Noi detalii despre Porsche Cayenne Electric: autonomie de 600 kilometri

Publicat vineri, 24.10.2025 10:32 de Tiberiu Safta

Porsche a dezvăluit mai multe detalii tehnice noi despre viitorul Cayenne Electric. Noul model va fi lansat oficial până la sfârșitul anului.

Porsche Cayenne va primi foarte curând o versiune pur electrică. Marca germană continuă campania de promovare a noului model cu detalii tehnice noi care scot în evidență câteva dintre tehnologiile noi pe care le va avea Cayenne Electric. Anterior, am vorbit despre un nou sistem de încărcare wireless, despre care poți afla mai multe detalii aici .

Acum, Porsche a publicat o serie de informații tehnice importante despre noul model. În primul rând, aflăm că noul Cayenne Electric va fi bazat pe o versiune evoluată a platformei Premium Platform Eletric (PPE). Noul model va avea o arhitectură de 800 de volți și o baterie cu o capacitate de 113 kWh.

Cu această baterie, Porsche Cayenne Electric promite o autonomie de peste 600 kilometri în regim WLTP. În cazul noului Cayenne Electric, bateria este integrată ca o componentă structurală, ceea ce înseamnă o greutate mai mică față de o configurație obișnuită, cu bateria montată separat. De asemenea, acumulatorul va beneficia de un sistem de răcire atât pe suprafața superioară, cât și pe cea inferioară pentru o eficiență mărită.

Noul Porsche Cayenne Electric va fi dotat cu tehnologia Predictive Thermal Management. În timpul condusului, un software inteligent va calcula cerințele de răcire și de încălzire în timp real. Soft-ul va lua în considerare mai mulți factori precum traseul, topografia, condițiile de trafic și comportamentul la condus. Astfel, cu acest sistem, bateria va fi menținută permanent la temperatura optimă.

La final, bateria va putea fi încărcată până la o putere de 400 kW la o stație de încărcare rapidă. Repriza de încărcare de la 10% la 80% durează mai puțin de 16 minute. O încărcare de doar 10 minute este suficientă pentru o autonomie de peste 300 kilometri.

Noul Porsche Cayenne Electric va fi lansat oficial până la finalul acestui an.

via Porsche

  • MarS, vineri, 24.10.2025 10:46

    Cam putin pt a new generation ix3 are 800

  • @MarS, vineri, 24.10.2025 11:50

    asa e, dar sa nu uitam ca [,] cayenne e o clasa deasupra, o masina mai mare, mai grea si mai puternica, deci consumul sigur va fi mai mare

  • Matei_cel_nou, vineri, 24.10.2025 12:14

    Nu doar că e într-o clasă superioară dar are și o echipare superioară. Bmw a mers pe eficiență maximă și a renunțat la sisteme care adaugă greutate și cresc consumul. De exemplu Mercedes GLC vine cu suspensie pneumatică, roți spate viratoare, scaune mai bine capitonate și altele. Altfel spus, iX3 e mai "cheală". Timpul va decide care strategie e mai bună.