Şeful GM: "Sunt încântat de progresul mărcii Opel"

Publicat luni, 27.01.2014 15:41 de Sebastian Toma

Mary Barra, noul CEO al General Motors, a vizitat sediul Opel din Germania în prima sa călătorie oficială în postura de şef al corporaţiei americane, unde s-a declarat încântată de progresul mărcii din Russelsheim.

Mary Barra, noul CEO al General Motors, a făcut prima sa vizită oficială în afara SUA. Vizita a avut loc la sediul Opel, în Germania, unde Mary Barra s-a declarat încântată de progresul demonstrat de marca din Russelsheim. Pe deasupra, noul CEO al GM şi-a declarat sprijinul pentru Opel şi a subliniat faptul că această marcă este o parte vitală din concernul General Motors. Şeful cel nou al GM a reconfirmat investiţiile anunţate în aprilie 2013, de patru miliarde de euro până în 2016 pentru a asigura lansarea a 23 de modele noi şi 13 propulsoare noi pentru a asigura revenirea mărcii Opel la profitabilitate.

Mary Barra este prima femeie din istorie care conduce o companie auto. Ea a început lucrul la GM pe când avea 18 ani şi a avansat treptat până la poziţia de director al operaţiunilor de Dezvoltare de Produs la nivel global.

Până la finalul anului curent, Opel va închide fabrica din Bochum, Germania. Uzina este prima fabrică din domeniul auto care se închide în Germania după Al Doilea Război Mondial. Fabrica principală a Opel din ţara-mamă, cea din Russelsheim, va primi un nou model pe lângă Insignia şi Zafira Tourer. Acesta va fi anunţat ulterior şi face parte din strategia de dezvoltare a Opel pentru următorii ani. Producţia noului model va merge mână în mână cu investiţiile suplimentare din Germania, explică Mary Barra.

Vânzările Opel-Vauxhall în Europa au scăzut cu 1.5 procente în 2013 potrivit datele ACEA. Cota de piaţă a rămas stabilă, la 6.7 procente, ceea ce asigură păstrarea locului trei pe această piaţă după Volkswagen AG şi Ford Motor Company. Divizia Opel-Vauxhall a pierdut peste 18 miliarde de dolari pe Bătrânul Continent din 1999 până în 2013. Experţii GM previzionează o creştere modestă a profiturilor în 2014 datorită evoluţiei din Europa, titrează cei de la AutomotiveNews.

Via AutomotiveNews (înreg.)

  • sandu, luni, 27.01.2014 17:17

    vroia sa zica regresul nu progresul... opel, masina saracului.

  • Alex, luni, 27.01.2014 17:40

    Oricare ar fi progresele marcii Opel/Vauxhall acestea sunt deocamdata cunoscute doar in interiorul GM . Din exterior vedem in 2013 o cota de piata in Europa la jumatate fata de marca VW , in Germania Opel a terminat 2013 dupa VW, Mercedes, Audi si BMW si cu foarte putin in fata celor de la Ford . Insa pe 7 se afla intr-o puternica revenire marca Skoda care cu noua avalansa de modele ( Octavia CC se anunta un bestseller ) nu ar trebui sa mire pe nimeni daca cel tarziu in 2015 va devansa la vanzari Opel si Ford in Germania . Nici in Marea Britanie lucrurile nu stau foarte bine unde Vauxhall este pe 2 dupa Ford insa marca VW ( ocupa locul 3 in prezent ) se apropie tot mai mult de pozitia celor de la Vauxhall .

  • Zack, luni, 27.01.2014 19:15

    Vw - masina poporului (saracului) Din pacate..preturile care le practica sunt prea mari ca sa fie a "poporului". La astia platesti si scrumierele, brichetele!!

  • Catalin, luni, 27.01.2014 23:00

    femeia a lucrat la Dept. de Stat ? "suntem incantati de progresele facute dar... mai aveti al dracului de multe de facut" - suna ca dracu. Daca este prima vizita in afara SUA, cum stie de situatia Opel de acum 2-3 ani ?

  • LauCalin, marţi, 28.01.2014 00:37

    Poate mai corect era: " Sunt incantat de efectele deciziei Angelei Merkel care acum 4 ani care s-a opus vehement deciziei GM de a vinde Opel".

  • @ Zack, marţi, 28.01.2014 09:19

    Sergio Marchionne te contrazice ! In mai multe randuri i-a acuzat pe cei de la VW ca practica preturi de dumping in Europa ( mult sub pretul real al masinii ) pentru a-si elimina concurenta directa .

  • div, marţi, 28.01.2014 09:38

    "Sunt incantatA" ar fi mai corect...

  • inexorabil, miercuri, 29.01.2014 02:42

    Păi, Mărie, te poţi declara fermecată şi în privinţa celorlalte mărci din companie?...Nu le iei şi pe ele în calcul pentru "revenirea pe profit" ? Zici tu că Opel înseamnă o parte vitală din GO? Dar de când te-ai dat pe pleonasme? Normal că Opel aparţine lui General Opel! Cât despre morţi (GM ca atare, Oldsmobile şi Pontiac), să auzim numai de bine. Din alea patru miliarde dedicate favoritei germane, măcar un sfert ai fi putut face să fie alocat sărmanului Buick, din care a rămas doar (re)numele...Intuiam eu că nu prea îţi pâlpâie luminiţa de lider, deci mai bine întoarce-te în fabrică, la caiete de sarcini, planşe şi laptop-uri. Nu vizite de lucru tovărăşeşti sau plonjoane de imagine în public se cuvine să-ţi aşterni pe agenda de priorităţi, ci să-ţi storci creierii zi şi noapte pentru a găsi căi de dezvoltare nepărtinitoare, uniformă, armonioasă şi durabilă! Pe scaunul pe care îl ocupi acum, mai mult sau mai puţin meritoriu, au stat corifei care au instrumentat premiere tehnice cu impact global şi peren în industria auto! Aşadar, plimbă-te pe oriunde vrea sacoul tău de business-woman, dar nu te grăbi să te închipui deja o "femeie de succes" până nu vei reuşi să satisfaci măcar jumătate din revendicările de bun simţ pe care ţi le-am adresat aici, iar dacă nu le ştii, atunci consultă arhiva AM :D A, să nu uit: un conducător pe măsura inteligenţei sale reconfortante ar fi fost nimerit în persoana lui Mike Doble de la Buick. Dar, hm, se confirmă o mai veche axiomă, care spune că oamenii realmente capabili nu vor dori niciodată să se instaleze la pupitrul de comandă, deoarece sunt conştienţi că: 1) nu vor fi agreaţi în cele mai înalte funcţii, urmând, logic, să fie sabotaţi; 2) vor fi "dinamitaţi" de propriul lor exces de bună creştere, uneori de educaţie aleasă, care le imprimă permanent în atitudine şi purtare un soi de timiditate admirabilă moralmente, dar contraproductivă pe plan managerial/social/economic...