Audi promite cel mai puternic motor de 2.0 litri din lume: 375 de cai putere şi 500 Nm
Motivaţi probabil de unitatea de 2.0 litri şi 360 de cai putere instalată pe Mercedes A45 AMG, cei de la Audi apelează la ajutorul părintelui Volkswagen pentru a da naştere unui motor mai puternic, demn de noi recorduri şi dedicat viitorului S3.
În urmă cu aproape un an, Mercedes lanssa noul A45 AMG şi declanşa ofensiva în segmentul hot-hatch-urilor premium. Compacta din Stuttgart beneficia de un motor nou, cu doar patru cilindri, capabil să livreze 360 de cai putere. Era singurul propulsor de serie din lume capabil să ofere un asemenea bagaj de putere dintr-o capacitate de numai 2.0 litri.
Mercedes A45 AMG - detalii şi galerie foto
Mercedes şi-a însuşit recordul şi s-a bucurat de o primire bună din partea publicului. Motivaţi de reuşita rivalilor germani, dar şi dornici să doboare noi recorduri, inginerii Grupului Volkswagen promit să dărâme recordul Mercedes. Miza? Să construiască cel mai puternic motor cu patru cilindri din lume.
Unitatea va avea la bază actualul „benzinar” de 2.0 litri, cunoscut sub numele de cod EA888. Motorul este regăsit deja pe modele sportive cum sunt Audi S3 şi Volkswagen Golf GTI, însă este programat pentru o transformare radicală.
O transformare care îi va aduce un nou set de cilindri, un turbocompresor de mari dimensiuni, o altă evacuare şi un nou sistem de management al motorului (ECU). Modificările vor fi supervizate, se pare, de către Friedrich Eichler, omul care a ghidat şi dezvoltarea motorului Mercedes de 2.0 litri şi 360 de cai, înregimentat din toamna anului trecut de Grupul VAG.
Potrivit primelor informaţii, viitorul motor EA888 este aşteptat la sfârşitul acestui an cu o putere record: aproximativ 375 de cai putere şi un cuplu motor de 500 de Nm. Dacă cifrele se adeveresc, Volkswagen va reuşi să obţină nu mai puţin de 187 de cai putere per litru, o performanţă unică în rândul maşinilor de serie.
Motorul proaspăt creat ar urma să echipeze viitoarele Audi S3 şi TT-S, acesta din urmă fiind aşteptat după ce actualul TT se lansează la Geneva, în martie. Nici produsele Volkswagen nu vor fi ocolite, agregatul EA888 fiind candidat şi pentru o utilizare pe viitorul Golf Evo R.
Cei 375 de cai storşi din noul motor vor ameninţa viitorului prezentei unităţi de 2.5 litri şi 355 de cai, regăsită pe actualul TT-RS. Surse din interiorul Audi au negat această posibilitate, declarând că încă există un potenţial de dezvoltare şi pentru propulsorul de 2.5 litri.
EVO X FQ-400 are 410CP si este produs in serie.