Comisia Europeană a amânat cu un an aplicarea integrală a limitei de 95 grame CO2/km
După cinci luni de discuţii cu statele membre UE, Comisia Europeană a făcut un compromis şi a decalat cu un an termenul limita de aplicare integrală a pragului 95 grame CO2 pe kilometru pentru maşinile noi.
Comisia Europeană a luat o decizie finală în privinţa normelor de emisii CO2 pe care le va aplica pentru maşinile noi vândute în regiune. Limita stabilită de CE va rămâne la 95 de grame CO2 pe kilometru pentru toate automobilele noi vândute în Uniunea Europeană, dar termenul de aplicare integrală a deciziei a fost amânat cu un an, urmând ca anul 2021 să fie cel din care toţi producătorii de automobile să fie obligaţi să respecte integral decizia Comisiei Europene. Al doilea compromis făcut în urma discuţiilor purtate în ultimele luni cu reprezentanţii statelor europene este un nivel mai ridicat de flexibilitate în aplicarea acestei decizii, o concesie făcută la insistenţele germanilor.
Noua decizie a Comisiei Europene include folosirea de supercredite pentru respectarea normelor de CO2 pentru automobilele noi vândute în Europa. Aceste "supercredite" le permit constructorilor să producă automobile cu emisii foarte scăzute de CO2, cum sunt vehiculele electrice, pe care să le pună în balanţă cu autovehiculele care au emisii mai ridicate de CO2 decât prevede norma CE. Limita impusă de Uniunea Europeană pentru supercredite va fi de 7.5 grame pe an în perioada 2020-2022, cu cinci grame mai mare decât propunerea făcută în urmă cu cinci luni. Flexibilitatea suplimentară oferită de UE le permite producătorilor de automobile să folosească toate creditele într-un an, explică reprezentanţii Automotive News.
Pentru a atinge ţintele respective, un automobil cu motor alimentat cu benzină va trebui să aibă un consum mediu de 4.1 litri la sută, pe când modelele diesel vor avea nevoie să obţină un consum mediu de 3.6 litri la sută. Vorbim despre o medie la nivel de gamă, pentru portofoliul unui constructor, deci valorile de mai sus nu trebuie luate ca atare. Decizia Comisiei Europene a fost criticată de mai multe părţi, inclusiv de un partid german de stânga, Die Linke, al cărui reprezentant în Parlamentul European, Sabine Wils, spune că noua reglementare va aduce sute de tone de CO2 în atmosferă şi cheltuieli mai mari pentru consumatori. Pe de altă parte, aplicarea deciziei în forma prezentată în urmă cu cinci luni ar fi adus costuri ridicate pentru producătorii de automobile care activează pe piaţa din Europa, aceştia fiind nevoiţi să-şi adapteze gamele în termen scurt pentru a răspunde la normele UE.
Via AutomotiveNews (înreg.)
..cu un an.. cu un an..