A renunţat Ford la trei mine de aur? Volvo, Land Rover şi Jaguar contribuie la creşterea profiturilor noilor proprietari
Cele trei mărci europene de care Ford a scăpat în perioada 2008-2010, Volvo, Jaguar şi Land Rover, aduc profit pentru noii proprietari. Profiturile Tata Motors s-au triplat datorită vânzărilor excelente ale gamei Range Rover şi F-Type.
Companiile pe care Ford le-a vândut la începutul crizei economice, în anii 2008-2010, reuşesc să crească şi să construiască produse care duc la vânzări excelente. Este cazul celor de la Volvo, care cu ajutorul unei strategii bazate pe modele noi şi sisteme de siguranţă inovatoare vor ajunge în acest an la peste 450.000 de maşini vândute de la 374.000 de maşini comercializate în anul vânzării companiei dinspre Ford spre Geely. Volvo se află încă în faza de adaptare, viitorul SUV XC90 fiind primul model construit de marca suedeză pe o platformă dezvoltată 100% independent, cu motoare concepute şi asamblate in-house.
Cazul Volvo se regăseşte şi în ceea ce priveşte mărcile Land Rover şi Jaguar, companii care de când au trecut sub umbrela Tata Motors reuşesc să scoată pe piaţă produse care atrag din ce în ce mai mulţi clienţi.
Conform cifrelor oferite de compania Jaguar Land Rover, sub care sunt manageriate cele două branduri britanice, vânzările totale din primul sfert al anului fiscal au totalizat 115.600 de maşini, o creştere de 22% faţă de anul trecut. Piesele de rezistenţă în atingerea acestor cifre au fost noutăţile din gama Range Rover şi versiunile cabrio şi coupe ale sportivei F-Type.
Vânzările excelente ale mărcilor britanice au contribuit la triplarea veniturilor nete şi a profitului Tata Motors în perioada mai-iunie 2014, în ciuda faptului că business-ul din India al ccompaniei asiatice se află pe scădere. "Jaguar Land Rover performează bine, iar următoarea bornă va fi lansarea noului XE, care se va bate direct cu BMW Seria 3 şi Mercedes-Benz E-Klasse", spune analistul austriac Jurgen Maier (Raiffeisen Capital Management), citat de Automotive News.
via Automotive News
Realitatea spune ca da, cele trei marci au renascut si asta se vede in primul rand la vanzari si la modelele din ce in ce mai competitive pe care le-au lansat sub noul proprietar.