FOTOREPORTAJ: Cursa de 24 de ore din Dubai în imagini şi simţuri (1)
Automarket a participat în weekend-ul trecut la Cursa de 24 de ore din Dubai. Vă prezentăm cele mai frumoase imagini ale primei curse de anduranţă ale anului.
Fascinaţia unui oraş cosmopolit, un circuit ridicat din nimic în mijlocul deşertului, maşini interesante, competiţie şi 24 de ore de concentrare, suspans, intrigă, accidente şi oboseală. Acesta este tabloul general al Cursei de 24 de ore din Dubai, evenimentul care a deschis balul curselor de anduranţă ale anului. Câştigat de un Mercedes-Benz SLS AMG GT3 al echipei Abu Dhabi sprijinită de Black Falcon (Khaled Al Qubaisi, Sean Edwards, Jeroen Bleekemolen şi Bernd Schneider), cursa a avut în centrul atenţiei cele două echipe pe care Academia GT a celor de la Nissan le-a aliniat la start.
Concurente la categoria SP3, echipajele Nissan s-au aliniat la start pe două maşini Nissan 370Z Nismo GT4. Pentru patru dintre cei opt piloţi Nissan, Cursa de 24 de ore din Dubai a fost primul eveniment important, aceştia fiind proaspăt absolvenţi ai GT Academy, un program prin care Nissan îşi propune să dezvolte piloţi profesionişti din rândul amatorilor.
FOTOREPORTAJ: 24 de ore în Dubai
Partea întâi
Partea a doua
(foto Nissan, Dubai 24h, Automarket)
-
5.4 kilometri de asfalt în deşert
Bine aţi venit pe Dubai Autodrome. Situat la 45 de minute de mers cu maşina în afara oraşului Dubai, circuitul a fost deschis oficial în 2004 şi face parte din Dubai Motor City, un complex dedicat sporturilor cu motor.
-
Echipajul 147: echipa Sabinei Schmitz
În prima echipă Nissan au "jucat" doi piloţi experimentaţi şi doi începători. De la stânga la dreapta: Steve Doherty, cel mai recent câştigător al GT Academy SUA; Alex Buncombe, pilot Nissan în competiţiile internaţionale de circuit; Peter Pyzera, câştigătorul GT Academy Germania; Sabine Schmitz, supranumită Regina Nurburgringului şi unul dintre cele mai cunoscute nume aliniate la startul acestei curse. Schmitz a fost mentorul lui Peter Pyzera în drumul său de pe Playstation pe circuit.
-
Echipajul 127: Absolvenţii GT Academy
Alături de spaniolul Lucas Ordoñez, primul câştigător global al proiectului GT Academy (2009) şi Roman Rusinov, primul rus câştigător al unei curse de circuit în Europa (Formula Renault în anul 2000), în echipajul Nissan cu numărul 127 au mai luat startul doi începători care s-au aflat la prima lor cursă din carieră. Este vorba de belgianul Wolfgang Reip, cel care a bătut 830.000 de pretendenţi la titlul de câştigător al GT Academy Europe în 2012, şi de Mark Schulzhitzkyi, marele învingător al GT Academy Rusia 2012. În fotografie, de la stânga la dreapta: Reip, Ordoñez, Rusinov şi Schulzhitzkyi.
-
Opt pentru Dubai
Cele două echipe pe care Nissan GT Academy le-a aliniat la startul Cursei de 24 de ore din Dubai pozează alături de cele două exemplare 370Z Nismo GT4.
-
Numele tău pe o maşină GT4 de circuit
Imaginează-ţi că astăzi eşti tu, cel care se joacă Gran Turismo 5 pe Playstation, iar peste doi ani îţi vezi numele inscripţionat pe o maşină de curse adevărată. Deşi pare ştiinţifico-fantastic, aceşti băieţi au reuşit să facă asta, învingând pe traseu alte câteva sute de mii de concurenţi.
-
Acasă la arabi
Circuitul din Dubai are VIP-urile sale, iar peisajul este diferit de ceea ce se întâmplă de obicei la o cursă din Europa.
-
Tehnologii şi tradiţie
Un aparat foto de ultimă generaţie face casă bună în Dubai cu Thawb-ul, îmbrăcămintea tradiţională a bărbaţilor arabi.
-
Zona tradiţiilor femeilor...
Deşi foarte deschişi la tot ce e nou, arabii din Dubai rămân fideli tradiţiilor. În paddock-ul circuitului, o zonă specială era destinată celor curioşi să asiste la naşterea unor obiecte decorative create manual.
-
...şi zona tradiţiilor bărbaţilor
În aceeaşi parte a paddock-ului, bărbaţii îşi demonstrau măiestria în arta tradiţională. La câţiva metri mai încolo, mirosul de benzină şi sunetul motoarelor păreau dintr-un film complet diferit.
-
Spectatori inediţi
Cursa de 24 de ore din Dubai este una dintre foarte puţinele evenimente de acest tip din motorsport în care vulturii, muzica tradiţională şi maşinile cu mulţi cai putere fac casă bună.
-
Pe locuri, fiţi gata...
Fotografii s-au adunat în cele mai bune locuri ale circuitului pentru a fi siguri că vor prinde cele mai bune cadre. Iar în 24 de ore, ai şansa de a scoate cadre cu adevărat spectaculoase.
-
Pregătiri pentru cursă
Vineri după-amiază la ora locală 13, maşinile erau aliniate pe grilă, aşteptând să ia startul în aventura de 24 de ore. Mai era o oră până la apariţia luminilor verzi.
-
Emoţiile cresc...
Cu două minute înainte de start, majoritatea mecanicilor părăsiseră deja zona liniei drepte, iar piloţii şi inginerii de cursă făceau ultimele reglaje înainte de cursă. Pentru că numărul maşinilor dintr-o astfel de cursă de anduranţă este mare, linia dreaptă nu a fost îndeajuns de lungă pentru a le primi pe toate în ordine.
-
Startul aventurii
Imediat după start, toate maşinile din cursă erau încă aliniate. Diferenţa dintre clase a făcut însă ca şirul să se răsfire pe întreg circuitul după doar câteva tururi.
-
Tehnologie şi arhitectură
În prim-plan, câteva dintre maşinile concurente în Cursa de 24 de ore. În plan îndepărtat, câteva dintre zgârie-norii care au făcut din Dubai un unul dintre magneţii turistici ai lumii în ultimii ani.
-
Start perfect pentru echipa Nissan GT Academy 147
După doar câteva tururi, Nissan-ul 370Z Nismo pilotat de Alex Buncombe avea să se afle pe prima poziţie a clasei sale. Pornit de pe locul al doilea de pe grilă în clasa SP3, experimentatul Buncombe a profitat astfel de startul mai lent al lui Lucas Ordonez (Nissan GT Academy 127). Dar aventura maşinii cu numărul 147 de-abia începea.
-
Maşini perfecte. Deocamdată.
La câteva tururi după start, maşinile erau încă impecabile. Motorsportul îşi cere însă victimele, iar cursele de anduranţă nu ezită să le ofere. Noaptea era aşteptată la trei-patru ore de la start.
-
Două originale şi două copii
Cursa de 24 de ore din Dubai îţi oferă oportunitatea de a prinde cadre excepţionale. Cum ar fi acesta, în care un Nissan 370Z şi un Porsche 911 au în spate cele două turnuri din Dubai care imită forma celebrului Chrysler Building din New York.
-
La 829.8 metri deasupra solului, celebrul Burj Khalifa, cea mai înaltă clădire din lume, se vede în depărtare, flancat de macaralele care asigură continuarea construcţiilor din zona Dubai. Între timp, concurenţii din Cursa de 24 de ore din Dubai aşteaptă apusul.
-
Pneuri pe bandă rulantă
Dunlop a asigurat stocul de pneuri pentru maşinile intrate în cursa de anduranţă din Dubai, iar specialiştii producătorului de anvelope au lucrat fără oprire timp de 24 de ore pentru a fi la înălţimea cererii.
-
Primele accidente
Nu a durat mult până când numărul maşinilor de pe circuit a început să scadă. În acest cadru vedem un Aston Martin Vantage GT3 al echipei Craft Racing care a fost nevoit să abandoneze după ce japonezul Tomonubu Fuijii a făcut cunoştinţă cu barierele de protecţie ale circuitului.
-
Ruşii îi ţin pumnii spaniolului
Între timp, cei doi piloţi ruşi ai echipajului Nissan cu numărul 127, Mark Shulzhitskiy şi Roman Rusinov, privesc pe monitoarele din pituri cum Lucas Ordonez recuperează startul slab. Lucrurile păreau excelente pentru ambele maşini Nissan, care după trei ore se aflau pe locurile întâi, respectiv al treilea în clasa SP3.
-
De pe Playstation pe... Playstation
Belgianul Wolfgang Reip nu a uitat de unde a plecat şi ne ajută să înţelegem cum a putut un student să ajungă pilot profesionist după doar doi ani. Cele patru simulatoare Playstation aşezate strategic în interiorul zonei de ospitalitate Nissan i-au ţinut în priză pe piloţi chiar şi atunci când nu se aflau în maşini, pe circuit.
-
Spre asfinţit
Între timp, pe circuitul din Dubai se aşeza seara. Iar lumina din ce în ce mai dufiză îi aştepta pe piloţi în deşert, acoperind circuitul în culori fantastice.
-
Urmează 10 ore de întuneric
În noaptea care tocmai se aşeza peste maşini, spectatori şi circuit ne aşteptau surprize şi răsturnări importante de situaţie. Urmau 10 ore de cursă la lumina farurilor, unul dintre sentimentele pe care fiecare fan al motorsportului trebuie să le trăiască cel puţin o dată în viaţă.
-
Va urma...
CLICK AICI pentru a doua parte a fotoreportajului din Cursa de 24 de ore din Dubai,
-
mircea, miercuri, 16.01.2013 19:48
@Buburuzu Valvoi Corect. Probabil. Era însă vorba de gestul în sine, nu de conţinutul său. Mulţumesc, oricum, pentru atenţionare. Băieţii ăştia ar face bine să ia şi ei aminte de atenţionările noastre, dar... :)
Citeste si
-
REPORTAJ | vineri, 27 iunieFotoreportaj: Bijuteriile coroanei MaseratiMaserati a împlinit anul acesta 100 de ani, ocazie cu care a inaugurat în Modena un muzeu în care şi-a adunat cele mai importante modele din istoria sa. Ne-am putut cufunda în paginile de istorie ale Tridentului după ce am văzut de aproape cele 20 de bijuterii ale coroanei. Citeste tot
-
REPORTAJ | miercuri, 16 ianuarieFOTOREPORTAJ: Cursa de 24 de ore din Dubai în imagini şi simţuri (2)Automarket a participat în weekend-ul trecut la Cursa de 24 de ore din Dubai. Vă prezentăm cele mai frumoase imagini ale primei curse de anduranţă ale anului. Citeste tot
Foto 18: "....cele două turnuri din Dubai care imită forma celebrului Empire State Building" - FALS Cele 2 turnuri - Business Central Twin Towers (sau Al Kazim Towers) - imita CHRYSLER Building din New York, nu are nicio treaba cu Empire State.