Şeful de design BMW: "Am conceput Seria 2 pentru a evoca spiritul lui E30, a doua generaţie Seria 3"
Între "Ursuleţul" E30 şi noua linie de modele din gama Seria 2 există asemănări pe care Karim Habib, directorul studioului de design BMW, le explică într-un interviu acordat Automotive News.
Karim Habib, designerul responsabil de liniile noii game BMW, susţine că noua generaţie Seria 2 a fost desenată astfel încât să le ofere fanilor mărcii legătură peste timp cu cea de-a doua generaţie Seria 3, denumită codat E30. În sprijinul acestei afirmaţii, Habib aduce aspectul general mai "pătrăţos" al maşinii.
"Din ce în ce mai multă lume apreciază E30 (n.r. prima generaţie BMW Seria 3), acel reprezentant original al spiritului BMW. Din acest motiv ne-am concentrat pe modul în care putem să transformăm noua Seria 2 într-o maşină ceva mai pătrăţoasă. Am fi putut să desenăm un montant C (n.r. stâlpul lateral care susţine luneta şi geamul lateral posterior) mult mai fluid, asemănător celui de pe Seria 4, dar am vrut dinadins să-i imprimăm forme angulare evidente. Atunci când construieşti un cabriolet şi plafonul dispare, ceea ce rămâne este acest caracter special al montantului C", spune Karim Habib într-un interviu acordat publicaţiei Automotive News.
Conform omului care conduce biroul de design al celor de la BMW, apariţia noilor tehnologii implementate pe maşini reprezintă un avantaj evident pentru oamenii care desenează maşini în această epocă. "Este cel mai bun moment pentru a fi designer. Nu am fi creat niciodată gama de modele "i" (n.r. linia de modele eco de la BMW, care cuprinde la această oră modelele i3 şi i8) dacă lumea nu s-ar fi schimbat. Cât de tare e asta pentru un designer? Folosim din ce în ce mai multă fibră de carbon şi amestecăm aluminiul, oţelul şi fibra de carbon amintindu-ne tot timpul despre aerodinamică. E o provocare, dar şi o mare oportunitate", consideră Karim Habib, care acum trei ani declara într-un interviu Automarket că este un mare fan al maşinilor italiene din anii '60.
modelul E30 e probabil considerat in toata lumea ca cel mai apreciat BMW....... Daca BMW sar gandi sa renasca un model din istoria sa(ex. Mini,Fiat 500,Vw Beetle)modelul in cauza ar trebui sa fie fara indoiala E30... o masina destul de fiabila,simpla,mecanica...usor de intretinut si reparat(cu minime conustinte de mecanica oricine poate repara o usoara problemna cu un ciocan si o surubelnita:)))) preturile vor incepe sa creasca....in urmatorii 10 ani modelul va deveni un clasic si asta pe buna dreptate.......pun pariu ca seria 2 nu va avea aceeasi reputatie peste 20-30 de ani.....copia nu e niciodata la fel de buna ca originalul:P