Interviu cu Johan de Nysschen, noul preşedinte al mărcii Infiniti
Publicat marţi, 16.10.2012 18:40 de Dragoș Băltățeanu
Infiniti, marca premium din Japonia are un nou preşedinte. La Salonul Auto de la Paris a răspuns la câteva întrebări legate de viziunea sa asupra viitorul brandului Infiniti.
Infiniti este marca de lux a grupului Nissan, dar deşi este o marcă japoneză este vândută doar pe piaţa nord-americană şi cea europeană. Şi pentru a se orienta mai bine către preferinţele clienţilor pretenţioşi de pe aceste pieţe, Infiniti are de curând un nou preşedinte. Numele lui este Johan de Nysschen, un nume cunoscut în lumea auto, mai ales cea de peste ocean. De Nysschen a fost preşedintele Audi of America timp de 20 de ani şi ştie foarte bine ce vor clienţii de la o marcă premium.
Johan de Nysschen şi-a intrat în atribuţii la Infiniti în acestă vară pe fondul unor mutări importante în cadrul mărcii. Sediul central a fost mutat din Japonia în Hong Kong, deoarece Infiniti plănuieşte o intrare agresivă pe pieţele asiatice şi mai multă autonomie faţă de compania mamă, Nissan. China este o piaţă foarte importantă, Infiniti sperând să vândă aici 100.000 unităţi până în 2016.
Cu Johan de Nysschen la cârmă, viitorul mărcii Infiniti se anunţă cel puţin interesant. Noul preşedinte este adeptul unui supercar în gama de modele, deci este foarte posibil ca Infiniti Emerg-E să devină realitate şi să treacă pragul de la concept car la model de serie mică.
Johan de Nysschen s-a născut în 1960 în Africa de Sud. A absolvit Universitatea din Pretoria şi deţine un MBA în marketing şi finanţe. Între 2004 şi 2012, a fost preşedintele Audi of America în cadrul grupului Volkswagen. Anterior s-a ocupat de destinele mărcii Audi în Japonia şi Africa de Sud.
-
Viitorul mărcii Infiniti este inspirat din conceptul Emerg-E?
Conceptul Emerg-E ne prezintă stilul viitoarelor modele Infiniti. Multe din liniile de design folosite de acest concept se vor regăsi pe viitoarele modele de serie, mai ales în ceea ce priveşte designul interior. Emerg-E este un automobil ce emană multă emoţie, dar poate un pic prea futurist pentru vremurile în care trăim. Dar cu siguranţă vom vedea elemente preluate de la acest model, atât tehnic cât şi din punct de vedere al designului.
-
Are nevoie Infiniti de un model iconic? De un supercar?
Până să putem vorbi de un model iconic, de un supercar, Infiniti are nevoie de extinderea gamei. În acest moment acoperim aproximativ 60% din piaţa premium auto, aşadar vom trebui să extindem portofoliul de modele. Primul pas va fi un model compact premium, mai ales pentru piaţa europeană. Mai avem nevoie de motorizări diesel, de motoare cu cu patru cilindri pe benzină şi automobile sport performante.
Infiniti reprezintă un brand încărcat cu emoţie, dar şi performanţă şi trebuie să oferim modele ce exprimă exact aceste caracteristici. Automobile iraţionale, dar pe care le doreşti. Un model pe care îl vezi şi îşi spui: "Îl vreau pentru că îl vreau".
În ceea ce priveşte un automobil iconic, un supercar, este clar că trebuie să ne gândim şi la aşa ceva. Am văzut ce a însemnat un model ca Audi R8 pentru marca din Ingolstadt. Problema este cum poziţionezi un supercar în oferta unui constructor de automobile premium. Dacă creezi ceva detaşat de gama de modele normale, rişti să pierzi centrul de gravitaţie al mărci. Până la un supercar trebuie să creăm treptele care duc către acel model iconic şi aici revenim la extinderea gamei actuale de modele. Sunt un entuziast al modelelor performante şi sunt sigur că Infiniti va explora atent posibilitatea unui asemenea model.
-
Vă aflaţi la conducerea Infiniti de doar câteva luni. Care sunt impresiile de până acum?
Da, cred că au trecum cam 80 de zile de când am venit la Infiniti. A trebuit să ma adaptez repede, dar nu am fost surprins de ce am găsit. Este o companie cu un grad enorm de competenţă. Trebuie să lucrăm puţin la cum vom poziţiona marca în viitor, însă sunt nerăbdător să lucrez cu echipa de aici pentru extinderea portofoliului de modele şi motorizări. Avem tot ce ne trebuie pentru a crea tehnologie de ultimă oră şi design deosebit.
-
Deşi este încă devreme, aveţi deja creionată o viziune şi o strategie pentru Infiniti?
Da, cred că acest lucru face parte din rolul meu ca lider al acestui business.
Pe termen lung viziunea pentru marca Infiniti este crearea unui brand aspiraţional pe care clienţii să îl caute pentru că îi reprezintă şi este un simbol al succesului. Această viziune trebuie dublată, bineînţeles de un caracter puternic şi performanţe pe măsură. Vrem un brand care să se vândă pentru că este dezirabil şi nu pentru că este accesibil.
-
Care este viitorul imediat pentru Infiniti?
Conceptele Emerg-E şi LE ne arată foarte clar care este direcţia de design pentru viitoarele modele Infiniti. Apoi viitoarea generaţie a modelului G este foarte interesantă şi conţine foarte multă tehnologie interesantă. Interiorul este garnisit cu materiale premium ce vor duce mai departe deja renumita calitate Infiniti. Am fost foarte impresionat de noul model G. În plus mai avem multe lucruri interesante la nivel de proiect.
Apoi avem planuri mari pentru China şi Rusia. Rusia a crescut mult de când am intrat pe această piaţă în 2006. Dispune de o populaţie numeroasă cu venituri mari şi este o piaţă excelentă pentru produsele de lux. De curând am lansat pe această piaţă modelul JX şi sperăm ca acest model să atragă şi mai mult atenţia clienţilor ruşi asupra mărcii Infiniti. Showroom-urile Infiniti care au vândut cele mai multe modele sunt în Rusia şi vând aproximativ 1.500 de unităţi pe an.
Mai departe...
spre deosebire de Porsche care a facut un HIPOPOTAM pe post de SUV cei de la Infiniti au inteles prin FX ca o marca premium se deosebeste de marcile ieftine nu nimai prin imiagine, tehnologie, dotari si materialele mai scumpe ci si prin designul "haut couture"...