Dacia Duster No Limit, locul al treilea la Pikes Peak

Publicat luni, 27.06.2011 13:12 de Bogdan Mirică

Dacia Duster a obţinut locul trei pe podium la Pikes Peak. Concurent la cea mai puternică clasă, Duster a reuşit un timp de 10 minute şi 17 secunde.

În weekendul acesta Duster a desfăşurat prima sa probă de forţă pe continentul american. Versiunea de competiţie Dacia Duster No Limit a alergat cu succes în cursa de la Pikes Peak, unde a reuşit să se claseze pe locul al treilea în cadrul categoriei Unlimited, destinată celor mai puternice maşini aliniate la start.

Deşi îşi propusese să obţină un timp mai mic de 10 minute pe cei 19.99 de kilometri, Duster nu a reuşit decât 10 minute şi 17 secunde. Performanţa a clasat modelul românesc în spatele lui Rhys Millen (Hyundai PM580 - 10 minute 09 secunde) şi în faţa câştigătorului Nabuhiro Monster Tajima (Suzuki SX4 Hill Climb Special). Timpul obţinut de japonezul victorios, 9 minute şi 51 de secunde, este un nou record al competiţiei.

La volanul lui Duster No Limit s-a aflat Jean Philipppe Dayraut, cel care a alergat în iarnă împotriva lui Alain Prost în competiţia pe zăpadă Trophee Andros. Francezul a beneficiat de un propulsor V6 de 3.8 litri, preluat de la Nissan GT-R, capabil să livreze 850 de cai putere chiar şi în condiţiile rulării la o altitudine ridicată, unde lipsa de oxigen poate fi o problemă.

Resursele Duster-ului au fost însă mai slabe decât cele ale câştigătorului, Tajima dispunând la volanul SX-ului său de nu mai puţin de 910 cai putere, storşi tot dintr-un V6.

Startul cursei de la Pikes Peak s-a dat la 2860 de metri altitudine, însă linia de sosire a fost la 4300 de metri, ceea ce înseamnă că maşinile concurente, aproape 150 la număr în fiecare an, au avut nevoie de setări speciale pentru a putea rula în condiţiile unor diferenţe considerabile de altitudine. 

Poziţia Pilotul Maşina de concurs Timpul obţinut
1 Nobuhiro Tajima Suzuki SX4 Hill Climb Special  09:51.278
2 Rhys Millen   Hyundai PM580  10:09.202 
3 Jean-Philippe Dayraut  Dacia Duster No Limit  10:17.707 
4 Dave Carapetyan  Mitsubishi Evolution 959  -
5 Paul Dallenbach  PVA-03   -

.

  • Bravo Dacia !, luni, 27.06.2011 13:29

    O medalie in Statele Unite ! E bine pentru o prima experienta

  • cmg_george, luni, 27.06.2011 13:39
    Mda

    locul 3... din 3 echipe care au terminat competiția zic greșit? Poate ne dați câteva informații și despre celelalte categorii.

  • vlad, luni, 27.06.2011 13:53

    de ce nu faceti un articol mai complet si cu concurentii..cred ca ar fii interesant..doar o sugestie

  • paul, luni, 27.06.2011 13:57
    tipic romanesc

    bravo george, esti romanul model, visul tarii. orice rezultate, oricat de bune ar fi, romanu stie sa isi bata joc de el la maxim, romanii sunt unici in lume. cand apare un rezultat bun facut de ceva romanesc, automat se gasesc o gramada de retardati care sa isi bata joc de rezultat. "Romania te iubesc!" - inteligent slogan... dar cam rar intalnit....

  • io, luni, 27.06.2011 14:16
    @cmg_george

    da, zici gresit. Duster No Limit a fost mai bun decat Mitsubishi Lancer Evolution 959 (Rally Ready) si PVA-03 cu 1307 CP sub capota.

  • lol, luni, 27.06.2011 20:55
    daca esti prost stai acasa

    pentru ala cu patriotismul in fapt ... bahh du-te si te bate cu capu de tabla de la duster pina vezi albastru. Articolul spune cit se poate de clar .... o coasca de duster cu motor de nisan gtr a iesit pe locul 3 lol ce e asa de complicat de inteles ? adica ...(traducere pt inhibati) nisan gt-r 850 cp a iesit pe locul 3 . PS binenteles daca cineva vrea sa demonstreze ca avea cutia de viteze de pe 1.9 mcv rominesc e alta problema :)))))))))))

  • io, marţi, 28.06.2011 09:00
    @lol

    1. Ok, nu esti patriot, am inteles asta la tine, insa pana una alta traiesti in Romania printre romani si ar trebui sa inveti sa scrii corect romaneste. 2. Nu incearca nimeni sa demonstreze nimic. E de la sine inteles ca e o clasare BUNA pentru o prima incercare. Dacia Duster isi adauga in cont o medalie pe langa nenumaratele premii si distinctii. 3.Care-i motorul ala de "1.9 mcv rominesc" ??!

  • dumbravaandrei, marţi, 28.06.2011 10:09
    Cand nu stii despre ce vorbesti, dai cu bata in balta...

    @cmg_george ai impresia ca pilotii de pe celelalte 2 masini care nu au mai finalizat cursa sunt piloti de carturi? Au concurat cu trotinete cumva si nu am aflat noi? Numai sa reusesti sa construiesti o masina pentru clasa respectiva si deja e o realizare de zile mari. Dar sa mai si termini cursa. Astia care ziceti ca dusterul are motor de nissan, cutie de ozn si roti patrate... Voi aveti habar cate din masinile alea au macar 10% din componentele stoc? La nivelul ala se lucreaza numai cu piese "HIGH PERFORMANCE". Eforturile si resursele implicate sunt uriase, asa ca-i de apreciat ca pana astia de la Dacia au reusit sa faca o platforma care sa fie luata in considerare si pentru astfel de competitii. Daca observati, e singurul suv prezent in competitia aia la cea mai tare grupa si asta spune mult mai multe decat pot unii sa inteleaga. Abia astept duster-ul si prin alte competitii dedicate... (Am inteles ca se gandesc si la un Paris Dakkar din 2013)

  • paul, marţi, 28.06.2011 10:12
    vorba lui ... lol

    lol poti da mana cu george... impreuna faceti cat un becali cu putin efort...

  • ha ha ha, marţi, 28.06.2011 14:13
    h

    ... Go ON Dacia ...

  • Bravo Dacia, duminică, 18.09.2011 03:33
    felicitari

    urmeaza sa apara la dealerii dacia din toata tara modelul Logan (R) cu motor de GT-R =))) ... de la numai 9.999 Euro... prin programul Rabla ... =))))