STUDIU: Honda este marca numărul unu la satisfacţie în România
Un studiu realizat online în România a relevat faptul că marca Honda este pe prima poziţie la mai multe capitole legate de satisfacţia clientului, atât în ceea ce priveşte vehiculul în sine, cât şi în privinţa serviciilor oferite clienţilor.
Honda este marca numărul unu în România în materie de satisfacţie a clienţilor, arată un studiu realizat în 2012 pe un eşantion de aproape 12.000 de persoane. Studiul realizat de Auto.ro şi Daedalus Millward Brown a analizat răspunsurile proprietarilor de autoturisme personale din România şi a relevat câteva concluzii interesante, peste cele pe care le puteam bănui deja. Astfel, în ciuda faptului că aproape 15% dintre respondenţii studiului spuneau că deţin un Volkswagen, Honda este pe primul loc la satisfacţia clienţilor faţă de vehiculul în sine, satisfacţia faţă de service, fiabilitate, costuri de întreţinere, intenţia de a recomanda mai departe şi rezistenţa la degradare a finisajelor interioare. Marca niponă a reuşit să puncteze şi la capitolele consum urban şi consum extra-urban, unde s-a clasat pe locul doi.
MĂRCILE ASIATICE ŞI GERMANE, PREFERATELE ROMÂNILOR
Mărcile asiatice şi germane s-au clasat în primele zece poziţii la cele mai importante elemente ale studiului de satisfacţie, respectiv satisfacţia faţă de automobilul deţinut, costurile de întreţinere, intenţia de a recomanda mai departe, rezistenţa la degradare a finisajelor interioare. În ceea ce priveşte satisfacţia faţă de consumul real obţinut de automobilul deţinut, posesorii de Citroen s-au clasat pe prima poziţie în ceea ce priveşte consumul urban, pe când posesorii de Skoda s-au clasat pe prima poziţie la satisfacţia faţă de consumul extra-urban. Consumatorii sunt cel mai satisfăcuţi de fiabilitatea oferită de maşinile lor, la nivel general, pe când consumul în oraş este cel mai dezamăgitor lucru la automobilele deţinute. Însă, atunci când îşi caută o altă maşină, respondenţii au pus caracteristicile tehnice (respectiv starea tehnică – la un automobil rulat) pe prima poziţie, urmat de preţ şi consum de carburant. Studiul nu a inclus siguranţă printre capitolele de interes la achiziţia următorului automobil.
PARCUL AUTO ÎN 2012: DACIA REPREZINTĂ 30% DIN TOTAL
În ceea ce priveşte rulajul anual, Mercedes-Benz se clasează pe prima poziţie, 44.2 procente dintre respondenţii care posedă un automobil al acestei mărci spunând că parcurg peste 15.000 de kilometri pe an. Honda şi Citroen completează topul celor trei mărci ale căror proprietari spun că parcurg mai mult de 15.000 kilometri pe an. Dintre respondenţii studiului, cei mai mulţi s-au declarat posesori de Volkswagen, respectiv 15.2 procente, în timp ce datele DRPCIV anunţă că Dacia este marca dominantă în România, cu un total de 1.416.956 unităţi şi o cotă de piaţă de 31.6 procente, iar realizatorii studiului spun că diferenţa se traduce printr-o prezenţă mai redusă a posesorilor Dacia în mediul online. Volkswagen este pe locul doi, cu 12.7 procente sau 569.159 unităţi. Datele DRPCIV anunţă că România avea un parc auto de 4.485.148 unităţi în 2012. Ponderea maşinilor rulate este cea mai mică în Bucureşti.
CE MAŞINI VOR SĂ CUMPERE ROMÂNII
Totodată, datele DRPCIV arată că România avea în 2012 un parc auto bătrân, 55% dintre automobilele înmatriculate la acea vreme fiind mai vechi de 10 ani. Doar 15% dintre automobilele care erau înmatriculate în România în 2012 erau mai noi de 5 ani, iar trei la sută din total era reprezentat de automobile cu o vechime de până la doi ani. Studiul online a relevat faptul că 80% dintre respondenţi vor să cumpere o maşină la mâna a doua, nu una nouă, pentru care vor avea un buget situat între 2.000 şi 5.000 de euro, în majoritatea cazurilor. Cele mai multe maşini noi achiziționate sunt reprezentante de mărcile Dacia, Skoda şi Renault. La polul maşinilor rulate, 93% dintre modelele Audi înmatriculate în România în 2012 erau vehicule rulate, urmate de Opel cu 92% şi BMW cu 91%.
În ceea ce priveşte intenţiile de achiziţie, românii sunt cu 12% mai puţin interesaţi de a cumpăra o altă maşină în raport cu anul 2011. Majoritatea posesorilor de automobile rulate vor să cumpere tot un automobil rulat, în timp ce doar 35% dintre posesorii de automobile noi vor să cumpere tot un automobil nou. Opţiunea de achiziţie numărul unu pentru automobile noi în perioada următoare este în gama Dacia, urmată de Volkswagen şi Opel. În ceea ce priveşte clasamentul pentru automobilele rulate pe care românii vor să le cumpere, Volkswagen conduce topul cu 21.6% din răspunsuri.
In Romania? Cu siguranta nu! Poate la nivel mondial!