Studiu JD Power: Anvelopele run-flat sunt înlocuite mai des decât anvelopele convenţionale
Un studiu derulat de JD Power and Associates în SUA a relevat faptul că anvelopele run-flat cumpărate în 2011 sau 2012 în echiparea de fabrică au necesitat înlocuirea în mai multe cazuri decât pneurile convenţionale.
Americanii de la JD Power and Associates au publicat rezultatele unui studiu de satisfacţie a clienţilor în privinţa pneurilor cu care au fost echipate maşinile lor la plecarea din fabrică. Studiul a vizat automobilele noi cumpărate în Statele Unite ale Americii în 2011 şi 2012, peste 30.000 de proprietari răspunzând la întrebările JD Power. Potrivit analizei JD Power, unul din trei respondenţi a declarat că a trebuit să înlocuiască cel puţin o anvelopă run-flat din cauza unei pene. Spre comparaţie, doar 19 procente din şoferii care au avut pneuri convenţionale au avut nevoie să înlocuiască o anvelopă în aceeaşi perioadă de timp.
Potrivit studiului, cele mai frecvente nemulţumiri întâlnire la nivelul anvelopelor sunt penele, răspunsul la imperfecţiunile drumului, zgomotul excesiv la rulare, pierderea presiunii şi uzura accelerată a suprafeţei de rulare. Americanii de la JD Power şi-au structurat rezultatele pe o scară de 1.000 de puncte şi au notat satisfacţia respondenţilor în funcţie de segmentul în care sunt încadrate vehiculele lor şi de anvelopele cu care sunt echipate acestea.
Satisfaţia posesorilor de automobile de lux echipate cu pneuri run-flat este cotată la 728 de puncte din 1.000, comparat cu cele 739 de puncte obţinute de vehiculele similare echipate cu anvelope convenţionale. În segmentul modelelor de performanţă, anvelopele run-flat au fost notate cu 665 de punte din 1.000 la capitolul satisfacţie, în timp ce anvelopele convenţionale au obţinut 732 de puncte. În ceea ce priveşte mărcile de anvelope incluse în acest studiu şi nivelul de satisfacţie înregistrat de acestea, Michelin s-a clasat cel mai bine, ocupând prima poziţie la patru din cinci categorii.
Via JDPower