Mercedes, izolată de Ecclestone în noua înţelegere pentru Acordul Concorde
Mercedes a refuzat noul Acord Concorde propus de Bernie Ecclestone pentru că sistemul de bonusuri avantajează doar Ferrari, McLaren şi Red Bull, potrivit unor surse neoficiale.
Bernie Ecclestone a anunţat sâmbătă în Malaysia că a ajuns la un acord final cu majoritatea echipelor din Formula 1 pentru semnarea unui nou Acord Concorde care să intre în vigoare în 1 ianuarie 2013.
Britanicul a menţionat că printre echipele majoritare se numără Ferrari, McLaren şi Red Bull Racing, în timp ce presa internaţională susţine că la acestea se adăugă Lotus, Force India, Toro Rosso şi Sauber.
Pe lângă Williams, unul dintre numele majore care lipseşte din noua înţelegere este Mercedes, iar oficialii echipei au refuzat să comenteze motivele care au stat la baza acestei decizii. "Dorim să vă solicităm înţelegere că echipa noastră nu are nimic de spus în această privinţă. Vă vom informa imediat la momentul oportun", a precizat un purtător de cuvânt al germanilor.
Totuşi, postul britanic de televiziune SkySports a dezvăluit că motivul refuzului de a semna noul Acord Concorde este legat de sistemul de bonusuri financiare propus de Ecclestone.
Astfel, Ecclestone a oferit bonusuri financiare pentru echipele care au câştigat titlul constructorilor începând din 2000 (principala beneficiară este Ferrari), pentru echipele care nu şi-au schimbat numele începând din 2000 (principalele beneficiare sunt Ferrari, McLaren, Red Bull Racing şi Williams) şi pentru echipele care au câştigat două sau mai multe titluri consecutive începând din 2008 (singura beneficiară este Red Bull).
Întrucât Mercedes concurează cu acest nume doar din 2010 şi nu a câştigat niciun titlu, echipa germană a fost practic exclusă din schema de bonusuri a lui Ecclestone.
Nemulţumirea germanilor este atât de mare încât unele surse susţin că Mercedes ar putea ataca noul Acord Concorde la Uniunea Europeană, întrucât există un tratat care interzice impunerea unor restricţii de acest fel şi care pedepseşte abuzul de poziţie dominantă.
Via | Autosport