Propunere legislativă: scoala de şoferi va fi accesibilă doar celor care au absolvit minim opt clase

Publicat vineri, 10.10.2014 13:12 de Sebastian Toma

Un deputat a propus modificarea Codului Rutier pentru a nu le mai permite celor care nu au absolvit opt clase să se înscrie la şcoala de şoferi şi să obţină permisul de conducere.

Permisul de conducere ar putea fi obţinut în România doar de candidaţii care au cel puţin opt clase absolvite, spune un proiect de lege propus de deputatul Ioan Muntean. Acest proiect de propunere a Codului Rutier ar implica imposibilitatea obţinerii permisului de conducere pentru românii care nu au terminat opt clase, dar cei care deţin deja permis de conducere şi nu au îndeplinit criteriul respectiv nu vor fi afectaţi. Cea de-a doua propunere a deputatului respectiv prevede pierderea definitivă a permisului de conducere pentru şoferii care au cauzat accidente grave, soldate cu victime. Iniţiatorul proiectului este convins că aceste măsuri vor face drumurile din România mai sigure pentru toată lumea, titrează cei de la Ştirile ProTV.

Codul Rutier aduce noi sancţiuni: şoferii vor fi amendaţi dacă minorii nu poartă centura de siguranţă

În prezent, Codul Rutier nu specifică un nivel minim de studii pentru obţinerea permisului de conducere. Un candidat trebuie doar să facă dovada că a urmat cursurile unei şcoli de şoferi autorizate, că a luat lecţii de condus de la un instructor autorizat şi că este apt din punct de vedere medical să conducă pe drumurile publice pentru a putea fi examinat în vederea obţinerii permisului de conducere. În cadrul cazului cunoscut publicului cu titulatura de "permisele de Piteşti", unii indivizi au obţinut permisul de conducere prin mijloace ilegale şi cercetările ulterioare au descoperit că aceştia nu ştiau să scrie sau să citească.

Până la modificarea Codului Rutier din 19 ianuarie 2013, un moped era cel mai accesibil vehicul pe care îl putea conduce pe drumurile publice un român care nu deţinea permis de conducere.

Codul Rutier a fost modificat: Interdicţii şi obligaţii pentru biciclişti şi mopedişti

Începând cu luna ianuarie a anului trecut, Codul Rutier a fost modificat pentru a introduce obligativitatea deţinerii unui permis de categorie pentru a putea conduce un moped pe drumurile publice. Această schimbare a fost necesară pentru alinierea la normele europene şi pentru reducerea numărului de accidente cauzate de conducătorii acestor vehicule, care nu erau obligaţi decât să urmeze un curs legislativ pentru a putea conduce un moped pe drumurile publice din România. Din nefericire, respectivul curs nu era suficient pentru a asigura înţelegerea normelor rutiere aplicabile în ţara noastră. Categoria dedicată mopedelor se numeşte AM şi se referă la motociclurile dotate cu motoare care nu le pot propulsa la o viteză maximă mai mare de 45 km/h, iar a căror capacitate cilindrică nu depăşeşte 49 cmc.

Conducătorii de mopede pot obţine acum permisul - cadrul legislativ a fost publicat în Monitorul Oficial

Via StirileProTV | Sursa foto

  • laurentiu, vineri, 10.10.2014 13:33

    si fabrica de permise de la ipj arges (plus altele de care nu stim) pe ce s-ar mai fundamenta ?

  • agoox, vineri, 10.10.2014 14:46

    ar fi mai bine daca ar inchide "fabricile de permise" decat daca ar baga legea asta idioata. Daca omul se poate semna, poate scrie si citi cat sa invete pentru scoala de soferi si sa ia nota de trecere la examene nu vad de ce ar trebui oprit. Cu siguranta unii oameni care nu au 8 clase pot conduce mult mai bine dacat unii care au facultate. Inca o lege de toti banii, gandita cu capul pentru bunastarea cetatenilor Romani.

  • slVW_83, vineri, 10.10.2014 14:52

    Sunt tineri in clasa a VIII-a care au deficiente majore la toate capitolele, mai ales la citit. Nu mai vorbesc de faptul ca nu sunt in stare sa lege o fraza logica... Aceasta lege e necesara!

  • esel, vineri, 10.10.2014 14:53

    8 clase? Mai degraba sa aiba bacul luat. Din pacate unii nu realizeaza ca trebuie sa ai si putina minte pentru a conduce. Intr-o lume ideala ar fi suficient sa mergi linistit pe banda ta si nu ai avea nevoie nici de cele 8 clase. Dar, in realitate, trebuie sa fii capabil sa observi ce se intampla in jurul tau si ce pericole pot aparea. Un om care nu a fost in stare sa invete 3 luni pentru a lua bacul cu siguranta nu e capabil sa ia cele mai bune decizii.

  • @ Automarket, vineri, 10.10.2014 15:37

    Multumim Automarket ca se baga in mizeria asta de lupta politica murdara prin promovarea de "contrapublicitate". Sau o fi Google Ads, dar e tot pe pagina Automarket Rusinica...

  • Sebastian, vineri, 10.10.2014 15:55

    @ @Automarket Te rugăm să trimiţi un print-screen pe adresa noastră de contact cu problema. Mulţumim!

  • zarnesteanu, vineri, 10.10.2014 17:01

    Daca trece legea asta, ii baga in boala pe toti tziganii si jegosii cu banii facuti peste noapte cu cutitu'n mana. Mai trebuie cateva legi sa-i lase pe dinafara si pe aia cu bani facuti din invatitul stiloului pe contracte guvernamentale fictive si gata. Avem sosele mai curate si mai civilizate.

  • vianu, vineri, 10.10.2014 17:25

    pe cand o lege prin care politicienii sa aiba un IQ de 120 cel putin? @esel are dreptate...unu' care n-a fost in stare sa-si ia bacu' nu e in stare sa ia decizii dar ce te faci cu politicienii care "nu vorbeste cu tine" si care au ajuns "pentru ca taticu'" si conduc o tara intreaga? proiectul e binevenit...sunt curios daca va fi adoptat ca lege. Dar sunt atat de multe legi BUNE in tara asta calcate cu nerusinare ca mi-e teama ca si obligativitatea de a avea 8 clase va ramane doar pe hartie traim intr-o tara stramba :(

  • tzenu_bmw, vineri, 10.10.2014 17:47

    sunt de acord ca permisul sa se obtina doar daca ai in 'cont' 8 clase insa ar trebui ca persoanele care sunt depistate ca au permis si nu stiu sa citeasca sau sa scrie sa li se ridice permisu de conducere pe loc pt. totdeauna....

  • LR, vineri, 10.10.2014 23:03

    De parca e mare lucru sa obtii un document care sa ateste absolvirea a 8 clase! Daca ai bani, poti obtine orice, chiar daca esti analfabet.

  • Octav72, sâmbătă, 11.10.2014 00:44

    Pentru un trafic mai civilizat, sunt necesare cat mai multe astfel de propuneri legislative. Important este si ca ele sa fie aprobate si aplicate riguros. Propun si sanctiuni severe pentru depasirea cu mult a vitezei legale. De exemplu, in caz ca oricine ar depasi cu 50 km/h viteza legala (sau alta valoare periculoasa, peste limita admisa de lege), indiferent ca in oras sau in afara acestuia, sa se considere ca un atac cu arma (masina), asa cum se considera in alte tari. Iar amenzile sa fie uriase ori, in caz ca vinovatii nu isi permit sa plateasca, sa li se suspende permisul pe mult timp. Intr-o anumita tara exista un proiect de lege care propune suspendarea permisului de conducere pe 1 an de zile, pentru cei care vorbesc la mobil in timp ce conduc masina. Nu este de gluma cu acest aspect. Recent am vazut pe cineva care conducea masina in timp ce cu mana stanga tinea mobilul, iar cu dreapta gesticula de parca numai asa putea comunica la telefon... Nici chiar cand se deplaseaza masina in linie dreapta nu este cazul sa se procedeze astfel. Am vazut un documentar despre cum este distrasa atentia omului, atunci cand acesta vorbeste la mobil. Subiectii se deplasau pe strada si vorbeau la mobil, iar in acelasi timp trecea pe langa ei un om costumat in clovn. Studiul a demonstrat ca niciunul dintre cei care vorbeau la mobil nu a observat omul costumat in clovn, chiar daca acesta a trecut chiar pe langa ei. Cu atat mai mult poate sa fie distrasa atentia celor care conduc masini, atunci cand vorbesc la mobil. Vad zilnic oameni care conduc si vorbesc la mobil, dar care au parca priviri absente si se uita undeva neclar, as spune ca (macar) spre inainte, dar acest aspect nu este evident. Se ''uita'' mai mult la ceea ce vorbesc la telefon si le scade capacitatea de concentrare la drum. Multi dintre ei conduc prea incet si incurca traficul, iar acest aspect poate sa fie uneori aproape la fel de periculos ca a conduce cu viteza mare.

  • iuliohir, sâmbătă, 11.10.2014 07:44

    Da. asa ar trebui. Nu 8, ci 12 clase! In felul asta, ar fi unii motivati sa mai calce si pe la scoala, nu numai in birt. Avem amenzi mari pentru oameni saraci si amenzi mici pentru oameni saraci cu duhul. Avem nevoie de "deratizarea" soselelor, caci ajung sa cred nevoia exagerata a romanilor de a construi biserici: treci pe langa ele si te rogi sa ajungi teafar acasa, cu atatia "asi" si "piloti de piloti" pe carosabil. Amnezile trebuie date procentual, in functie de venit. Nu ai venit, muncesti ilegal prin Spania, ai x-uri, q-uri, dar abc-ul e lipsa ? La puscarie tata ! Munca silnica pana iti iese clima "bizonica" pe nas. Dar... "havem drepturi, mancatias !"

  • Scrooge, sâmbătă, 11.10.2014 11:31

    ......ar trebui extinsa aceasta lege la mai multe drepturi. Si la dreptul de a vota ar fi si mai necesara.

  • inexorabil, sâmbătă, 11.10.2014 17:20

    Octav, dacă s-ar face o statistică cu privire la cât scriu eu pe AM şi cât scrii tu, ar ieşi o medie rezonabilă :) Serios acum, ai putea să ne “vizitezi” mai des o ţâră, căci în treburi şi îndatoriri (de fel şi chip) suntem înglobaţi toţi, fără excepţie…şi, mai mult ca sigur, de-aia fiecare dintre noi are senzaţia certă că nu ne mai ajunge timpul nici să ne tragem sufletul :( Chiar mi-a plăcut cum ai pus problema sancţiunilor rutiere. Evident, debandada a devenit parcă şi mai generală, dacă îmi permiţi o asemenea exprimare forţată. Am sesizat şi eu, la fel de surprins, “fenomenul” aparent inexplicabil al “privirii în gol, prin obiecte, prin tot”, specific mobil-maniacilor, care denotă aşa-zisul “deficit de atenţie” (mă rog, psihologii cunosc mai profund aspectele patologice). Ce să te îmbraci în clovn? Poţi să umbli direct în fundul gol pe lângă ei, căci efectul ar fi identic. Este just că mai răspund şi eu la volan, dacă mi se pare vreun apel stringent, dar, în fiecare dintre cazuri, grăbesc finalizarea convorbirii, încercând să fiu cât mai laconic (ceea ce este atipic pentru mine :D), tocmai în ideea de a nu provoca incidente nedorite. În plus, chiar şi cu aparatul pus momentan la ureche, percep orice anomalie din jurul meu, reacţionând prompt, în funcţie de gravitatea reclamată, dacă s-ar petrece ceva neprevăzut şi ameninţător, slavă Domnului că m-a ferit de dependenţe atât de nocive...Cu alte cuvinte, atunci când sporovăiesc câte-n lună şi-n stele, maniacii respectivi nu sunt acaparaţi atât de probleme cotidiene arzătoare sau de dileme ontologice, cât de…obiectul propriei lor idolatrii high-tech (evident, fără să poată realiza ridicolul de situaţie sau starea lor alarmantă de deconectare psihosenzorială cu mediul înconjurător), care le insuflă acea frenezie logoreică interminabilă (sau, mai stilistic spus, “beţie de cuvinte”, inutilă în primul rând lor înşişi!) şi care pare să le abrutizeze fiinţa, fără şanse de scăpare, aproape ireversibil…Nu exagerez cu nimic! Cât despre pătrunderea cu viteză excesivă în localităţi (în peste 50 % dintre cazuri, în interior şi la ieşire nu sesizezi vreo diferenţă…cinetică), ce să mai discutăm? Bag mâna nu în foc, ci direct în reactorul nuclear, că în veci de veci nu se va reuşi stârpirea acestui nărav puternic încarnat în fibra omului postmodern, chiar de s-ar înghesui o mie de legislatori pe centimetru pătrat de normă dură, intransigentă, iar numărul poliţiştilor de filtraj ar depăşi numărul frunzelor din localitatea cu pricina. Extrapolând, oare când vom înceta să ne ascundem după cireş şi să recunoaştem bărbăteşte, finalmente, că nu se mai poate opera niciun obstacol de bună credinţă (automat, şi de bun simţ) în faţa “invaziei păgâne” care tinde să paralizeze această bătrână şi sictirită planetă. Este ca şi cum s-ar fi pornit năvalnic la vale toţi bolovanii lumii, de toate mărimile şi greutăţile; opreşte-i dacă poţi, prin orice mijloc imaginabil. Ştiu, îmi vei reproşa scepticismul şi n-aş avea de ce să ripostez , dar las’ că vei “compensa” tu prin optimismul tău debordant (nu trebuie să-l confirmi---se “simte” printre rândurile tale), iar dacă acesta radiază şi vreo aromă de…nădejde ortodoxă, atunci i-ai putea “injecta” şi precarului de mine, că n-am suficientă… Dumnezeu cu mila!

  • Olteanu, duminică, 12.10.2014 02:23

    Curand un prieten a trecut examenele pentru scoala .Ciudat ca a loat din prima,si tot o data toate categoriile.Prin urmare voi vreti sa ascundeti faptul ca sau dat permise pe bani.Sa pricepem un examen este un examen deci nu poti sal treci cum vrei tu afara de spaga.Prietenul meu nu detine 8 clase.

  • inexorabil, duminică, 12.10.2014 22:17

    Am stat drept ca sa judec si mai drept: eu cred ca degeaba ne bucuram ca se va conditiona dreptul de a pilota cu nivelul de studii, fiindca nimeni si nimic nu ne pot garanta scaderea numarului de catastrofe rutiere si cu atat mai putin eradicarea lor. Intelegeti de ce? Astazi s-a incetatenit naravul de a fi toata lumea absolventa, indiferent de capacitatile si aptitudinile fiecaruia, atat sistemul de invatamant privat, cat si cel oficial (paradoxal, mai ales acesta din urma!), fiind dominate si conduse de persoane concomitent incompetente, iresponsabile si...lacome. O groaza de facultati au devenit "fabrici de diplome" (hai, inteleg ca licentele si masteratele sunt privite ca niste bagatele, umplandu-se natiunea de licentiati si "masteri"---lua-o-ar naiba de romgleza!---dar cum de se admite anomalia ca, imediat dupa obtinerea masteratului, sa te inscrii la...doctorat?!---oare in acest scop pretentios nu se mai cer in prealabil, ca de obicei, ani si ani de activitate profesionala, stiintifica si publicistica (de specialitate) in domeniul-tinta?...nu va mirati: avem si asistenti universitari care au capatat titlul suprem de doctori, si inca docenti, desi n-au implinit 30 de ani!!!). Ma rog, sa facem abstractie de cancerul nostru organizatoric; chestiunea arzatoare la ordinea zilei este urmatoarea: bun, scoala asta a noastra, asa pauperizata, devalorizata, demoralizata si decazuta cum este (exceptiile super-intaresc regula, iar super-exceptiile...deja sugereaza limpede tendinta ascendenta si inflorirea sectorului strict privat si crunt selectiv (financiar) al invatamantului, dar totalmente rupt de dialectica, menirea si traditia lui, pregatind febril elitele "New Age" de maine, printre care va figura, la loc si etalon de onoare, "geniul geniilor"...Antihrist, din fericire pripasit nu pe meleagurile noastre, dar posibil cu impact direct inclusiv asupra noastra, din moment ce va pastori intreaga planeta...), in fond "dezintelectualizata", ce ne mai invata si cum ne mai educa? Pai ce sa ne mai invete, daca a trimis catre nedemna desuetudine si chiar catre vadita aversiune in masa materii fundamentale pentru conturarea fiintei nationale, precum literatura, istoria, geografia si educatia civica (oarecum si pe cea fizica), dar si "ansamblul spiritului" (logica-psihologie-filosofie), chiar daca acestea inca mai exista pe hartie (in programa sau in grila de predare, ca sa pastram proportiile limbajului tehnic). Si cum, cu ce si de ce sa ne mai educe, daca profesorii sunt cuprinsi de disperare din cauza salariilor mizere, a dotarilor antice sau insuficiente, a datoriilor personale cotidiene, a marginalizarii si batjocurii continue din partea "autoritatilor", a lipsei generale de respect si de perspective profesionale si personale? Sarmanii de ei sunt perfect constienti ca noii, impozantii si triumfalistii "educatori" se numesc acum televizorul, computerul si telefonul mobil (in locul celor traditionali, deturnati de la misiunea lor inraurita divin si trecuti pe linie moarta: evident, este vorba despre triada vitala biserica-familie-scoala; asadar, cea care a preluat fraiele este triada venala mentionata mai sus), neavand incotro decat sa capituleze, fara drept de apel, in fata fortei devastatoare de persuasiune publica a acestora... Ca sa simplificam tarasenia si sa tragem concluzia de rigoare: poti sa detii "magna cum laude" x licente, y masterate si z doctorate, caci ar fi tot in van, daca mintea ti s-a infierbantat de la NFS sau alte jocuri asemenea (tot mai manevrabile, mai performante), daca esti fascinat de Vin Diesel sau de Paul Walker si daca ti-ai permite bolizi asemanatori; practic, nimeni si nimic nu te-ar impiedica sa ravnesti a le imita ispravile de pe strazi, astfel ca, avand in vedere ca drumul de la vis la realitate este tot atat de scurt precum cel de la politica la afaceri (apropo, prefer, totusi, traseul invers!!! ---desi, desigur, nu-mi place nici asa), o poti comite de toata frumusetea (la accidente ma refer), caz in care initiatorii proiectului de lege privind interdictia acordarii permisului de conducere mocofanilor cu clase putine (si acelea nu se stie daca nu cumva cu chiu, cu vai, mai de mila, mai de sila sau cu interventii si spaga absolvite) pot apuca resemnati respectivele documente pretioase pentru a le posta drept hartie igienica prin closetele Parlamentului. PS: NU SE MAI POATE FACE NIMIC PENTRU A PREINTAMPINA SAU DEJUCA MEGA-STRATEGIA SATANICA DE A NIMICI OMENIREA, IN TOATE SENSURILE INTELIGIBLE --- sa ne intre odata in devla ceea ce subliniam si in postul meu anterior. De acum incolo, "cine va rabda pana la capat, acela se va mantui" (Matei 24:13), sunt de acord, dar, ca sa izbutesti cu certitudine, este nevoie capitala de transpunerea in fapte a unui dicton reinterpretat, prelucrat si adaptat, adica "Scapa cine poate" nu-ti va ingadui sa poti literalmente decat metamorfozat obligatoriu in "Scapa cine intelege si stie cum anume"...

  • LR, luni, 13.10.2014 18:56

    @ Olteanu: Nici tu nu ai mai mult de 4 clase, dupa cum "nimeresti" tastatura.

  • Octav72, luni, 13.10.2014 22:47

    inexorabil, toti suntem nevrednici. Sa fim ingaduitori cu greselile celorlalti, pentru ca toti gresim. Si sa nu ne judecam intre noi, ci mai degraba sa ne rugam unii pentru altii. Nu-ti reprosez nimic si ma bucur ca te straduiesti sa te delimitezi de ceea ce este negativ. Asa trebuie sa facem toti, sa evitam si bolovanii, cu blandete. Sa nu raspundem la rau cu rau, pentru a avea spor in cele bune. Aveam in liceu un profesor de matematica ce incerca de fiecare data sa ne deschida ochii aupra vietii. Cauta sa ne spuna cum sa ne comportam responsabil si ne vorbea de criza morala si de principii din societatea romaneasca, inca dinainte de 1989. Omul avea si are curaj, o minte deschisa si foarte activa. Ceea ce mi-a placut mereu era ca aproape de incheierea orelor de matematica, omul aducea casetofon si facea trecerea spre recreatie foarte placuta, prin ascultarea de casete cu muzica clasica. Un pedagog admirabil si in acelasi timp un om care ne spunea ca se poate face ordine aplicand forta legii. Asa mi-a venit ideea pe care am expus-o intr-un comentariu anterior, rugand echipa automarket sa o prezinte ca o parere adresata tuturor care vor gasi timp sa citeasca acele randuri, idee pentru care nici atunci si nici acum, nu imi aloc niciun merit. Dar mai intai sa relatez ceva. Acum doua zile ma deplasam pe strada Preciziei spre Iuliu Maniu, intrucat ma indreptam spre podul ce marcheaza iesirea din capitala, directia spre Pitesti. Cand se ajunge in Iuliu Maniu, multi sunt tentati sa traverseze bulevardul si sa vireze stanga spre Pitesti, desi exista in capatul strazii Preciziei semn de obligatoriu dreapta. Cine procedeaza respectand semnul, da mai intai de o banda laterala, dupa care este obligat sa traverseze benzile 1 si 2, daca vrea sa intoarca la primul semafor si sa se indrepte apoi spre Pitesti. Cam dificil uneori, daca semaforul cu pricina arata culoarea verde si cei care intra in Bucuresti dinspre Pitesti sunt destul de numerosi. Surpriza, acum 2 zile in locul ce desparte cele 2 sensuri ale bulevardului, exista un echipaj de Politie. Foarte frumos atunci, cei ce ieseau de pe strada Preciziei si vroiau sa merga spre Pitesti, semnalizau de zor dreapta respectand semnul obigatoriu, pentru ca apoi sa vireze la semaforul ce indica verde si sa intoarca spre Pitesti. Nici cei care intrau in Bucuresti nu claxonau si schimbau banda, pentru a se deplasa inainte si a face loc celor ce intorceau. Da, acela este un punct dificil conceput, avand in vedere ce aglomeratie poate genera, iar faptul ca era sambata explica si prezenta echipajului de Politie. Agentul mergea si pe sensul opus, ca sa opreasca pe cei care vroiau sa iasa din Bucuresti si pentru a permite sa intoarca celor care ieseau din Preciziei in Iuliu Maniu si vroiau si ei acelasi lucru, sa se indrepte spre Pitesti. Chiar daca acel loc este complicat pentru un trafic civilizat, iata ca totusi se poate, atunci cand este prezent un echipaj de Politie. Fara nervi si agitatie din partea conducatorilor auto. Ca sa revin la idee, de asa ceva este nevoie. Iar monitorizarea se poate face si cu ajutorul camerelor video, conectate frumos la sistem. Asa vad un trafic civilizat si sa se anunte daca s-ar amplasa camere de supraveghere, nu cred ca publicitatea aceasta nu ar avea efect. Nu ar costa asa de mult ca alte echipamente, probe pentru amenzi ar fi destule si totul eficient, daca s-ar adauga la toate acestea trimiterea amenzilor direct la domiciliul vinovatilor. Sa se aplice pentru toti cei care incalca legea, fara discriminari. Oamenii corecti nu au de ce sa-si faca griji, ba chiar vor sta mai linistiti daca stiu ca traficul este supravegheat (pe toate drumurile importante), aspect care ar descuraja abaterile celor indisciplinati. Cum spunea domnul profesor, uneori este nevoie de masuri severe. Plus ca acest fel de monitorizare este foarte posibil sa scada si agresivitatea unora in trafic. Este ca o masura de protectie a celor corecti, de cei care isi inchipuie ca toata strada este a lor. Asa ar fi depistati si cei care vorbesc la mobil in timp ce conduc sau cei ce depasesc viteza. Personal, prefer sa tin mainile pe volan la orele 9 si 15 si sa nu raspund la mobil, mai bine revin si sun cand nu mai conduc masina. Consider mai sigur asa, chiar daca sunt atent la drum, prefer sa nu ocup mana stanga cu telefonul, pentru ca oricand poate sa apara o situatie in care sa am nevoie de folosirea ambelor maini pentru comenzile masinii. In felul acesta, pot sa retrogradez treptele de viteza si sa folosesc mai des frana de motor, sau sa urc in trepte mai rapid atunci cand este nevoie, fara sa existe riscul ca sa las volanul liber chiar si pentru cateva secunde. Castile pentru telefon nu le mai folosesc de ceva vreme, dar incurajez folosirea lor de catre cei care au nevoie neaparata sa vorbeasca la telefon atunci cand conduc masina. Cu conditia necesara sa ramana atenti la drum si sa nu se lase distrasi de convorbirea telefonica. Sau pot sa foloseasca sistemul bluetooth, daca masina are asa ceva in dotare.

  • @ Automarket, marţi, 14.10.2014 14:06

    Din pacate pt print screen-ul meu si din fericire pt ceilalti cititori Automarket, publicitatea Orange a intrat peste mizeria de care vorbeam. Era un anunt / publicitate la finalul articolului sau intre comentarii (nu mai tin minte exact), care improsca cu nu spun ce unul din candidatii la functia de Presedinte. Am o vaga impresie ca nu era platita de respectivul. :-) Daca mai vad, sar cu print-screen-ul.

  • LR, miercuri, 15.10.2014 11:49

    Chiar asa, nu-i mai faceti reclama lui Ponta pe aici! E un site auto sau ce?