Renault va construi maşini în China din 2016
Renault a anunţat un nou parteneriat joint-venture, în urma căruia va produce automobile în China. Francezii au semnat cu Dongfeng, compania de la care rivalii de la PSA Peugeot-Citroen aşteptau o achiziţie de 30% din acţiuni.
Renault a anunţat semnarea unui parteneriat joint-venture în China cu cei de la Dongfeng. Francezii vor produce automobile în Wuhan, în baza unui proiect joint-venture cu implicare 50:50 care înseamnă o investiţie de 870 milioane de euro şi o capacitate de 150.000 unităţi pe an. Parteneriatul a primit deja aprobarea Comisiei Naţionale de Dezvoltare şi Reformă din China, deci Carlos Ghosn, Preşedinte şi CEO al Renault se poate considera aliatul lui Xu Ping, Preşedinte Dongfeng Motor. În viitor, capacitatea de producţie a uzinei realizată de cei doi parteneri ar putea să fie dublată, anunţă reprezentanţii mărcii franţuzeşti.
Renault are 92 de dealeri în China, dar vrea să-şi mărească reţeaua la 120 de reprezentanţe până în 2016, când va începe comercializarea modelelor produse în oraşul Wuhan din provincia Hubei. Parteneriatul joint-venture dintre Renault şi Dongfeng va crea 2.000 de locuri noi de muncă în China şi va avantaje pentru ambele părţi la nivel de cercetare şi dezvoltare, design şi inovaţii. În ceea ce priveşte prezentaţ actuală a Renault în China, francezii se aşteaptă să obţină vânzări cumulate de 30.000 de unităţi în Ţara Marelui Zid pentru anul 2013. Dongfeng a vândut peste 3.078.500 de unităţi în 2012, titrează reprezentanţii mărcii în comunicatul oficial, amintind că sunt a doua cea mai mare marcă de pe piaţa din China.
În tot acest timp, cei de la PSA Peugeot-Citroen sperau ca Dongfeng să cumpere 30% din acţiunile lor, deoarece Dongfeng Motors este partenerul principal al grupului francez în China. PSA operează trei uzine în Ţara Marelui Zid alături de Dongfeng Motor. La vremea apariţiei speculaţiilor cu achiziţia Dongfeng, reprezentanţii companiei chinezeşti spuneau că discuţiile sunt încă în stadiul investigativ şi nu a fost luată o decizie finală, existând o problemă de compatibilitate cu partenerul PSA din Europa, General Motors, care avea la rândul său un partener în China, rival al lui Dongfeng. De atunci şi până acum, GM a renunţat la participaţia din cadrul PSA Peugeot-Citroen.
Via Newspress (înreg.) | Renault
Faptul ca Renault a semnat un parteneriat cu Dongfeng in China nu inseamna ca PSA in 2014 (la inceputul anului ) nu va semna un parteneriat strategic cu Dongfeng in urma caruia statul francez si Dongfeng vor avea fiecare in parte aprox. 30 % din actiunile PSA ( in urma unei majorari de capital care va avea drept consecinta pierderea dupa mai bine de doua secole a controlului companiei Peugeot de catre familia Peugeot care desi va participa si ea la majorarea de capital va ramane cu 15 % din actiunile PSA ) . In China cel mai important producator chinez de automobile ( SAIC ) are parteneriate extrem de importante atat cu VW Group cat si cu GM, deci nu este ceva iesit din comun ca Dongfeng sa aibe ceva similar cu PSA si Renault in China .