BMW X3 facelift: restilizare de efect pentru SUV-ul bavarez

Publicat joi, 06.02.2014 01:01 de Sebastian Toma

BMW X3, SUV-ul de segment D al mărcii din Munchen, a primit un facelift. Acesta îi aduce o parte frontală modificată semnificativ, care aminteşte puternic de fratele X5. Interiorul vine şi el cu îmbunătăţiri.

BMW a prezentat, la doar patru zile de la dezvăluirea noului Seria 4 Gran Coupe, facelift-ul lui X3. Acesta vine la 11 ani de la lansarea primei generaţii a lui X3 şi marchează reîmprospătarea estetică aferentă jumătăţii ciclului de viaţă. Pe lângă partea frontală inspirată de la fratele său mai mare, a treia generaţie a lui X5, noul X3 facelift se mândreşte cu un interior îmbunătăţit şi cu cel mai mare portbagaj din segment. Motorizările au fost şi ele optimizate, totul pentru spori raportul performanţe/consum.

Schimbările estetice aplicate lui X3 se concentrează pe partea frontală.

DESIGN

Pe partea de design, remarcăm noile blocurile optice, grila frontală mai mare şi felul în care au fost integrate proiectoarele de ceaţă în noua bară faţă. Noile elemente stilistice amintesc de a treia generaţie a lui X5, lansată în toamna anului 2013. La fel de important ca design-ul exterior este aspectul interiorului, optimizat pentru a creşte nivelul calităţii percepute, prin intermediul ornamentelor cromate, a consolei centrale restilizate şi a noilor feţe de uşi.

Noile blocuri optice marchează o îmbunătăţire estetică semnificativă pentru X3.

Posibilităţile de personalizare sunt mai numeroase în urma adăugării de noi culori pentru exterior, modele noi de tapiţerie, mai multe modele de jante de aliaj şi seturi de ornamente interioare. Pe deasupra, pachetele xLine şi M Sport sunt în continuare disponibile pentru X3, fiecare aducând propriile tuşe estetice. Remarcăm noile ornamente instalate pe feţele de uşi şi pe bord, formatul bordului inspirat de cel al noului X5 şi păstrarea modularităţii interioare, prin bancheta spate rabatabilă 40:20:40.

MOTOARE

După cum era de aşteptat la un facelift venit la aproape patru ani de la lansare, gama de motorizări a fost perfecţionată şi mărită. Încă de la lansare, gama X3 facelift va avea patru motoare diesel şi trei unităţi otto, toate respectând normele Euro 6. Gama oferă un nivel de putere care pleacă de la 150 CP şi ajunge până la 313 CP. Principala noutate este reprezentată de un motor 2.0 diesel, construit integral din aluminiu, care dezvoltă 190 CP şi 400 Nm. Unitatea înlocuieşte motorul 2.0d de 184 CP şi 380 Nm. Performanţele suplimentare se văd şi în timpul 0-100 km/h, acesta fiind redus cu 0.4 secunde, de la 8.5 la 81, în timp ce consumul de carburant scade cu 7.1 procente, în cazul transmisiei automate cu opt trepte, atingând cea mai bună valoare din segment (valabil pentru tracţiune integrală şi transmisie automată): 5.0 litri la sută în regim mixt şi emisii CO2 de 131 grame pe kilometru.

Pentru cei care vor un X3 şi mai economic, există versiunea sDrive18d, oferită doar cu tracţiune spate, care oferă un consum de 4.7 litri la sută în compania transmisiei manuale cu şase trepte, ceea ce reprezintă din nou cea mai bună valoare în segment. Vârful gamei diesel este xDrive35d, care asigură 313 CP şi 630 Nm, totul cu un consum mixt de 6.0 litri la sută.

Motorizările otto din gama BMW X3 facelift sunt trei la număr şi oferă între 184 şi 306 CP. Versiunea de bază a gamei alimentate cu benzină este sDrive20i, are un consum mediu de 6.7 litri la sută şi asigură un timp 0-100 km/h de 8.2 secunde. Mijlociul gamei este xDrive28i, cu 245 CP şi 350 Nm, suficienţi pentru 0-100 km/h în 6.5 secunde şi 7.3 litri la sută în compania automatei cu opt rapoarte. Benzinarul de top din gama X3 facelift este xDrive35i, asigură 306 CP şi 400 Nm, cuplul maxim fiind oferit între 1.200 şi 5.000 rpm. Graţie acestor cifre, este cel mai rapid X3 oferit în prezent, cu 5.6 secunde de la 0 la 100 km/h, în timp ce emisiile de CO2 au fost reduse cu 11 grame pe kilometru, iar conusmul este de 8.3 litri la sută în regim mixt.

xDrive20d este cea mai interesantă propunere din gama X3 facelift. Aceasta are un motor mai mic de doi litri, care livrează 190 CP şi 400 Nm.
Transmisiile automate din gama X3 integrează funcţia de coasting, care decuplează motorul de la trenul de rulare atunci când şoferul ridică piciorul de pe acceleraţie (doar între 50 şi 160 km/h). Pentru o valoare şi mai redusă a emisiilor CO2, anvelopele cu rezistenţă redusă la rulare, ajunse la a patra generaţie, sunt fi oferite în compania motorizărilor sDrive18d, xDrive20d, sDrive20i şi xDrive20i, echipate cu jantele din aliaj "Streamline" de 17 inch.

Via BMW

  • Scorpionul.negru, joi, 06.02.2014 01:20

    In afara de faruri si ,,nari'' putin modificate nu vad nici o schimbare. E frumos si bun nimic de zis....dar Macan le-a luat fata la toti si e nevoie urgenta de un model nou pt. a ii face fata. De batut nici vorba...GLK-ul e pe vine cum se spune (scz. expresia). Q5 o sa arate 95% la fel chiar si cu o viitoare generatie (doar ne-am obisnuit cu conservatorismul lor). Cei de la Infiniti cu EX nu spun nimic....e batrane spre preistoric modelul lor.

  • Maserati, joi, 06.02.2014 09:30

    Levante va fi un competitor serios!

  • Radu, joi, 06.02.2014 09:31

    Mini X5... Mult mai frumos decat veche generatie

  • zeuss, joi, 06.02.2014 09:49

    sigur e cuplu de la 1750 - la 2250 rot/min ? mi se pare cam putin date fiind vremurile, mai nou sunt duse spre 3000 rot cu plaja de cuplu

  • Bogdan, joi, 06.02.2014 10:23

    Hopaa... s-a schimbat si la BMW culoarea cadranelor. Nu mai este traditionalul portocaliu, acum au trecut la alb.

  • MosDef, joi, 06.02.2014 12:44

    Privit din lateral pare disproportionat,iar plansa de bord,care seamana cam la fel de ceva ani buni,a devenit plictisitoare,anosta.

  • gun cometa, joi, 06.02.2014 14:29

    Pe scurt...e urat! Dar macare are motoare de nota 10, parerea mea :)

  • mog, joi, 06.02.2014 15:13

    zeuss, la aia ma uitam si eu. daca e adevarat, pare un mare fasss :)

  • zeuss, joi, 06.02.2014 16:55

    @mog , am verificat si alta sursa, si se pare ca e pe bune :(, eu nu imi explic .... Leistung kW/PS 140/190 bei Drehzahl min–1 4000 Drehmoment Nm 400 bei Drehzahl min–1 1750–2250 asta in conditiile in care Audi a3, 2.0 Tdi are : 380 Nm bei 1.750-3.250 U/min si 184 PS

  • D, joi, 06.02.2014 19:00

    Mult mai frumos a fost fara facelift. As vrea sa am non-faceliftul si motorizarile de pe facelift care pe hartie sunt mai eficiente (sper ca si mai fiabile).

  • 2014, joi, 06.02.2014 23:01

    Angel Eyes.......interesant, am si eu la Cielo .

  • augustus, joi, 06.02.2014 23:21

    La capitolul fiabilitate nu vor excela niciodata bavrezii, dinamica e mai importanta decat confortul doar pentru "pilotii" din trafic... Ce mai ramane de zis? Bordul acela stramb e o chestiune de gust... prost gust! Interiorul noilor modele de la Mercedes sunt si cerd ca vor fi intotdeauna mult mai echilibrate, armonice si mai intuitive decat "distorsiunea" spatiala care se vrea aducatoare de senzatii de "cel mai adevarat sofer", tratat "regeste" chiar de catre proiectant. Ma intreb de ce Bentley sau Jaguar, Maserati ori altii constructori, cu adevarat premium nu "stramba" bordul sa te faca mai sofer... Sa fim seriosi!

  • @augustus, joi, 06.02.2014 23:36

    Tu nu te-ai saturat de tine bai @mafia? Mai bine scoate-ti pajero din zapada ca rugineste, iti pui prea multe intrebari cand te fapt ar trebui sa te intrebi un singur lucru: De ce oare esti atat de prost? daca poti sa raspunzi iti dau un vot pozitiv.

  • Scorpionul.negru, duminică, 09.02.2014 21:34

    @augustus E foarte bine asa cum e si ce fac cei de la BMW cu masinile lor. Daca nu ei atunci cine ? Sunt diferiti si ofera ceva ce altii nu ofera si anume sportivitate. Asa cum Mercedes produce cele mai elegante si confortabile masini premium, BMW produce cele mai sportive (si ca performante si ca senzatie de condus). Sunt omeni diferiti pe lumea asta cu nevoi si dorinte diferite.