Preţuri pentru noua generaţie Mini în România: start de la 20.900 euro

Publicat joi, 06.02.2014 10:19 de Sebastian Toma

Importatorul Mini în România a anunţat preţurile noului hatchback britanic. Cea mai ieftină versiune pleacă de la 20.894 euro cu TVA inclus.

Mini a anunţat preţurile celei de-a treia generaţii a hatchback-ului său. Pe piaţa din România, versiunea de bază din gama Mini pleacă de la 20.894 euro cu TVA inclus, preţ valabil pentru versiunea 1.5 benzină de 136 CP. În raport cu predecesorul său, vorbim despre menţinerea nivelului de preţ, cu excepţia versiunii Cooper S, de 192 CP, care este cu 500 de euro mai ieftină decât predecesoarea sa (fără TVA). După cum unii dintre voi ştiu deja, noua generaţie a modelului este schimbată semnificativ faţă de predecesoarea sa, lansată în 2006. Pe lângă design, avem modificări la nivelul dimensiunilor, noul model fiind mai lung cu 98 milimetri, mai lat cu 44 de milimetri şi mai înalt cu 7 milimetri. Ampatamentul a crescut cu 28 milimetri, iar ecartamentul faţă a fost mărit cu 42 milimetri, în timp ce distanţa dintre roţile din spate a crescut cu 34 de milimetri.

Noua generaţie a lui Mini Cooper a venit cu schimbări dramatice, deşi păstrează tuşele de design tradiţionale ale modelului britanic.

Cel mai mare Mini hatchback din istorie are mai multe componente comune cu viitoarele modele BMW decât au avut predecesorii săi. Vorbim despre platforma UKL, care va fi folosită şi de modelele BMW cu tracţiune faţă, precum şi de motorizările cu trei cilindri în linie, care vor fi introduse ulterior şi în gama producătorului bavarez. Noua platformă asigură o masă mai redusă pentru Cooper, o manevrabilitate îmbunătăţită şi un nivel superior al performanţelor, totul fără a pierde caracterul modelelor Mini.

INTERIOR

Odată cu creşterea caroseriei, noul Mini se poate mândri cu un interior mai spaţios, dar care îşi păstrează formatul general. Hatchback-ul britanic are tot patru locuri, dar acestea oferă acum mai mult spaţiu pentru ocupanţii lor, pasagerii având la dispoziţie mai mult spaţiu pentru umeri, cap şi genunchi, pe lângă portbagajul mărit cu 51 de litri, totalizând acum 211 litri. Elementele clasice de design găsite la bordul acestui model până în prezent au fost păstrate sub alte forme, iar în jurul acestora au fost integrate noile soluţii tehnice.

Vitezometrul a fost mutat într-o poziţie convenţională, pe coloana de direcţie, unde stătea doar turometrul până acum.

Principala schimbare la interiorul noului Mini este setul de instrumente de bord montat pe coloana de direcţie. În plus, englezii au renunţat la necesitatea introducerii cheii în contact pentru pornirea motorului, apelând la o soluţie tehnică cu pornire fără cheie, folosind butonul dedicat de pe consola centrală (comutatorul roşu din imaginea de mai sus). Deasupra acestui buton se află trei comutatoare circulare, folosite pentru a controla sistemul de încălzire şi ventilaţie al lui Mini Cooper. Blocul de comandă al luminilor este montat acum pe bord, iar comenzile pentru geamurile electrice sunt integrate în feţele de uşi, nu pe consola centrală, cum erau până acum.

TEHNOLOGIE

În funcţie de versiunea de echipare, Mini poate fi echipat fie cu un afişaj TFT cu patru linii, fie cu un ecran mutimedia color cu diagonala de 8.8 inch. Acesta din urmă integrează numeroase funcţii de infotainment şi controlează sistemul multimedia şi face legătura cu sistemele MINI Connected. O noutate importantă este că aceste sisteme oferă acum suport şi pentru smartphone-urile cu sistem de operare Android, incluzând şi aplicaţii dedicate acestora. Întregul sistem infotainment este bazat pe iDrive-ul de la BMW. Lista de inovaţii şi noutăţi nu se opreşte aici, Mini devenind primul model din segment cu head-up display şi faruri full-LED, oferite opţional.

Tot la partea de tehnologie, enumerăm şi noile moduri de conducere introduse de Mini odată cu a treia generaţie a hatchback-ului britanic. Schimbarea modurilor de rulare, anume MID, SPORT şi GREEN, se face folosind un comutator rotativ la baza selectorului treptelor de viteză şi alterează modul în care maşina răspunde la acceleraţie şi direcţie, precum şi iluminarea ambientală. În premieră în gama Mini a apărut şi un sistem de control dinamic al amortizoarelor, acesta fiind oferit doar pentru versiunea de performanţă – Cooper S. Sistemul respectiv oferă alegerea între o rulare orientată spre confort şi o rulare sportivă. Compresia şi revenirea amortizoarelor sunt reglate şi controlate prin sistemul de management electric al supapelor electronice de drenaj (EDC) ale telescoapelor.

MOTORIZĂRI

Gama de propulsoare a noului Mini include trei unităţi, care asigură între 116 şi 192 CP. Motorizarea entry level stă sub capota lui Mini Cooper D, sub forma unui diesel cu trei cilindri în linie şi tehnologie TwinPower Turbo, cu toate că modelul cel mai ieftin este echipat cu motorul pe benzină de 136 CP. Diesel-ul de 116 CP are o cilindree de 1.496 centimetri cubi şi livrează puterea maximă la 4.000 rpm şi cuplul maxim, de 270 Nm, la 1.750 rpm. Consumul mediu declarat al acestei motorizări euro 6 este situat între 3.5 şi 3.8 litri la sută, în funcţie transmisia, jantele şi anvelopele alese de client.

A doua motorizare cu trei cilindri în linie din gama Mini stă sub capota lui Cooper şi este alimentată cu benzină. Unitatea are o cilindree de 1.499 centimetri cubi, oferă 136 CP între 4.500 şi 6.000 rpm şi se mândreşte cu un cuplu maxim de 220 Nm între 1.250 rpm şi 4.000 rpm. În regim de overboost, motorul cu trei cilindri în linie poate să ofere chiar şi 230 Nm. Consumul mixt variază între 4.5 şi 4.8 litri la sută. Versiunea cu transmisie manuală accelerează de la 0 la 100 km/h în 7.9 secunde şi poate să atingă o viteză maximă de 210 km/h.

Cea mai performantă variantă a noului Mini are un motor cu patru cilindri în linie şi poartă denumirea Cooper S. Motorul foloseşte şi el tehnologia TwinPower Turbo de la BMW Group, are o cilindree de 1.998 cmc şi asigură 192 CP între 4.700 şi 6.000 rpm. Cuplul maxim este de 280 Nm, livrat între 1.250 şi 4.750 rpm, urcând până la 3.00 Nm în regim overboost. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h a acestei versiuni de motorizare este realizată în 6.8 secunde cu transmisia manuală, în timp ce consumul mixt variază între 5.4 şi 5.7 litri la sută, în funcţie de transmisia şi combinaţia de jante şi anvelope aleasă.

Versiune Cilindree Resurse Acceleraţie
0-100 km/h (secunde)
Consum (l/100 km)
Preţ * (euro, TVA inclus)
Mini One 1.2 litri 102 CP/ 180 Nm  9.9 4.6 n/a
Mini One D 1.496 cmc 95 CP/ 220 Nm  11 3.4 n/a
Mini Cooper 1.496 cmc 136 CP/ 220 Nm 7.9 4.5-4.8 20.894
Mini Cooper D 1.496 cmc 116 CP/270 Nm 9.2 3.5 22.630
Mini Cooper S 1.998 cmc 192 CP/ 300 Nm 6.8 5.7 25.420

*Preţurile pentru versiunile One, One D şi cele cu transmisie automată nu sunt încă disponibile

Via MINI

  • aceeasi marie 80%, joi, 06.02.2014 11:30

    Desi este un model deosebit care nu se aseamana cu nimic , ma asteptam ca atunci cand zici noua generatie sa se vada o evolutie clara a acestui model chiar daca, repet arata foarte bine, eventual puteau sa l numeasca un facelift . Lucruri de genul asta sunt tipice pentru vag nu si pentru bmw , dar se pare ca o iau pe acelasi drum si ei. Pacat !

  • gun cometa, joi, 06.02.2014 14:41

    Intamplarea face sa stiu pe cineva care lucreaza la Mini (nu tin neaparat sa ma credeti :)) Asadar pot sa va spun ca noua generatie este diferita dar nu extraordinar de mult. De ce? Pai pentru ca s-a vandut, se vinde si se va vinde foarte bine, reteta este deci de succes :) Fabrica Mini din Oxford duduie la cote maxime. Cele mai importante schimbari sunt sub capota, cilindrul de 500cmc este pe placul celor de la BMW (l-au si denumit cilindrul ideal). Sunt tare curios cum se comporta motorul de 1,5l in trei pistoane, de abia astept un test... Oricum, daca as avea bani as cumpara-o, este o masina reusita.

  • Scorpionul.negru, luni, 10.02.2014 01:05

    O masina care a fost perfectionata in timp. Calitatea a crescut, performantele la fel dar se pare ca nu si design-ul la acest model din pct meu de vedere nu este o evolutie. Nu inteleg de ce au ales sa faca stopurile asa mari....sunt prea mari pt. ea ! Trebuia ceva mai finut. Imi place mai mult penultima generatie cu facelift.