Propunere de modificare a Codului Rutier: însoţitor obligatoriu pentru şoferii începători pe timpul nopţii
Şoferii începători din România ar fi obligaţi să nu conducă pe timpul nopţii pe drumurile acoperite cu gheaţă, zăpadă sau polei sau pe autostradă. Pentru moment, este doar un proiect de lege discutat în comisiile Parlamentului.
Codul Rutier pentru anul 2014 ar putea primi un amendament care aduce modificări importante pentru şoferii începători, printre care se numără şi obligativitatea unui însoţitor pe timpul nopţii, titrează Mediafax. Schimbările sunt cerute şi propuse de senatorul Nicolae Moga şi au fost discutate astăzi în comisia senatorială juridică, precum şi în comisiile senatoriale pentru Apărare şi de Administraţie publică. Pentru că Senatul este prima cameră sesizată, dezbaterile vor fi continuate timp de două săptămâni. În caz că vor fi aprobate şi trimise la Guvern, acestea trebuie să fie şi votate favorabil ca apoi să fie aplicate efectiv. Astfel, Codul Rutier 2014 ar putea integra o limită de putere a autovehiculelor conduse de şoferii care au mai puţin de un an vechime cu categoria B/BE, stabilită la 110 kW, echivalentul a 147 CP. Pe deasupra, şoferii începători nu vor avea voie să conducă pe timpul nopţii pe drumurile acoperite cu gheaţă, zăpadă sau polei, aplicabilă pentru categoriile A1, A2, B1, B şi BE.
În plus, şoferii începători aparţinând categoriilor A1, A2 (doar dacă nu au avut A1 înainte), B1, B şi BE nu vor avea voie să conducă pe autostrăzi pe timpul nopţii sau pe timpul zilei în condiţii de vizibilitate redusă sub 100 metri. Pentru începătorii categoriilor B şi BE, apare şi obligativitatea însoţitorului adult, mebru al familiei sau posesor al permisului de conducere cu o vechime de cel puţin cinci ani de zile, în deplasarea pe timp de noapte. În toate cazurile de mai sus, nu au fost stabilite încă sancţiunile contravenţionale şi administrative pentru şoferii care încalcă aceste reguli.
PERMISE DIFERENŢIATE ÎN FUNCŢIE DE VÂRSTĂ
Cele trei comisii au decis să împartă şoferii în două grupuri, după vârstă şi apoi după categoriile obţinute. Şoferii care au o vârstă de până la 60 de ani vor avea permisele valabile timp de cinci ani pentru vehiculele din categoriile C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE, Tr, Tb şi Tv, respectiv zece ani pentru vehiculele din categoriile AM, A1, A2, A, B, BI şi BE. În cazul şoferilor care au depăşit vârsta de 60 de ani, perioadele de valabilitate sunt de trei, respectiv cinci ani. O excepţie suplimentară apare pentru şoferii de peste 70 de ani, ale căror permise de conducere pentru categoriile AM, A1, A2, A, B, BI şi BE ar fi valabile doar trei ani.
Via Mediafax
"Şoferii începători din România ar fi obligaţi să nu conducă pe timpul nopţii pe drumurile acoperite cu gheaţă, zăpadă sau polei sau pe autostradă" opinia mea ar fi sa nu conduca nici pe timp zi ,decat dupa 1-2 ani de acomodare(codusul printre blocuri si la tara nu e valabil pt a avea abilitati de codus) si mai e varianta,unii nu-s adaptati sa mearga nici pe uscat dupa atatia ani doar vedem ce se intampala la primii fulgi de zapada...