Volvo XC90, prima fotografie din faţă: blocuri optice inspirate din mitologia scandinavă
Blocurile optice SF ale noii generaţii XC90 şi o parte din grilă. Acestea sunt elementele care ne sunt prezentate de Volvo astăzi, într-un teaser care însoţeşte o serie de infirmaţii legate de platforma modulară scalabilă a SUV-ului suedez.
Seria de imagini-teaser prin care suedezii de la Volvo introduc treptat noul XC90 continuă astăzi cu o galerie foto din care cea mai importantă imagine ne dezvăluie parţial partea frontală a SUV-ului scandinav.
Ciocanul lui Thor
Noile blocuri optice prin care XC90 schimbă complet paradigma de design a gamei Volvo sunt inspirate din mitologia scandinavă, forma LED-urilor amintind, spun oamenii din echipa de design a mărcii, de zeul Thor şi de celebrul ciocan al său. "Ciocanul lui Thor" este, de altfel, numele oficial de botez pe care farurile lui XC90 îl primesc, scopul echipei de creaţie a nordicilor fiind acela de a transforma faţa SUV-ului suedez într-o "ştampilă" foarte uşor de recunoscut pe stradă. "Oricine se va uita în oglinzile retrovizoare va şti imediat că în spatele său se află un XC90. Noul model este o maşină cu o prezenţă solidă pe şosea", spune Thomas Ingenlath, directorul de design al mărcii.
Platformă modulară flexibilă
Platforma pe care va fi construit noul XC90 este una dintre cele mai permisive din industria auto şi a fost dezvoltată complet independent de Volvo cu ajutorul investiţiilor Geely, compania care a cumpărat Volvo de la Ford în urmă cu cinci ani. Denumită oficial Scalable Product Architecture (SPA), noua platformă a fost dezvoltată în ultimii patru ani şi permite o flexibilitate de dezvoltare foarte ridicată, urmând să găzduiască construcţia unei game largi de modele ale gamei Volvo în următoarea perioadă.
Noua platformă le permite suedezilor să asimileze fără graniţe de adaptare toate tehnologiile de vârf ale anului 2014, de la sisteme de propulsie la pachete de infotainment, economiile pe care constructorul nordic le va face utilizând acelaşi şablon de asamblare fiind foarte mari. De asemenea, designul va beneficia de o libertate ridicată, zone precum ampatamentul, înălţimea maşinii şi înălţimea părţii frontale fiind acum complet modulabile în funcţie de segmentul maşinii: "Acest lucru a creat o libertate ridicată pentru a desena maşini cu o alură agresivă, cu proporţii dinamice şi cu un număr ridicat de elemente distinctive. Ultimele noastre trei concepte au demonstrat aceste capacităţi. Chiar dacă noul XC90 va fi o maşină de cu totul altă factură decât prototipurile, veţi recunoaşte instantaneu legăturile atunci când veţi privi maşina", spune acelaşi Thomas Ingenlath.
Un alt avantaj important al noii platforme SPA este flexibilitatea adaptării interiorului la nevoile grupei de clienţi căreia i se adresează fiecare model. De exemplu, spun cei de la Volvo, designul podelei şi al scaunelor este unul nou, permiţându-i SUV-ului suedez să se trasforme într-un model cu trei rânduri de scaune reale, pe care au loc pasageri adulţi. Mai mult, funcţia de alunecare a rândului al doilea face ca spaţiul dedicat scaunelor de pe ultimul rând să crească în funcţie de nevoi.
Prezentarea: în două săptămâni
Noul XC90 va fi prezentat în premieră mondială peste două săptămâni, la Stockholm, într-un eveniment la care Automarket va lua parte şi de unde vă vom prezenta fotografii şi informaţii proaspete legate de cea mai importantă lansare a celor de la Volvo după finalul "perioadei Ford" pentru marca suedeză.
Alte informaţii despre viitorul Volvo XC90
● Primele imagini ale interiorului noului Volvo XC90
● Sistemele avansate de siguranţă activă de pe noul SUV suedez
● Sistem hibrid de 400 CP ascuns sub titulatura T8
varianta de la poza 2 cat o costa? mai mult mu-mi permit