Audi promite cel mai puternic motor de 2.0 litri din lume: 375 de cai putere şi 500 Nm

Publicat luni, 27.01.2014 13:57 de Bogdan Mirică

Motivaţi probabil de unitatea de 2.0 litri şi 360 de cai putere instalată pe Mercedes A45 AMG, cei de la Audi apelează la ajutorul părintelui Volkswagen pentru a da naştere unui motor mai puternic, demn de noi recorduri şi dedicat viitorului S3.

În urmă cu aproape un an, Mercedes lanssa noul A45 AMG şi declanşa ofensiva în segmentul hot-hatch-urilor premium. Compacta din Stuttgart beneficia de un motor nou, cu doar patru cilindri, capabil să livreze 360 de cai putere. Era singurul propulsor de serie din lume capabil să ofere un asemenea bagaj de putere dintr-o capacitate de numai 2.0 litri.

Mercedes A45 AMG - detalii şi galerie foto

Mercedes şi-a însuşit recordul şi s-a bucurat de o primire bună din partea publicului. Motivaţi de reuşita rivalilor germani, dar şi dornici să doboare noi recorduri, inginerii Grupului Volkswagen promit să dărâme recordul Mercedes. Miza? Să construiască cel mai puternic motor cu patru cilindri din lume.

Unitatea va avea la bază actualul „benzinar” de 2.0 litri, cunoscut sub numele de cod EA888. Motorul este regăsit deja pe modele sportive cum sunt Audi S3 şi Volkswagen Golf GTI, însă este programat pentru o transformare radicală.

O transformare care îi va aduce un nou set de cilindri, un turbocompresor de mari dimensiuni, o altă evacuare şi un nou sistem de management al motorului (ECU). Modificările vor fi supervizate, se pare, de către Friedrich Eichler, omul care a ghidat şi dezvoltarea motorului Mercedes de 2.0 litri şi 360 de cai, înregimentat din toamna anului trecut de Grupul VAG.

Potrivit primelor informaţii, viitorul motor EA888 este aşteptat la sfârşitul acestui an cu o putere record: aproximativ 375 de cai putere şi un cuplu motor de 500 de Nm. Dacă cifrele se adeveresc, Volkswagen va reuşi să obţină nu mai puţin de 187 de cai putere per litru, o performanţă unică în rândul maşinilor de serie.

Motorul proaspăt creat ar urma să echipeze viitoarele Audi S3 şi TT-S, acesta din urmă fiind aşteptat după ce actualul TT se lansează la Geneva, în martie. Nici produsele Volkswagen nu vor fi ocolite, agregatul EA888 fiind candidat şi pentru o utilizare pe viitorul Golf Evo R.

Cei 375 de cai storşi din noul motor vor ameninţa viitorului prezentei unităţi de 2.5 litri şi 355 de cai, regăsită pe actualul TT-RS. Surse din interiorul Audi au negat această posibilitate, declarând că încă există un potenţial de dezvoltare şi pentru propulsorul de 2.5 litri.

  • Bogdan, luni, 27.01.2014 15:25

    EVO X FQ-400 are 410CP si este produs in serie.

  • unckle, luni, 27.01.2014 15:53

    si tu acu bogdan ... ala-i in trecut si a fost o editie limitata pentru piata din UK (parca) ... oricum, la cum lucreaza marketingul in zilele noastre este ok sa zici ca esti cel mai tare din parcare ... umpli parcarea cu ce masini vrei si .. esti cel mai tare :)

  • Blower0, luni, 27.01.2014 16:01

    Exact. Hai ma, care-i sensu? - MARKETING. Vecinu a facut 2.0 litri si 360CP , dă eu sa fac 375CP din 2.0 litri sa arat ca-s mai tare. Ce dracu? Oricine poate cumpara o turbina de 150mm si o pui pe 2.0 litri si ai si 600CP. Asa, de vazu lumii. Masina asta o sa consume bine de tot.. Eu unul, nu consider ca este o performanță.

  • Inexo-cuantic, luni, 27.01.2014 16:03

    Bogdan, are dreptate in ceea ce priveste performantele dinamice ale acestui Evo. Insa amndoua chiar si A3 sedan nu au nici macar pic de originalitate investita cu maxima diligenta . Ce-i drep clasa asta nu-i de oricine. Eu nu as alege nimic din segmentul asta, in afara de Rover Streetwise sau Mini Clubman . Le urez succese, si sa auzim numai de bine !

  • esel, luni, 27.01.2014 16:07

    Evo, pt piata din Anglia, a venit in 5 versiuni (atatea tin eu minte) cu puere mai mare decat A45, 2 din ele mai mari si decat ce vrea audi dar in serie limitata. Ii rog pe cei care imi vor da minus sa imi spuna si de ce acestea nu se pun. Nu veniti cu teorii despre fiabilitate ca nu despre asta e vorba aici.

  • Voinea, luni, 27.01.2014 16:15

    citez " vor ameninţa viitorului prezentei unităţi de 2.5 litri şi 355 de cai, regăsită pe actualele S3 şi TT/RS" unde este 2.5T pe S3 ? E doar la RS3 si TTRS

  • P$T, luni, 27.01.2014 17:23

    Evo ce norme de poluare respecta? Euro 6 ca acestea de pe AMG si viitorul S3?

  • Scorpionul.negru, luni, 27.01.2014 17:48

    Dar fiabilitate la el nu promite ??? Motorul ala o sa fie super fortat si nu cred ca o sa reziste prea mult in conditiile in care apesi zilnic pedala la podea.

  • Norbert, luni, 27.01.2014 18:19

    Greseala. S3 are motor de 2l nu 2.5.

  • Blower0, luni, 27.01.2014 18:20

    @Scorpionul.negru - de acord. Aș vrea sa aflu ce raport de compresie o sa aiba și ce BOOST maxim.

  • 1, luni, 27.01.2014 21:45

    La ce putere are, ar merge și o lamă de deszăpezire la opționale :))

  • arogantul, luni, 27.01.2014 23:23

    ce cool, or sa faca un super motor si or sa -l foloseasca doar pe cateva modele Daca vreti sa vorbim pe bune de motoare de doi litri hai sa vb, luam toate numele mari din industrie si luam un segment, sa zicem masini din clasa cu seria 3 de la BMW. asta ca sa nu amestecam merele cu stridiile, motoare de masa cu motoare destinate unor variante sport/super sport A4 facelift 2.0 TFSI 211CP 350NM A4 facelift 3.0 TFSI 272CP 400NM Ford Mondeo 2.0 203CP 300NM Honda Accord 2.0 156CP 192NM M-B Clasa C 200 2.0 184CP 300NM VW CC 2.0 TSI 210CP 280NM VW CC 3.6 V6 FSI 300CP 350NM BMW Seria 3 2.0 245CP 350NM BMW Seria 3 3.0 306CP 400NM Despre marci precum citroen, renault, hyundai sau toyota nici nu are sens sa vorbim, e durere. Comparati va rog toate cifrele de mai sus cu asta Volvo S60 2.0 306CP 400NM e trist dar adevarat, din toti doar BMW reuseste sa fie pe picior de egalitate, dar stai e din 3 litri nu din 2, ups iar din 2 litri singurul care se apropie e tot BMW dar la distanta mare, 61 de "cai frumosi" diferenta.

  • Mata, luni, 27.01.2014 23:41

    @arogantu: Ai postat aiurea ca sa arati ce destept esti tu cu volvo tau chinezesc pe care nu dau 2 lei si care are intretinerea de 2 ori mai scumpa ca a unui mercedes. Imi cumpar cel mai naspa din gama mercedes si anume gama A Class 45AMG si fac kk pe s60-u la care visezi tu. Ca sa nu mai zic ca un golf 4 gti 1.8t cu o turbina mai mare + intercooler + alt soft + interne forjate + frane face minim 600cp.

  • Mata, luni, 27.01.2014 23:57

    @arogantu: Nici macar nu exista Volvo S60 2.0 306CP 400NM. Nu tot vorbi aiurea. Si nu compara un motor stors din el de pe VW de ex, cu un amarat de aspirat de pe Acoord. Acoord are farmecul lui cu al sau 2.4. Nu toti vor masini cu motorizari inchipuite. Auzi la el... S60 2.000cmc3, 306cp si 400nm. e trist dar adevarat, BMW este cu ani lumina in fata VOLVO. Si cine vrea siguranta sa stea culcat pe podea (din pat poate cade si isi rupe gatu). In trafic indiferent de masina in care esti, esti mereu in pericol ca poate cazi intr-o prapastie sau vine unu cu un tir si intra in tine.

  • @arogantul, marţi, 28.01.2014 00:11

    Mondeo are 2.0T 240 CP Insignia are 2.0T 250 CP Mai informeaza-te!

  • bubu, marţi, 28.01.2014 08:14

    arogantule vezi ca iai de la hyundai au pe piata din usa un motor de 2l de 275 CP mao cauto pe goagal si tu nu mai amesteca aspiratele cu turbo, adica mere cu scoicii

  • FLORIN, marţi, 28.01.2014 09:43

    RAMAN LA BENZINARA MEA ASPIRATA CARE E UN DELICIU CAND O DUC LA 4000 RPM .

  • ONEq, marţi, 28.01.2014 22:07

    Noul S3 este tinerel si nu cred ca i se va schimba motorizarea ani buni de acuma. Motorul de care se vorbeste in articol probabil va echipa noul RS3 si noul TT-RS (nu TT-S).

  • mowgli, joi, 30.01.2014 00:37

    O noua sugestie pentru titlul articolului: "Audi promite."