Măcel la EuroNCAP: 3 stele pentru Renault Megane, Citroen C-Elysee şi Peugeot 301
Noile criterii de testare ale EuroNCAP, care iau în considerare mai multe sisteme electronice de asistenţă, au scăzut sensibil punctajele pe care modele de tradiţie le-au primit la ultimele teste. Doar VW Golf Sportsvan a reuşit să adune 5 stele între cele şase modele analizate de EuroNCAP.
Cea mai recentă sesiune de teste EuroNCAP a reuşit să dea peste cap istoria pozitivă pe care Renault, Citroen şi Peugeot o au în ceea ce priveşte testele de siguranţă. Noile reguli implementate în 2014 şi care punctează la scorul final în cadrul tuturor categoriilior de testare (Adulţi, Copii, Pietoni şi Sisteme de Asistenţă) au scăzut serios punctajele unor modele cu imagine excelentă la capitolul siguranţă.
Noul Renault Megane: 3 stele cu potenţial de 4
Renault Megane a primit un scor general de doar 3 stele, principalele probleme sesizate de testele organizaţiei independente europene fiind legate de rezultatele medii la testul impactului cu stâlpul lateral, de scorurile slabe obţinute la testul protecţiei la nivel cervical în special pe locurile din spate, la impactul cu pietonii şi mai ales la capitolul sisteme electronice de siguranţă. La această ultimă categorie, Renault Megane a adunat 48% din totalul de puncte posibile, problemele vizate fiind lipsa sistemelor de asistenţă a şoferului (atenţionare la părăsirea benzii, frânare automată), dar şi lipsa notificării de lipsă a centurilor pe locurile de spate.
Conform EuroNCAP, pasagerii din spate sunt atenţionaţi să-şi pună centurile printr-un text care "nu este disponibil în toate limbile", notează EuroNCAP. Conform comunicatului de presă oficial, Renault Megane ar ajunge la 4 stele dacă această problemă ar fi rezolvată, inginerii Renault anunţând deja că au în vedere acest lucru. Renault Megane la EuroNCAP: Rezultate complete
C-Elysee şi 301: fraţii primesc 3 stele
"Fraţii" de platformă Peugeot 301 şi Citroen C-Elysee, văzuţi de mulţi ca primii rivali serioşi în zona accesibilă pentru Dacia Logan, au reuşit să adune şi ei 3 stele la testele EuroNCAP. Sedanurile franceze au scos rezultate mediocre la testul de impact frontal, indicaţiile de pe manechine arătând că protecţia la nivelul pieptului şi picioarelor şoferului este medie, în timp ce impactul lateral cu stâlpul a dus un rezultat slab din cauza forţelor care apasă asupra pieptului pasagerilor din faţă.
Per total, cele două modele franceze au scos rezultate la impact mai slabe decât cele ale lui Dacia Sandero facelift, ultimul model Dacia testat de EuroNCAP, acest tip de probă având loc în aceleaşi condiţii în 2013 (anul testării lui Sandero) şi 2014. Cele două modele Citroen şi Peugeot nu au stat foate bine nici la sistemele de asistenţă, lipsa notificării de centură pe spate, a atenţionării la părăsirea benzii şi a sistemului de frânare automată penalizând serios sedanurile produse la Vigo, în Spania. Citroen C-Elysee la EuroNCAP: Rezultate complete; Peugeot 301 la EuroNCAP: Rezultate complete
VW Golf Sportsvan, performerul sesiunii
Singurul model care a adunat cinci stele la ultima sesiune de teste EuroNCAP este noul VW Golf Sportsvan, monovolumul compact bazat pe Golf 7 adunând punctaje bune la toate cele patru probe. Cu un scor de 87% la Protecţia Adulţilor, 85% la Protecţia Copiilor, şi 62% la Protecţia Pietonilor, Golf Sportsvan a profitat de scorul bun al sistemului de frânare automată pentru a aduna 73% la Sisteme de Siguranţă, scor care i-a asigurat a cincea stea la General. Singurul sistem care a lipsit din testele EuroNCAP a fost cel de Atenţionare la părăsirea benzii de rulare. VW Golf Sportsvan la EuroNCAP: Rezultate complete
Alte modele testate
În aceea sesiune EuroNCAP au mai fost testate monovolumul derivat din utilitară Ford Tourneo Courier, care a adunat 4 stele (Rezultate Complete), şi modelul chinezesc MG3, care a terminat testele organizaţiei europene cu 3 stele la General (Rezultate Complete).
301 si C-Elysee sunt masini low-cost din clasa compacta si e oarecum normal sa nu aiba chiar 5 stele insa tinand cont ca producatorii sunt totusi de volum, macar 4 stele trebuiau obtinute. Megane insa e jenant dupa ce gama Renault a fost multi ani in top-ul sigurantei...Acum e la fel de sigur ca un Logan care e low-cost. Stupid...