Audi A3 e-tron Concept - surpriza germanilor pentru Salonul de la Geneva

Publicat joi, 21.02.2013 13:06 de Bogdan Mirică

Audi aduce la Salonul Auto de la Geneva conceptul A3 e-tron, primul compact hibrid plug-in hibrid din istoria constructorului german. Modelul are 204 cai putere şi oferă un consum de 1.5 litri/100 km.

După ce a dezvăluit primul său SUV de performanţă în cursul zilei de ieri, Audi continuă astăzi seria premierelor pentru Salonul Auto de la Geneva cu primul său compact hibrid alimentat la priză.

Noul Audi A3 e-tron marchează un moment istoric pentru constructorul german, care plusează la capitolul inovaţie cu un ansamblu de propulsie ce ar putea să-şi câştige numeroşi adepţi pe Bătrânul Continent.

La standul producătorului cu ”patru inele” unul dintre staruri va fi şi prima materializare a titulaturii e-tron, dedicată modelelor electrice şi hibride. Pentru a merita acest indicativ, A3 e-tron beneficiază de un tren de propulsie hibrid compus dintr-un motor pe benzină de 1.4 litri TFSI şi unul electric.

204 cai putere pentru un hibrid plug-in

Unitatea convenţională cu patru cilindri dezvoltă 150 de cai putere şi este ajutată de un motor electric capabil de 75 kW, adică echivalentul a 100 de cai. Unitatea cu zero emisii este poziţionată în cutia automată e-S-tronic, proaspăt dezvoltată, cu şase rapoarte în dotare.

Puterea combinată a sistemului hibrid ajunge la 204 cai putere, în vreme ce cuplul motor se opreşte la 350 Nm. Acesta din urmă se resimte diferenţiat: momentul motor oferit de unitatea electrică se resimte între 0 şi 2000 de rotaţii, iar cel al unităţii convenţionale între 1750 şi 4000 de rotaţii.

Consum de 1.5 litri/100 km

Cu o acceleraţie de la 0 la 100 de km/h realizată în 7.6 secunde şi o viteză maximă ce se opreşte la 222 km/h, A3 e-tron nu face compromisuri la capitolul performanţă şi îşi păstrează statutul de model premium.

Adevăratele performanţe apar însă când ne uităm în fişa de eficienţă a maşinii. Potrivit calculelor făcute de organismele europene de măsurători, Audi A3 e-tron poate consuma doar 1.5 litri/100 de km, în vreme ce emisiile se opresc la 35 g/km. Asta pentru că modul electric pur poate asigura o autonomie de 50 de kilometri şi o viteză maximă de 130 km/h.

Automarket.ro la Salonul de la Geneva 2013

Automarket va fi prezent în perioada 4-6 martie la Salonul de la Geneva şi vă va prezenta live pe site şi pe pagina de Facebook ultimele noutăţi, informaţii şi imagini de la standurile constructorilor auto prezenţi la evenimentul din Elveţia.


  • Lexmark, joi, 21.02.2013 13:39

    Hi-hi !!! Aceeasi gluma rasuflata din capitolul E-tron... Sunt jenanti baietii de la Audi! Dupa ce de 10 ani ne tot aburesc cu supercar-ul lor de 16.000 Nm R8 E-Tron care mai ieri au anuntat ca o lasa moarta si ca nu va vedea lumina zilei, acum iarasi ne "uimesc" cu acest extraordinar Golf, pardon A3 e-tron... Pe bune acum, mai crede cineva? Cred ca nici redactia dar ce sa faci, dc vine de la VAG, trebuie sa scri numai de bine...

  • gtrazvan, joi, 21.02.2013 13:40

    "plusează la capitolul inovaţie" - care inovatie? :))))

  • Vasilica, joi, 21.02.2013 14:21

    Pffffuuuuaaa cati destepti sunt in tara asta ma mir ca nu baune de atata desteptaciune!!

  • gogu, joi, 21.02.2013 14:38

    Inovatie,nu gluma,50 km autonomie in modul electric :)))))))))))

  • copac, joi, 21.02.2013 14:53

    Audi are un rationament mult mai dezvoltat fata de BMW.In ultima vreme au muncit si au revizuit modelele ajungandu-se la calibrul lui Mercedes.Daca vor rezolva si problemele de fiabilitate care evident ''sunt mai putine decat BMW'' peste cativa ani Audi va depasi cu brio Mercedesul. Astept noul A3 sedan care va fi o compacta formidabila.

  • men, joi, 21.02.2013 16:05

    la Geneva or sa lanseze versiunea de serie e-Golf 7 ;)

  • zarnesteanu, joi, 21.02.2013 17:07

    Bun, deci eu nu inteleg de unde atata ura pentru un constructor european care are contributii majore in dezvoltarea industriei auto. Orice om de bun simt, daca face o comparatie cu taiota prius, o sa-si dea seama ca Audi este in fata la orice capitol vor ei. Design, autonomie in mod electric, media la consum, eleganta, lux, prestanta, orice. Ce e asa de speriat la autonomia de 50 km? Vorbim de un automobil hibrid, nu full electric. taiota prius se "mandreste" in 2013 cu 18 km in modul electric. Asta nu vi se pare anormal? Si va bateti cu pumnul in piept cu tehnologia orezului. :)

  • Lexmark, joi, 21.02.2013 22:10

    @Zarnesteanu Omule,trezeste-te din visele tale umede, masina asta nu exista!!!

  • @zarnesteanu, joi, 21.02.2013 22:44

    Orice om cu minte si CU bun simt isi da seama ca Haudi este peste Toyota doar la capitolul gadgeturi si de-alde Angel eyes, forme si chestii de luat ochii la cei care nu se pricep la motoare si mamsini. Deci pana ajung germanii cu ale lor Haudiuri, Behemveuri si VW, etc, mai au de mancat mamaliga, pentru ca orezul e la cei care stiu sa produca tehnologie. Vezi ca Prius e cel mai bine vandut model hibrid din lume, lucru pe care germanii nu au reusit sa-l faca cu nici o marca. BMW incearca o colaborare tot cu Toyota pentru a se ridica la capitolul asta :) Iar cel mai vandut model de masina din lume e Toyota Corola, nu vreun model de Haudi. Deci vezi ca japonezii sunt cu mult peste germani la tehnologie si FIABILITATE. Fiabilitatea inseamna ca o masina nu ajunge in service asa des ca Haudiurile.

  • @@zarnasteanu, vineri, 22.02.2013 01:27

    Iar comparati bai plastice de 15 mii de euro de la toyota cu masini de 50 de mii si veniti sa spuneti ca se vand in 50 de milioane de exemplare? Asta e o stire cu vanzari si cu cele mai vandute modele din lume? Bmw n-a avut niciodata, si nici nu are de gand, sa faca hibride pe care sa le vanda in 17 milioane de catralioane, e pt imagine, si la fel si pt toyota ca vor lua motoare de la ei pt Europa, tot pt imagine si reduceri de costuri, deci nu te mai screme aici cu culturile de orez, iar istoria arata ca nemtii au avut inca de acum 100 de ani mai multa tehnologie decat sabiile de samurai japoneze, este si asta o strategie, nu le mai fac asa fiabile pt ca oricum se vand si asta a fost piata, lumea schimba masinile repede, se poate schimba in viitor asta. Se vinde Corola? Da se vinde f bine, dar lexus cum se vinde fata de mertzane si behemeuri in lumea asta larga? pe podium tot nemtii sunt la premium si acolo vor ramane mult si bine , pt ca se pricep la asta, japonezii se pricep la hibride si asa mai departe, dar tu esti mult prea inteligent sa vezi cum stau lucrurile.