UPDATE: Lotus contestă legalitatea sistemul F-duct introdus de Mercedes
Lotus a decis să înainteze un protest oficial împotriva legalităţii noului sistem F-duct introdus de Mercedes la scurt timp după încheierea calificărilor de la Melbourne.
UPDATE: Lotus a amânat formularea unui protest împotriva echipei Mercedes în aşteptarea unui răspuns din partea FIA.
"Aşteptăm o clarificare sâmbătă sau duminică, dar cu siguranţă vrem să înţelegem această poziţie până la cursa următoare. Vom vedea, dar este o opţiune (n.r - să înaintăm un protest)" , a declarat Eric Boullier, şeful Lotus, pentru SkySports.
ŞTIREA INIŢIALĂ
Sezonul 2012 al Formulei 1 începe cu un scandal de natură tehnică pe tema legalităţii noului sistem de tip F-duct introdus de Mercedes.
FIA a anunţat joi prin vocea directorului de curse Charlie Whiting că sistemul F-duct introdus de Mercedes pentru aripa spate a monopostului W03 respectă regulamentul tehnic, însă decizia i-a nemulţumit pe cei de la Red Bull Racing şi Lotus, care au solicitat FIA să-şi reconsidere poziţia în această privinţă.
Întrucât forul mondial nu a revenit asupra deciziei iniţiale, Lotus a decis să înainteze un protest oficial împotriva echipei Mercedes imediat după sesiunea de calificări.
"Eric Boullier (n.r - şeful Lotus) a spus că Lotus va protesta împotriva rezultatelor din calificări la finalul sesiunii. Alături de Red Bull, ei au fost să-l vadă pe Charlie Whiting la începutul zilei pentru o clarificare, iar Whiting le-a spus că sistemul este legal pentru ca sistemul este operat de aripa DRS", a explicat Ted Kravitz, reporterul postului de televiziune SkySports.
Red Bull şi Lotus consideră că sistemul inovat de Mercedes încalcă articolele 3.15 şi 3.18 din Regulamentul Tehnic. Primul dintre ele interzice orice sistem care trebuie activat prin acţiunea directă a pilotului, în timp ce al doilea oferă specificaţiile tehnice pentru sistemul Drag Reduction System (DRS).
Sistemul F-duct introdus de germani funcţionează doar atunci când pilotul activează sistemul DRS şi oferă un avantaj suplimentar de viteză pe liniile drepte.
În cazul în care comisarii de cursă vor considera că sistemul F-duct introdus de Mercedes este ilegal, echipa germană riscă să fie exclusă din calificările pentru Marele Premiu al Australiei.
Asta ineamna ca daca nu le-au dat lor posibilitatea implementarii sistemului de stabilitate la franare inseamna ca altii nu pot aduce inovatii? Sunt putin penibili cei de la lotus, acum un an cei de la Red Bull erau pe val si parca mi-l imaginez pe NEWEY ce fata interesanta si ce savant se dadea can il intrebau cate ceva. Acum Gata