General Motors îşi schimbă directorul: Mary Barra devine din ianuarie prima femeie care conduce o mare companie auto
Era exclusivităţii bărbaţilor în funcţia executivă de conducere a companiilor auto ia sfârşit în 2014, odată cu apariţiei americancei Mary Barra (51 de ani) în funcţia de CEO al General Motors.
General Motors a anunţat astăzi că poziţia de CEO, cea mai înaltă din companie, va fi preluată începând cu 15 ianuarie de Mary Barra. În vârstă de 51 de ani, Barra va deveni prima femeie din istorie are conduce o companie auto.
Mary Barra va prelua conducerea GM din mâinile lui Dan Akerson, 65 de ani, care a condus compania în ultimii ani. "Voi pleca cu o mare satisfacţie pentru ceea ce a am reuşit, cu mult optimism pentru ce va urma şi cu mândria de a fi readus General Motors pe poziţia de pilon principal al industriei auto americane", a declarat Akerson într-o scrisoare deschisă adresată angajaţilor.
O VIAŢĂ LA GM
Noul viitor CEO al General Motors a început munca în cadrul GM la începutul anilor '80, ca inginer la Pontiac, una dintre mărcile aflate în portofoliul constructorului american. Avea doar 18 ani şi, povesteşte ea într-un interviu acordat publicaţiei Bloomberg în această primăvară, lucra "într-un mediu dur care te învăţa să fii mai puternic". Cariera lui Mary Barra a luat o turnură diferită după ce GM a inclus-o într-un program de dezvoltare a potenţialilor conducători GM ai viitorului, primind o bursă la Universitatea Stanford. Ulterior, Barra a fost asistenta lui John "Jack" Francis Smith, CEO General Motors la graniţa dintre milenii, urmând apoi un drum plin de funcţii din ce în ce mai solicitante: de la vicepreşedinte al biroului de Inginerie de Producţie GM până la poziţia de director al operaţiunilor de Dezvoltare de Produs la nivel global, din care trece la şefia companiei.
via GM
"mândria de a fi readus General Motors pe poziţia de pilon principal al industriei auto americane" cu 30.000.000.000USD (30 de miliarde) ajutor guvernamental si vreo 20.000 de disponibilizari e o adevarata "mandrie". Mai punem la socoteala debarasarea de Pontiac? Hummer? Saab? si alte mici inginerii financiare? http://useconomy.about.com/od/criticalssues/a/auto_bailout.htm D-nei Mary Barra ii urez succes, GM a fost scos la liman, acum urmeaza sa invete sa mearga din nou.