Conducătorii de mopede pot obţine acum permisul - cadrul legislativ a fost publicat în Monitorul Oficial
La patru luni de la schimbarea legislaţiei, Ministerul Transporturilor a publicat în Monitorul Oficial normele metodologice care vizează instruirea şi examinarea pentru obţinere permisului de conducere pentru categoria AM, dedicată mopedelor.
Noile norme ale Codului Rutier au fost publicate în Monitorul Oficial, acestea vizând schimbarea metodologiei de obţinere a permisului de conducere pentru anumite categorii. Vorbim, în principal, despre categoria nou-înfiinţată AM, care vizează mopedele. La patru luni de la interzicerea dreptului de a conduce acest gen de vehicul pe drumurile publice fără un permis de conducere, Ministerul Transporturilor a realizat şi cadrul legal necesar obţinerii permisului de conducere pentru noua categorie. Din păcate pentru aproximativ 2.000 de scuterişti, dosarele penale care le-au fost întocmite nu vor dispărea odată cu noua lege sau cu obţinerea permisului de conducere pentru respectiva categorie, în ciuda faptului că nu aveau un cadru legal care să le permită obţinerea acestuia.
Categoria AM vizează motociclurile dotate cu motoare a viteză maximă nu depăşeşte 45 km/h, iar capacitatea cilindrică nu depăşeşte 49 cmc. Din fericire pentru aspiranţii la această categorie, şcolile de şoferi sunt deja pregătite pentru procesul de pregătire şi examinare. Explicaţia e simplă: examenul practic este inspirat din vechiul examen pentru categoria A, iar examenul teoretic, derulat la instituţia abilitată a poliţiei de pe raza domiciliului candidatului, preia sistemul folosit şi de cateogoriile A, A1 şi A2. Candidatul trebuie să ia parte la 24 de ore de pregătire legislativă şi la şase ore de conducere, abia apoi fiind eligibil pentru examenul teoretic în cadrul sediului Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor. Grilele de examinare şi regulile de circulaţie sunt identice cu cele găsite în cazul categoriei A, cu excepţie la capitolele ce ţin de putere maximă şi performanţele de care este capabil vehiculul.
Noul cadru legislativ a inclus şi modificări pentru instructorii auto independenţi, aceştia fiind obligaţi să ofere servicii la nivelul şcolilor de şoferi "convenţionale". Printre noile cerinţe se numără sălile de legislaţie dedicate, ceea ce ar putea să le impună probleme instructorilor care au un buget restrâns. Însă, legislaţia prevede posibilitatea asocierii mai multor instructori auto independenţi în vederea împărţirii aceleiaşi săli de legislaţie, printre altele.
Actele necesare pentru înscriere la şcoala de şoferi pentru categoria AM:
-Cerere -Actul de identitate în copie -Permisul de conducere în copie, după caz -Certificat medical cu menţiunea „apt" -Document de evaluare obligatorie a capacităţii psihologice, în original, cu menţiunea "apt" -Cazier judiciar în copie sau declaraţie pe proprie răspundere din care să rezulte faptul că elevul nu se încadrează în prevederile legale în vigoare privind interdicţia de a se prezenta la examenul pentru obţinerea permisului de conducere |
În cazul cetăţenilor străini, declaraţia notarială din care să rezulte că nu posedă un alt permis de conducere naţional eliberat de o autoritate străină sau că dreptul de a conduce nu a fost retras ori anulat.
Via MO
-
lol, vineri, 17.05.2013 10:32
nu exista, cu B-ul se pot conduce doar mopedele de pana la 49cmc, limitate la 45km/h, adica exact cum era si inainte.
-
Mihai M, vineri, 17.05.2013 15:21
Imi place cum lucreaza statul: Prima data schimbi legea si dupa 4 luni zici cum se foloseste. Perfect!
-
romeo, sâmbătă, 18.05.2013 13:57
pentru cei care am facut legislatia ianinte de 19 ianuarie se mai face scoala sau se da doar examen?
-
nicufurculita, duminică, 19.05.2013 16:11
cind incep examenele?
-
mircea, luni, 20.05.2013 10:32
daca am permis cat b,c,d,e am nevoie de permis pentru un moped de 49cmc limitat la 45 km h ? unde ma pot documenta?
-
lol, luni, 20.05.2013 11:05
@ mircea, nu, nu ai nevoie de permis special, daca ai categoria B poti conduce moped pana la 49cmc, limitat la 45km/h ca si pana acum. Pentru cei ce au categoria B nu se schimba nimic. Pentru cei ce nu aveau nici un tip de permis s-a schimbat legea.
-
sammy, luni, 20.05.2013 21:48
si cei ce am facuy cursuri de legislatie?
-
sammy, luni, 20.05.2013 21:50
scuze , facut
-
lol, marţi, 21.05.2013 11:31
nu mai sunt valabile, trebuie una dintre categoriile superioare de permis sau examen pentru A1
-
Mopedist, vineri, 24.05.2013 08:50
Pe site-ul MAI au fost postate 2(doua) proiecte: 1. Proiectul de HOTARARE pentru modificarea şi completarea Regulamentului de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1391/2006, postat pe site-ul MAI in data de 18.02.2013; 2. Proiectul pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului administraţiei şi internelor nr.268/2010 privind procedura de examinare pentru obţinerea permisului de conducere, postat pe site-ul MAI in data de 18.03.2013). Pana in prezent nu am mai auzit nimic despre ele. Oricum, in Monitorul Oficial nu s-a publicat nimic. Punctul meu de vedere este urmatorul: Consider ca s-a comis o ilegalitate fata de cei care am dobandit dreptul de a conduce mopede anterior datei de 19 ianuarie 2013 – efectiv au fost incalcate prevederile Directivei 2006/126/CE a Parlamentului European si a Consiliului privind permisele de conducere. Absolvind cursul de legislatie rutiera am dobandit dreptul de a conduce mopede pe drumurile publice conform art. 160 alin. (2) din Regulamentul de aplicare a OUG 195 / 2002, modificat in 2006 conform OUG 63 / 06.09.2006, publicat in Monitorul Oficial nr. 876 din 26.10.2006. Certificatul de absolvire a cursurilor de legislatie rutiera pe care l-am obtinut reprezinta permisul de conducere pentru categoria MOPEDE. Directiva 2006/126/CE a Parlamentului European si a Consiliului privind permisele de conducere, prevede, printre altele, urmatoarele: - considerentul (5) din preambulul Directivei spune că: ”Prezenta directivă nu ar trebui să aducă atingere drepturilor de conducere existente care au fost acordate sau obtinute înainte de data aplicării sale”; - art. 13 alin. 2 din Directiva prevede ca “Nici un drept de conducere acordat inainte de 19 ianuarie 2013 nu este retras sau restrans in vreun fel prin dispozitiile prezentei directive”; - art. 13 alin. 1 din Directiva prevede “Cu ajutorul Comisiei, statele membre stabilesc echivalari intre drepturile dobandite inainte de punerea in aplicare a prezentei directive si categoriile definite la articolul 4 din directiva”; - art. 7 alin. 1 din Directiva prevede ca “Permisele de conducere se elibereaza numai solicitantilor care: - (a) au promovat un test de verificare a aptitudinilor si comportamentului si un test teoretic si indeplinesc normele medicale in conformitate cu dispozitiile anexelor ….; - (b) au promovat un test teoretic doar in ceea ce priveste categoria AM; - in Anexa II a Directivei – “Cerinte minime pentru examenul de conducere”, nu sunt prevazute dispozitii privind categoria AM; - la “Proba de verificare a aptitudinilor si comportamentului”, nu se face nici o referire la categoria AM; - in cadrul “Aptitudinile si comportamentul ce urmeaza a fi verificate”, nu este mentionata categoria AM; - numai in Anexa III a Directivei sunt referiri asupra categoriei AM, acestea vizand normele minime privind aptitudinile fizice si mentale necesare pentru conducerea unui moped. Directiva 2006/126/CE a Parlamentului European si a Consiliului privind permisele de conducere NU condiționează obținerea permisului pentru categoria AM de promovarea unei probe practice de conducere. Conform art. 7 alin. 1 lit. (b) din Directiva se elibereaza permis de conducere pentru categoria AM solicitantilor care au promovat un test teoretic. Retragerea incepand cu 19 ianuarie 2013 a dreptului de a conduce mopede pe care l-am dobandit anterior datei de 19 ianuarie 2013 reprezinta o incalcare a prevederilor Directivei 2006/126/CE a Parlamentului European si a Consiliului privind permisele de conducere. Pe data de 19 mai 2013 s-au implinit 4 luni de cand ni s-a retras dreptul de a conduce mopede pe drumurile publice , drept pe care l-am dobandit anterior datei datei de 19 ianuarie 2013. Ca urmare, cineva trebuie sa raspunda pentru aceste incalcari ale prevederilor Directivei 2006/126/CE a Parlamentului European si a Consiliului privind permisele de conducere. Personal, imi mentin propunerile facute in cadrul procedurii de consultare interministerială şi transparenţă decizională a celor 2(doua) proiecte: 1. Proiectul de HOTARARE pentru modificarea şi completarea Regulamentului de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1391/2006, postat pe site-ul MAI in data de 18.02.2013; 2. Proiectul pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului administraţiei şi internelor nr.268/2010 privind procedura de examinare pentru obţinerea permisului de conducere, postat pe site-ul MAI in data de 18.03.2013), deoarece aceste propuneri sunt in concordanta cu prevederile Directivei 2006/126/CE a Parlamentului European si a Consiliului privind permisele de conducere, si anume: 1. Propun ca masura tranzitorie prevazuta la art. II alin (2) din Proiectul de HOTARARE pentru modificarea si completarea Regulamentului de aplicare a OUG 195 / 2002 privind circulatia pe drumurile publice aprobat prin HG 1391 / 2006, sa aiba urmatorul continut: “Se elibereaza permis de conducere pentru categoria AM solicitantilor care detin atestat / certificat / adeverinta de absolvire a cursurilor de legislatie rutieră anterior datei de 19 ianuarie 2013 si fac dovada, in urma unui examen medical, ca sunt apti din punct de vedere fizic si mental pentru conducerea unui moped”. 2. Propun ca art. 6 (3) din Proiectul pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului administraţiei şi internelor nr.268/2010 privind procedura de examinare pentru obţinerea permisului de conducere, sa aiba urmatorul continut: “ Persoanele care fac dovada absolvirii anterior datei de 19 ianuarie 2013 a cursului de legislatie rutiera specific conducerii mopedelor pe drumurile publice în cadrul unei unităţi autorizate, sunt exceptate de la examinarea teoretica si practica in vederea obtinerii permisului de conducere pentru mopede. Acestor persoane li se vor elibera permis de conducere pentru categoria AM in baza urmatoarelor documente: a) cererea-tip, semnată de solicitant prevăzută în anexa nr. …..; b) dovada absolvirii anterior datei de 19 ianuarie 2013 a cursului de legislatie rutiera specific conducerii mopedelor pe drumurile publice în cadrul unei unităţi autorizate; c) documentul eliberat de unitatea de asistenţă medicală autorizată, care atestă ca solicitantul este apt pentru conducerea vehiculelor din categoria AM; d) certificatul de cazier judiciar; e) copia actului de identitate valabil; f) dovada de plată a taxei aferente eliberarii permisului de conducere ”.
-
Gabi, marţi, 28.05.2013 14:32
Subscriu cu mopedist-ul, aveti perfecta dreptate,asa este normal.
-
sammy, marţi, 28.05.2013 20:53
De acord cu ,,Mopedist,, crezi ca ne asculta cineva? . Sa fim seriosi.
-
Mopedist, miercuri, 29.05.2013 12:15
Sammy, ca sa fim ascultati trebuie sa ne facem auziti! Pentru asta e nevoie in primul rand de vointa, sa ne propunem sa facem ceva; apoi e nevoie de incredere, in sensul ca trebuie sa credem ca putem rezolva ceea ce ne propunem; in ultimul rand este seriozitatea, adica sa facem totul ca sa rezolvam ceea ce ne propumem ! Este simplu, nu-i asa ? Deci: VOINTA - INCREDERE - SERIOZITATE ! Nu cunosc in momentul de fata cati dintre cei care poseda certificat / atestat / adeverinta de absolvire a cursului de legislatie rutiera - fara de care nu aveam dreptul sa circulam cu mopedele, s-au facut auziti prin diverse moduri (protest, petitie etc.). Eu am actionat personal. Probabil nu-i suficient !
-
florin, duminică, 02.06.2013 11:15
bravo mopedist. sa iesim instrada
-
florin, duminică, 02.06.2013 11:30
Mopedist. ''Eu am actionat personal '' in ce fel (sens)?
-
Mopedist, miercuri, 05.06.2013 14:12
In cadrul procedurii de consultare interministerială şi transparenţă decizională a celor 2(doua) proiecte mentionate anterior am transmis pe adresa [email protected] o serie de e-mail-uri in care mi-am exprimat punctul de vedere si am facut propuneri de modificare a celor doua proiecte. Deoarece am primit doar un raspuns partial la doar unul dintre multele mele mail-uri, la inceputul lunii mai 2013 am transmis o petitie catre MAI prin e-mail la adresa: [email protected]. Am solicitat raspuns atat prin e-mail cat si scris. La insistenta mea (telefonic si prin mail) mi s-a raspuns ca solicitarea mea este inregistrata si ca voi primi raspuns in timp legal. Pana astazi 05.06.2013 nu am primit raspunsul !!! Ministerul Afacerilor Interne intarzie in mod nejustificat sa finalizeze si sa publice „Regulamentul de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice”, cat si „Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr.268/2010 privind procedura de examinare pentru obţinerea permisului de conducere”. DE CE OARE ? Probabil pentru ca EI STIU CA AU GRESIT, pentru ca ei au spus ca au adaptat legislatia noastra celei europene si de fapt AU COMIS UN ABUZ, AU INCALCAT PREVEDERILE Directivei 2006/126/CE, iar acum nu stiu ce argumente penibile sa mai inventeze ca sa se acopere. Sute de mii de oameni au fost obligati sa renunte la mopede pentru ca nu mai pot circula cu ele fara „permis de conducere”. Intre timp, multi posesori de mopede si-au pierdut locul de munca; au fost afectati oameni care abia isi duceau zilele de pe o zi pe alta si se mai descurcau prestand diferite servicii. MAI incearca sa fenteze Directiva 2006/126/CE Decizia celor de la MAI de a impune permise de conducere celor care deja circulam legal pe drumurile publice pe baza legilor, normelor si regulamentelor in vigoare la data abuzivei modificari a Codului Rutier echivaleaza cu o decizie similara pentru cei care deja au condus masini cu carnete de categoria B care s-ar trezi dintr-o data pusi sa-si bage masinile in garaj pentru ca trebuie sa urmeze din nou scoala de soferi si sa mai dea o data examen daca ar vrea sa-si mai conduca autovehiculul deoarece intre timp s-au schimbat regulile... Articolul 160 (2) din Regulamentul de aplicare a O.U.G. nr. 195/2002 spune clar că: “persoanele care nu posedă permis de conducere pot conduce mopede pe drumurile publice numai dacă fac dovada că au absolvit un curs de legislație rutieră în cadrul unei unități autorizate de pregătire a conducătorilor de autovehicule”. Drept care sute de mii de oameni au circulat ani buni cu mopedele pe baza unor reglementari in vigoare. Prin modificarea Codului Rutier, autorii au incalcat dreptul anterior castigat de toti acesti sute de mii de oameni. Pentru ca, la art. 13 alin.2, Directiva europeana prevede foarte clar: ”nici un drept de conducere acordat înainte de 19 ianuarie 2013 nu este retras sau restrâns în vreun fel prin dispozițiile prezentei directive”. Mai mult, aceasta intentie este subliniata inca din preambulul Directivei care spune si acesta clar că: ”prezenta directivă nu ar trebui să aducă atingere drepturilor de conducere existente care au fost acordate sau obținute înainte de data aplicării sale”. In acest moment situația juridică a celor care am dobândit anterior dreptul de a conduce mopede pe drumurile publice este una incertă și contrară drepturilor UE. Contrat prevederilor Directivei care sunt suficient de clare și de precise - drepturile de conducere existente nu pot fi retrase sau restrânse în vreun fel – la noi lucrurile stau exact pe dos. In UE, drepturile omului sunt recunoscute si respectate. Spre deosebire de Romania care a adoptat orbeste modificarea Codului rutier, ignorand recomandarea de respectare a drepturilor anterior castigate, Spania, de pilda, i-a chemat pe toti cei care au avut anterior modificarii legii respective dreptul de a conduce potrivit legislatiei anterioare, le-a recunoscut acest drept, nu i-a mai obligat sa indeplineasca nici o formalitate si le-a emis pe loc actul care le-a consfintit dreptul de a circula in continuare pe drumurile publice. Noile reguli, dat fiind ca legea nu este retroactiva (nici la ei si ar trebui respectat principul inclusiv la noi), s-au aplicat celor care cereau dreptul de a circula doar DUPA adoptarea modificarilor legislatiei rutiere. Politia Rutiera nu vrea sa ne recunoasca dreptul castigat, si intarit de Directiva Europeana, de a circula in continuare exact in aceleasi conditii in care am circulat si pana acum. Normal, corect, legal, uman ... ar fi ca posesorilor de mopede care detin certificatul de absolvire a cursurilor de legislatie rutieră anterior datei intrării în vigoare a Legii nr. 203/2012 sa li se elibereze permis de conducere AM, iar noile reguli sa se aplice celor care cer dreptul de a circula doar DUPA adoptarea modificarilor legislatiei rutiere.
-
Sammy, joi, 06.06.2013 09:15
Voi face o sesizare la M.A.I. sa vedem daca primesc raspuns.
-
Mopedist, joi, 06.06.2013 11:49
Sammy, iti doresc succes !
-
Cetatean, sâmbătă, 08.06.2013 11:17
1.Directiva 2006/126/CE nu obliga statele membre sa conditioneze obtinerea unui permis categ AM de promovarea unei probe practice,ci doar a unei probe teoretice. 2.Statele membre care conditioneaza obtinerea unui permis categ AM de promovarea si a unei probe practice,nu incalca dispozitiile Directivei 2006/126/CE. 3.Statul roman incalca,in mod evident,dreptul la libera circulatie al cetatenilor care au obtinut dreptul de circula cu mopedul pe drumurile publice in baza unui atestat si carora le-a fost pur si simplu anulat acest drept ca efect al modificarilor Codului Rutier.Directiva 2006/126/CE nu anuleaza si nu restrange in niciun fel drepturile de conducere acordate inainte de 19 ian 2013,prin urmare autoritatile statului roman mint cu nerusinare atunci cand justifica anularea dreptului la libera circulatie a mopedistilor prin necesitatea transpunerii in legislatia nationala a prevederilor respectivei directive.
-
Dinu, marţi, 11.06.2013 10:03
da sint de acord sa iesim in strada palnificati o zi
-
florin, joi, 13.06.2013 00:54
fixati o data sa iesim in strada.
-
Doru, joi, 13.06.2013 17:45
Sa iesim in strada! Nu trebuie sa acceptam sa fim calcati in picioare de autoritatile statului roman!
-
Cetatean, joi, 13.06.2013 18:32
Avand in vedere ca: -Directiva 2006/126/CE nu obliga statele membre sa conditioneze obtinerea unui permis categ AM de promovarea unei probe practice; -tarifele percepute de scolile de soferi solicitantilor de permis AM sunt prohibitive,avand ca efect final restrangerea dreptului la libera circulatie a unor cetateni(costul final se poate apropia de 1000 de lei,ceea ce e inadmisibil); -cele 8 ore de asa-zisa pregatire practica in poligon nu au niciun efect in privinta dobandirii de aptitudini de conducere a mopedului pe drumurile publice,in schimb constituie motiv de "jupuire" a unor cetateni care,de regula,au o situatie materiala modesta si folosesc mopedul pentru a se deplasa la locul de munca ce le asigura supravietuirea; Propun ca solicitantii de permis categoria AM sa urmeze cursurile unei scoli de soferi autorizate care sa cuprinda exclusiv 24 de ore de pregatire teoretica,fara obligativitatea unei pregatiri practice.De asemenea,examenul sa cuprinda numai o proba teoretica,similara celei pt categoria A1.
-
sac sac, vineri, 14.06.2013 14:07
inselatorie pe fata de cind ie lumea si pamintu mopedele na avut permis sa protestam
-
neluzdrenghea, miercuri, 19.06.2013 11:24
Ce e de facut??
-
Mopedist, miercuri, 19.06.2013 16:04
Din cele 2(doua) proiecte care au fost postate pe site-ul MAI : 1. Proiectul de HOTARARE pentru modificarea şi completarea Regulamentului de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1391/2006, postat pe site-ul MAI in data de 18.02.2013; 2. Proiectul pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului administraţiei şi internelor nr.268/2010 privind procedura de examinare pentru obţinerea permisului de conducere, postat pe site-ul MAI in data de 18.03.2013, pana in prezent a fost publicat, deci cu mare intarziere, doar Ordinul Ministerului Afacerilor Interne nr. 82/2013 pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului administratiei si internelor nr. 268/2010 privind procedura de examinare pentru obtinerea permisului de conducere ( publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 340, din 11 iunie 2013). De celalalt proiect nu am mai auzit nimic. Oricum, in Monitorul Oficial nu a fost publicat pana acum. Intrebarea este CE SE INTAMPLA, DE CE SE INTARZIE ATAT ? Conform art. II din Ordinul Ministerului Afacerilor Interne nr. 82/2013 pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului administratiei si internelor nr. 268/2010 privind procedura de examinare pentru obtinerea permisului de conducere, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 340, din 11 iunie 2013: "Până la data de 19 ianuarie 2014, candidatul la obţinerea unui permis de conducere din categoria AM, care face dovada absolvirii anterior datei de 19 ianuarie 2013 a cursului de legislaţie rutieră specific conducerii mopedelor pe drumurile publice în cadrul unei şcoli de conducători auto, se poate programa la examen prezentând documentele prevăzute la art. 6 alin. (2) lit. a), c)-e), documentul care atestă că este apt din punct de vedere medical pentru conducerea autovehiculelor din grupa I, eliberat de o unitate de asistenţă medicală autorizată şi documentul care atestă că este apt din punct de vedere psihologic pentru a conduce autovehicule pe drumurile publice, eliberat de un laborator de specialitate autorizat". Nu se precizeaza daca pana la data de 19 ianuarie 2014, mopedistii care au dovada absolvirii anterior datei de 19 ianuarie 2013 a cursului de legislaţie rutieră specific conducerii mopedelor pe drumurile publice în cadrul unei şcoli de conducători auto, au dreptul sa circule cu mopedul pe drumurile publice. Macar atat lucru puteau sa faca ! Personal voi astepta sa se publice in Monitorul Oficial si cel de-al doilea document : " modificarea şi completarea Regulamentului de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1391/2006", al carui proiect a fost postat pe site-ul MAI in data de 18.02.2013. De asemenea, voi astepta raspunsurile la petitiile pe care le-am transmis la MAI in datele de 10.05.2013, 11.06.2013 si 17.06.2013. Ulterior voi mai vedea !!!
-
mopedist, sâmbătă, 29.06.2013 11:11
Si eu cred ca este un abuz din partea MAI deoarece,cum isi explica dansii din minister ca noi care avem atestate si am condus pe drumurile publice inainte de 19 01 2013 si am fost aptii de condus ani de zile iar acum dupa data respectiva nu mai suntem apti trebuie sa dam teste cum se explica , sa iesim in strada
-
FLORIN, sâmbătă, 29.06.2013 16:31
SUNT DE ACORD CU PROPUNERILE VOASTRE... DECI NU NE RAMANE DECAT SA IESIM IN STRADA. PENTRU CA NU MAI ESTE DE GLUMIT FIXATI O ZI SI HAIDETI SA NE CEREM DREPTURILE PENTRU CA , SI NOI SUNTEM PLATITORI DE TAXE SI IMPOZITE... SI IN ACELASI TIMP I-AM SI VOTAT PE CEI CARE AU DAT ACEASTA TAMPENIE DE LEGE .
-
Dinu, joi, 04.07.2013 13:53
Domnilor astea sint nebuni? adica sa faci ore mai putine si sa da i examen ca ce l ce face pt A apoi pret este la fel ca cel de categoria A cu ce cap gindesc acesti oamneni daca ii putem numi oameni .
-
Mopedist, vineri, 05.07.2013 08:00
Din data de 19 ian. 2013 (peste cateva zile se implinesc 6 luni !!! )mopedele nu mai au dreptul sa circule … De - abia in data de 11 iunie 2013 (cu o intarziere de aproape 5 luni !!!) MAI a publicat Procedura de examinare pentru obtinerea permisului de conducere ( a se vedea Ordinul Ministerului Afacerilor Interne nr. 82/2013 pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului administratiei si internelor nr. 268/2010 privind procedura de examinare pentru obtinerea permisului de conducere, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 340, din 11 iunie 2013). Nici pana la data prezenta - 05 iulie 2013 (mai sunt cateva zile si se implinesc 6 luni !!!! de la intrarea in vigoare a Legii 203 / nov. 2012 !!!) MAI nu a publicat Modificarea şi completarea Regulamentului de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice. In data de 26 iunie 2013 am solicitat Autoritatii Rutiere Romane sa-mi comunice care sunt, in momentul de fata, scolile de conducatori auto din Barlad / Vaslui / alte localitati ale tarii, autorizate de catre Autoritatea Rutiera Romana, care pot efectua cursuri de pregatire teoretica si practica in vederea obtinerii permisului de conducere pentru categoria AM (mopede). Pana in momentul de fata nu am primit de la ARR raspuns in acest sens …. Din pacate, ASA STAU LUCRURILE !!! LA CE AJUTA asa zisa facilitate acordata !!! : “ Până la data de 19 ianuarie 2014, candidatul la obţinerea unui permis de conducere din categoria AM, care face dovada absolvirii anterior datei de 19 ianuarie 2013 a cursului de legislaţie rutieră specific conducerii mopedelor pe drumurile publice în cadrul unei şcoli de conducători auto, se poate programa la examen fără a mai face şcoala de şoferi” ? Sa admitem ca pentru examinarea teoretica te poti pregati in particular (studiezi legislatia, faci chestionare etc.), dar, poti sa te prezinti la examinarea practica fara a merge anterior in poligon sa faci cat de cat o pregatire in acest scop ? (sa faci cunostinta cu poligonul, sa cunosti mopedul autorizat – comenzi, butoane… , sa faci totusi cateva ture etc.). Fiecare avem experienta din trafic corespunzatoare tipului de moped pe care l-am condus. Ei considera ca te programezi la examen, te prezinti in poligon si, pur si simplu, pui mana pe moped si incepi proba ? Din punctul meu de vedere, asta este o alta aberatie ! In realitate tot trebuie facuta pregatirea / scoala: trebuie sa te pregatesti teoretic, sa mergi in poligon sa exersezi …… Ca urmare, in ce consta asa zisa facilitate acordata ? Ramane intrebarea : CE – I DE FACUT ?
-
leon, sâmbătă, 06.07.2013 18:51
Asa parlamentari asa legi!!!!!!!!!!!!!!!!! In judetul Mures nici o scoala de soferi nu este pregatita pentru examen cat AM sa ma duc la BUCURESTI SA DAU EXAMEN? RETINETI ACEASTA LEGE FARA NORME DE APLICARE SI OBLIGAREA SCOLILOR SA PREGATEASCA EXAMENUL CAT AM A FOST INITIATA DE SENATORUL PC CIUCA MAI VOTATIL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
egan costel, luni, 15.07.2013 21:55
asta este romania ..??????
-
mizulescu sever, duminică, 21.07.2013 20:59
sa esim in strada
-
ttx, miercuri, 31.07.2013 16:44
Am atestatul luat in 2009. Am luat sala si azi am dat poligonul. Aveti mare grija, de dimineata am auzit cum vorbeau intre ei ca sunt si 2 mopedisti care dau examen dar acestia vor pica si asa a fost. Politaiul a pus cronometrul cu mana dreapta pe masa a dat drumul la cronometru dupa care a facut semn sa plec. Rezultatul , am picat , am depasit timpul in care trebuia sa fac poligonul cu 10 secunde. Am fost la politie sa vad ce pot face si mi s-a spus ca am 3 varieante. Pe data de 8 aprilie trebue sa se schimbe legea si varieantele ar fi; 1 ori poti da si sala si poligonul din nou. 2 ori dai numai poligonul. 3 sar putea sa dau doar actele si sa se elibereze carnetul in baza atestatului. Trageti si voi concluzia in ce tara traim.
-
Mopedist, vineri, 02.08.2013 09:06
ttx, cum adica pe data de 8 APRILIE ?!
-
Cetatean, vineri, 02.08.2013 16:40
@ttx Unde ati dat poligonul?In ce localitate?Ati retinut numele acelui politist care,daca e adevarat ceea ce spuneti dvs,se face vinovat de abuz in serviciu? Poate ca la urmatoarea examinare practica in poligon ar trebui sa aveti cu dvs si o camera video ascunsa pentru a filma modul cum se desfasoara proba. Iata ca autoritatile statului roman pot folosi acest instrument numit "examinarea practica in poligon a mopedistilor" pentru a le ingradi acestora,dreptul la libera circulatie.Asta e inadmisibil. Asa numita proba practica in poligon pentru mopedisti trebuie pur si simplu eliminata.Legislatia europeana nu obliga statele membre sa conditioneze obtinerea unui permis categoria AM de promovarea vreunei probe practice. Fiti uniti si aparati-va impreuna,dreptul la libera circulatie! Organizati-va si iesiti in strada pentru a protesta!
-
PFO, vineri, 02.08.2013 22:54
Salut! Vreau si eu sa stiu ce trebuie sa fac pentru a lua permisul pentru mopede imi poate spune cineva concret?
-
Mopedist, marţi, 06.08.2013 11:13
PFO Cauta in Ordinul Ministerului Afacerilor Interne nr. 82/2013 pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului administratiei si internelor nr. 268/2010 privind procedura de examinare pentru obtinerea permisului de conducere, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 340, din 11 iunie 2013.Gasesti toate explicatiile. Sunt doua situatii: ai atestat obtinut inainte de 19 ian 2013 sau nu ai atestat. Daca ai atestat nu trebuie sa mai faci scoala de soferi ; daca nu ai atestat trebuie sa faci scoala de soferi.In ambele cazuri se sustine examen: proba teoretica si proba practica. In cazul in care ai atestat, dosarul de examinare trebuie să conţină următoarele documente: a) cererea-tip, semnată de candidat, prevăzută în anexa nr. 1; b) certificatul de cazier judiciar în termenul de valabilitate; c) copia actului de identitate valabil; d) dovada de plată a taxelor şi tarifelor aferente obţinerii permisului de conducere; e) documentul care atestă că esti apt din punct de vedere medical pentru conducerea autovehiculelor din grupa I, eliberat de o unitate de asistenţă medicală autorizată; f) documentul care atestă că esti apt din punct de vedere psihologic pentru a conduce autovehicule pe drumurile publice, eliberat de un laborator de specialitate autorizat; g) dovada absolvirii anterior datei de 19 ianuarie 2013 a cursului de legislaţie rutieră specific conducerii mopedelor pe drumurile publice în cadrul unei şcoli de conducători auto. Daca nu ai atestat, dosarul de examinare trebuie sa contina: a) cererea-tip, semnată de candidat, prevăzută în anexa nr. 1; b) fişa de şcolarizare, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2, emisă de şcoala de conducători auto în cadrul căreia candidatul a absolvit cursurile de pregătire teoretică şi practică, în care se consemnează şi avizul medical «apt pentru conducerea autovehiculelor din grupa... », corespunzător categoriei pentru care se solicită examinarea; documentul eliberat de unitatea de asistenţă medicală autorizată, care atestă grupa de autovehicule pe care solicitantul este apt să le conducă, se păstrează la şcoala de conducători auto care a pregătit candidatul; c) certificatul de cazier judiciar în termenul de valabilitate; d) copia actului de identitate valabil; e) dovada de plată a taxelor şi tarifelor aferente obţinerii permisului de conducere. Concret: 1. daca ai atestat depui dosarul, dai sala si apoi poligonul; 2. daca nu ai atestat, faci scoala, depui dosarul, dai sala si apoi poligonul. Succes.
-
tarzan112, luni, 12.08.2013 13:20
si cat ar costa a2a varianta?
-
Mopedist, luni, 12.08.2013 14:33
tarzan112, Costurile sunt variabile si se compun in principal din: tariful practicat de scoala de soferi (verifica pe site-ul Autoritatii Rutiere Romane ce scoli de soferi sunt autorizate pentru categoria AM) + aprox. 6 ron taxa sustinere examen (pentru sala) + contravaloarea permisului de conducere 68 ron + contravaloare test psihologic apt categoria AM + contravaloare fisa medicala apt categoria AM + 1 fotografie 3,5 x 3,85 + copii xerox: carte (buletin) de identitate. Mai pot fi si alte costuri, de la caz la caz .... Nu am inca informatii referitoare la cat costa scoala de soferi. Probabil, fiecare scoala isi stabileste singura tariful.
-
xxx, miercuri, 11.09.2013 16:33
Azi 11 09 2013 am luat carnetul pentru moped. Am avut atestat luat in 2008, tot ce am facut acum , fisa medicala , test psihologic, cazier, taxe , etc. m-a costat 500 Ron , oare este corect tinand cont ca si cand am luat atestatul m-a costat cam 300 ron ?. Atentie pentru poligon se plateste 100 ron. Uite cum pe scuter dai 2000 ron si pe carnet jumatate din el.
-
cetatean, joi, 26.09.2013 13:19
Bineinteles ca nu este corect.Ganditi-va ca cei care urmeza acum si cursurile scolii pentru obtinerea permisului AM trebuie sa plateasca si mai mult. Asa cum am mai spus este vorba de un abuz din partea autoritatilor statului care incalca dreptul la libera circulatie al unor participanti la trafic cu cele mai reduse posibilitati materiale.Multi dintre ei vor fi obligati sa renunte la locul de munca ce le asigura supravietuirea. IESITI IN STRADA SI APARATI-VA DREPTURILE! IN ROMANIA NU SUNT RESPECTATE PRINCIPIILE STATULUI DE DREPT!
-
ianis, sâmbătă, 10.05.2014 02:22
cn imi zice si mie cu pot da de permis si unde
-
geok, luni, 25.08.2014 02:45
numai vorbe fratilor spuneti draqcu cand iesim in strada sa ne aparam drepturile ca scuteristi eu unu daca ies bu ma las pina nu cade legea asta de cacat daca CE spune clar ca nu suntem obligati sa avem permise si dreptul nostru castigat inainte de 19 01 2014 nu ar trebui retras hai in strada sa le aratam ca nu suntyem prosti si inculti cum ne cred ei dar se vede ca mamaliga romanesca a inceput sa doarma iar aveti curaj mai ales cei din Bucuresti si nu numai haide ti in strada sa ne punem pe ei dar nu cred ca asa ceva se va intampla pentru ca ne e frica suntem niste fricosi
-
razvan, duminică, 22.11.2015 10:31
ba sa iesim in strada sa scoata odata legea asta
Citeste si
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieNoul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euroOpel a deschis comenzile pentru noul Frontera în România. SUV-ul de clasă subcompactă are un preț de pornire de 22.400 euro în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieProducția auto națională a crescut cu 19% în octombriePotrivit celui mai nou raport al Asociației Constructorilor de Automobile din România, producția auto din țara noastră a avut parte de o creștere de 19% în luna octombrie. Creșteri au fost înregistrate și raportat la ultimele 10 luni. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 noiembrieBrașovul interzice trotinetele închiriatePrimăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembrieNoul Renault 5 E-Tech a devenit mai accesibil. Start de la 26.900 euro în RomâniaRenault a deschis comenzile pentru noul Renault 5 E-Tech în versiunea Urban Range pe piața din România. Noua versiune propune un preț de pornire de 26.900 euro. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembriePrețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euroNoua Skoda Elroq este acum disponibilă în România. Pe piața noastră, noul crossover electric de dimensiuni compacte propune un preț de pornire de 35.000 euro. Citeste tot
Am o intrebare. Cu B-ul pana in cati cmc3 pot conduce ? Doar 49? Nu exista nici o portita de scapare ?