si BMW a prezentat un asemenea model cu multi ani in urma...... probabil Audi-ul de fata e ceva mai 'interesant' din cateva pct. de vedere insa cam aceeasi vrajeala.....

  • Suleyman Cunoscatoru, miercuri, 15.10.2014 13:20

    Si care e farmecul ? Merg cu RS7 pe circuit si stau in el ?

  • vianu, miercuri, 15.10.2014 14:25

    n-ati inteles nimic...asta e raspunsul Audi pentru piata din Romania si prostia aia de proiect de lege cu obligativitatea soferilor de a avea cel putin 8 clase e pentru cei "cu valuare"

  • Claudiu, miercuri, 15.10.2014 14:38

    Acel concept de la bmw presupunea parcurgerea unui tur de circuit si memorarea coordonatelor trasei pe care rula precum si memorarea in functie de coordontele gps a schimbarii diretiei, a franarii si a accelerarii. Conceptul celor de la audi presupune un sistem de coordonate gps pentru configuratia circuitului, iar sistemul autonom din masina este cel care decide cand se accelereaza, cand se franeaza sau care e trasa optima in viraje.

  • Ghosn, luni, 20.10.2014 21:06

    La drum lung daca esti batran si plin de reumatism... inteleg ! Citesti un ziar, te relaxezi, mai tii o videoconferinta etc.Trece altfel timpul Dar PILOTAJUL ?? Sa fim seriosi ! Discutam aici de pasionati auto ! Cine vrea asa ceva? Nimeni ! E o IDIOTENIE din partea Audi !