Mercedes-Benz Clasa C a ajuns la a patra generaţie. Avem informaţiile şi fotografiile oficiale
La exact 20 de ani de la lansarea primului C-Klasse, Mercedes-Benz lansează a patra generaţie a celui mai bine vândut model al său. Iar aceasta vine cu un design inspirat din S-Klasse şi cu tehnologie demnă de cel puţin anul 2014.
După o serie de imagini scăpate pe internet cu trei zile înainte de prezentarea oficială, noua generaţie a lui Mercedes-Benz C-Klasse se prezintă în fotografii oficiale care însoţesc informaţiile la fel de oficiale prezentate de constructorul german. Generaţia cu numele de cod W205 este a patra din istoria celui mai bine vândut model al mărcii din Stuttgart şi îşi schimbă complet designul, urmărind de această dată să se alinieze în standardele estetice ale gamei.
DESIGN EMOŢIONAL INSPIRAT DIN S-KLASSE
Din punctul de vedere al designului, cea mai corectă descriere a noului C-Klasse ar fi cea a unui frate mai mic al lui S-Klasse. Iar noile linii, pe care Mercedes-Benz le numeşte "sculpturale", au fost inspirate din natură. "Noul C-Klasse exprimă pasiunea auto printr-un limbaj contemporar de design. Vârfurile emoţionale şi progresive subliniază stilul inovator al noului C-Klasse şi demonstrează claritate senzuală", explică Gorden Wagener, vicepreşedintele biroului de creaţie Daimler AG. De altfel, Wagener pune accent pe un aspect evident în cazul lui C-Klasse, cel emoţional, care a luat locul liniilor mai degrabă funcţionale şi mai simple ale generaţiei anterioare. E adevărat, Mercedes-Benz încearcă să marşeze în continuare pe tema clasic germană a simplităţii, însă declaraţii precum "Designerii au creat forme pure, minimaliste pe noul C-Klasse", apărute în comunicatul de presă, contrazic parţial atât imaginile oficiale, cât şi declaraţiile propriilor designeri.
La nivel de dimensiuni, C-Klasse urmează tendinţele pieţei şi creşte în lungime, lăţime şi volum, ampatamentul fiind mai lung cu 8 centimetri decât cel al versiunii anterioare. Conform informaţiilor oferite de Mercedes-Benz, spaţiul adiţional generat la interior a fost pus aproape în întregime în slujba pasagerilor de pe bancheta posterioară, aceştia bucurându-se acum de un confort sporit. La capitolul portbagaj, noul C-Klasse se laudă cu un volum de 480 de litri, o valoare care pare reper în segmentul mediu premium german: atât Seria 3. cât şi A4 afişează aceeaşi valoare.
INTERIOR: "DE LA ECONOMY LA BUSINESS"
La interior, modelul reprezintă un mix interesant între liniile de pe S-Klasse şi cele de pe A-Klasse. De exemplu, display-ul central aşezat pe bord (diagonală de 7 sau 8.4 inch, în funcţie de cerinţele clientului) este preluat atât ca design, cât şi ca poziţionare de pe fratele mai mic din gamă, în timp ce materialele, spun nemţii, transformă noul C într-un model demn de un segment superior "care te face să te simţi ca şi cum ai fi fost promovat de la clasa Economy la Business într-un avion", după cum se exprimă foarte plastic nemţii în comunicatul de presă. Cea mai mare contribuţie la acest aspect vine din partea materialelor: "Nivelul de calitate de la interior se vede în materialele de clasă utilizate şi în aspectul lor tactil, la fel cum sunt detaliile fine produse cu precizie".
C-Klasse se aliniază în linia modernă a modelelor Mercedes-Benz şi la capitolul aşezare în spaţiu. De exemplu, levierul cutiei automate dispare de pe consola centrală şi apare în spatele volanului, ca manetă, soluţie pe care germanii au adoptat-o şi în restul superior al gamei proprii. Apropo de consola centrală, atenţia este preluată de controller-ul tactil aşezat la baza cotierei, acesta permiţându-i celui de la volan să acceseze funcţiile vitale ale sistemelor afişate pe display cu o uşurinţă "asemănătoare cu cea cu care sunt operate telefoanele de ultimă generaţie", după cum spun cei de la Mercedes-Benz. Tot la capitolul tehnologie merită subliniată apariţia sistemului Head-Up Display în premieră pe C-Klasse, acesta proiectându-i şoferului pe parbriz, în propriul câmp vizual, informaţii precum viteza, limitele de viteză sau manevrele sistemului de navigaţie.
Modelului celor de la Mercedes-Benz va fi disponibil în patru versiuni de echipare - Clasa C, Executive, Sportline şi Fascination, acestea fiind dublate de un pachet exterior denumit Exclusive care schimbă câteva elemente estetice ale maşinii. Cum este calandrul central, care primeşte în această variantă un logo imens şi o grilă simplificată.
MOTOARE INTERESANTE ŞI UN HIBRID DIESEL-ELECTRIC
În momentul lansării, Mercedes-Benz C-Klasse va fi disponibil în trei versiuni de motorizare, un diesel şi două "benzine". Este vorba în primul rând de C220 BlueTEC, versiunea diesel de 170 CP şi 400 Nm care anunţă 8.1 secunde pentru 0-100 km/h şi un consum mediu mixt de 4.0 litri/100 km. Urmează motorul pe benzină cu patru cilindri de 1.6 litri de pe versiunea C180, acesta anunţând 156 de cai putere, 250 Nm, un 0-100 km/h în 8.2 secunde şi un consum mediu mixt de doar 5.0 litri/100 km. În sfârşit, gama de motorizări de la debut se încheie cu C200, care vine cu un motor de 2.0 litri de 184 CP, 300 Nm şi un consum mediu de 5.3 litri/100 km/ Acesta din urmă este deocamdată şi cel mai performant motor, cu 0-100 km/h în 7.5 secunde.
Având în vedere că debutul oficial al noului C-Klasse va avea loc la Salonul Auto de la Detroit (ianuarie), apariţia modelului german la Salonul de la Geneva, care va da startul sezonului european, va veni cu anunţuri legate de mai multe motorizări diesel pe modelului de clasă medie a nemţilor. De exemplu, C-Klasse va primi un diesel de 1.6 litri care va fi disponibil în două versiuni de putere, 115 şi 136 CP, în timp ce o unitate pe motorină de 2.2 litri cu patru cilindri va urca plaja de putere până la 204 CP.
Iubitorii modelelor hibride se vor baza şi ei pe două astfel de versiuni. Mercedes-Benz anunţă de altfel o mare surpriză din acest punct de vedere, una dintre versiunile hibride de pe noul C-Klasse folosind un sistem de propulsie format dintr-un motor diesel şi unul electric, un experiment care până acum a fost încercat de PSA Peugeot-Citroen. Cu un consum mediu mixt de doar 3.2 litri, viitorul C300 BlueTEC Hybrid se anunţă încă de pe acum un star al gamei medii. Un hibrid benzină-electric va fi şi el aruncat în luptă de germani.
SUSPENSIE PNEUMATICĂ ÎN PREMIERĂ ÎN SEGMENT
Deşi a crescut în dimensiuni, noul Mercedes-Benz C-Klasse profită de tehnologiile moderne pentru a afişa o masă scăzută cu 100 de kilograme, majoritatea acestora intrând în contul şasiului şi a structurii de rezistenţă în care aliajul de aluminiu înlocuieşte oţelul "clasic". Acest lucru duce la un centru de greutate coborât şi la un consum cu până la 20% mai mic decât cel al generaţiei anterioare.
Ţinuta de drum este de asemenea îmbunătăţită datorită soluţiilor tehnice adoptate de inginerii germani. Direcţia electromecanică este dublată de suspensiile omplet noi, Mercedes-Benz mizând pe o o configuraţie faţă 4-link şi pe un concept 5-link pe spate. Rigiditatea suspensiilor este ajustabilă din interior prin trei moduri ascunse de pachetul Direct Control: Confort, Confort cu caracter sportiv şi Sport, pentru ultimul mod fiind nevoie de o gardă la sol coborâtă cu 1.5 centimetri.
Dacă această variantă standard de suspensii nu le este pe plac clienţilor, aceştia pot miza pe suspensiile pneumatice Airmatic faţă-spate, acestea ajustându-se automat în funcţie de şosea şi punându-i la dispoziţia şoferului patru moduri distincte de rulare: Comfort, Eco, Sport şi Sport+.
TEHNOLOGIA SIGURANŢEI
Aşa cum era de aşteptat, noul C-Klasse apare pe piaţă însoţit de o armată de sisteme tehnologice care au rolul de a spori siguranţa la bord sau de a le oferi pasagerilor opţiuni legate de umplerea timpului liber. Astfel, în pachetul de asistenţă Intelligent Drive sunt incluse sistemele Attention Assist (standard), Adaptive Brake Assist (standard) sau Collision Prevention Assist Plus (standard), acesta din urmă fiind capabil să frâneze automat de la 200 km/h pentru a limita daunele în cazul în care maşina detectează un accident care nu poate fi evitat. La aceste sisteme se adaugă alte tehnologii interesante, precum Distronic Plus cu asistare a direcţiei, care permite rularea semiautonomă în traficul aglomerat până la 60 km/h, Pre-Safe Braking cu detecţie a pietonilor sau Enhanced Active Lane Keeping Assist.
Parcarea automată, camera cu vedere verticală la 360 de grade, cititorul de semne de circulaţie şi liminile automate adaptive dublează şi ele oferta completată de internetul la bord, de conexiunea Bluetooth şi de sistemul audio hi-fi semnat Burmester disponibil opţional.
PREŢURI ÎN ROMÂNIA
Noua generaţie a modelului mediu din gama Mercedes-Benz este disponibil de astăzi pentru comenzi în showroom-urile din România ale mărcii. Preţul de pornire al modelului german este de 34.100 de euro, valabil pentru versiunea pe benzină de 156 de cai putere. O dată cu lansarea versiunilor diesel de 1.6 litri, care va avea loc ulterior, preţul de pornire va coborî.
VERSIUNE | CILINDREE (cmc) |
PUTERE (CP) |
CUPLU (Nm) |
0-100 km/h (sec.) |
Consum (l/100 km) |
Emisii (CO2/km) |
PREŢURI (Euro cu TVA) |
C 220 BlueTEC | 2143 | 170 | 400 | 8.1 | 4.0 | 103 | 39.060 |
C 180 | 1595 | 156 | 250 | 8.2 | 5.0 | 116 | 34.100 |
C 200 | 1919 | 184 | 300 | 7.5 | 5.3 | 123 | 37.076 |
NOUL C-KLASSE vs. CONCURENŢA DIRECTĂ
MODEL/VERSIUNE | PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Mercedes-Benz C-Klasse C 200 |
184 | 5.3 | 7.5 | 37.076 |
Audi A4 facelift 1.8 TFSI Multitronic |
170 | 6.0 | 8.3 | 34.910 |
BMW Seria 3 320i |
184 | 6.1 | 7.3 | 36.514 |
Volvo S60 T4 1.6 |
180 | 5.8 | 8.3 | 30.943 |
Lexus IS 250 |
208 | 8.6 | 8.1 | 36.080 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
In sfarsit C class arata bine ! Spatele mi se pare putin cam scurt dar e ok. Nota 9.50 de la mine.