Sistemele de evacuare inovatoare, interzise de la Silverstone

Publicat duminică, 12.06.2011 16:34 de Daniel Popescu

Sistemele de evacuare prin care gazele de eşapament sunt eliminate prin eleronul spate vor fi interzise de la Marele Premiu al Marii Britanii. Regulamentul va fi şi mai aspru din 2012.

Cu ocazia Marelui Premiu al Canadei, FIA a informat echipele prin intermediul unei scrisori comune că intenţionează să meargă mai departe cu planurile privind interzicerea sistemelor de evacuare inovatoare introduse în acest sezon.

Astfel, echipele nu vor mai avea dreptul să utilizeze sisteme de evacuare care permit eliminarea gazelor de eşapament prin eleronul spate chiar şi atunci când pilotul nu apasă pedala de acceleraţie, măsură adoptată parţial prin limitarea setărilor permise pentru motoare. În plus, echipele vor avea la dispoziţie mai puţine posibilităţi de a efectua schimbări la monoposturi intre calificări şi cursă.

În urma acestor schimbări, echipele vor pierde între o jumătate de secundă şi o secundă pe tur în calificări, însă impactul asupra timpilor din cursă va fi mai mic. Toate aceste modificări vor intra în vigoare începând cu Marele Premiu al Marii Britanii din 10 iulie, după ce vor fi aprobate oficial de FIA în şedinţa Working Technical Group din 16 iunie.

În plus, FIA vrea să restricţioneze şi mai mult regulamentul sistemelor de evacuare începând din 2012. Potrivit primelor planuri, sistemele de evacuare vor trebui să aibă o lungime mult mai mare decât în prezent, întrucât vor trebui poziţionate până la 330-350 mm dincolo de punctul care marchează centrul roţilor spate şi să fie plasate între zona inferioară a aripii spate şi partea de deasupra a eleronului.

Via | BBC Sport

  • Schubler, duminică, 12.06.2011 16:57
    ...

    Uite-asa se opreste din bocit Papa Frank

  • mobius, duminică, 12.06.2011 17:38
    ...

    FIA se gandeste, dar de ce oare asa de tarziu, la readucerea spectacolului pe circuite.

  • Andrei Alexandru, duminică, 12.06.2011 17:54
    @Sisteme de evacuare

    FIA din pacate strica iarasi munca echipelor. Da, inteleg ca baietii de la Williams nu pot implementa asa ceva si ii inteleg. Dar schimbarea regulamentului in mijlocul sezonului este o treaba urata si din fericire se putea renunta la ea. Red Bull au avut un avantaj foarte mare comparativ cu concurenta si asta numai pentru ca au fost destepti si au descoperit o componenta care chiar conteaza in economia curselor. Daca ceilalti nu au fost in stare, eh treaba lor. McLaren cu masina lor au reusit sa ne uimeasca doar din pct de vedere artistic iar Ferrari au reusit sa ne impresioneze prin prezentarea unei masini foarte conservative. Baietii de la Red Bull au facut exact opusul si momentan au niste rezultate pur si simplu foarte bune.

  • csuli82, duminică, 12.06.2011 18:02
    wiliams

    Pentru restul echipelor ar trebui interzis folosirea franei sau schimbarea pneurilor in timpul cursei ca si wiliams sa intre in puncte si batrinul Franc sa nu se mai planga. In rest nu sa mai intamplat sa se schimbe regulamentul din mers in timpul sezonului dar deja nimic nu ma mai mira.

  • cosmin, duminică, 12.06.2011 18:49

    foarte bine dar cam tarziu ii luata aceasta decizie poate se mai relanseaza campionatul si poate o sa mai castige si alti

  • Paulinio, duminică, 12.06.2011 19:58
    Oprirea din evolutie a inginerilor!!!!???

    Inseamna involutie-indiferent de spectacol sau nu-interzicerea unur descoperiri de ultima generatie pentru inbunatatirea aerodinamica,motor..etc-inseamna INVOLUTIE.Aveau dreptate cei de la Ferrari,McLaren ,RBR-trebuie o alta competitie unde este permis orice evolutie a monopostului de la etapa la etapa-asa a evoluat si omenirea nu asa cum vrea FIA

  • scuderia, luni, 13.06.2011 11:34
    slab fia

    aceasta solutie este mana retarzilor de la williams. cu chestia asta cred ca o sa castige titlu anu asta. o adunatura de incompetenti

  • popicul, luni, 13.06.2011 12:09
    salvarea aparentelor

    prin aceasta masura se vrea sa se salveaza aparenta ca FIA este un organism sportiv. De fapt se evita ruperea in doua a clasamentului. Avem acum doua divizii: divizia cu difuzor suflat si divizia fara. Pentru a se omogniza masinile participante au ales aceasta solutie. Asa cum unii au interpretat regulamentul flexibil in sensul admisibilitatii difuzoarelor suflate, Delegatul tehnic al FIA interpreteaza in sens invers un articol din regulament. Parca a mai patit-o si Bernie cand prin anii 80 a facut un Brabham cu aspirator sub masina. Mie imi pare o masura ciudata, aplatizarea valorilor in jos aduce in memorie momente triste din istoria umanitatii. Totusi, eu cred ca masura e venita un pic prea tarziu pentru a-l opri pe Vettel din drumul spre titlu. Prin aceasta decizie se vrea mai mult evitarea unui an ca cel in care Button a castigat titlul, ceilalti facand figuratie. Astfel Ferrari, care oricum vine in anglia cu o modificare radicala nu va fi singura echipa pusa sa creasca cheltuielile.

  • jaros, marţi, 14.06.2011 08:38
    NU il mai acuzati pe Papa Frank

    Eu cred ca Papa Frank este doar motivul nu si cauza.... sanu uitam afirmatia Mosului: "Formula 1 e Ferrari". nu zic ca doar Ferrari e de vina, dar fiind incapabili sa dezvolte un sistem performant ca a celor de la Redbull, e mai usor sa faca presiuni pe langa alte echipe sa ajute la neutralizarea lui. Una peste alta sper sa creasca spectacolul ... nu e prea "sanatos" pentru spactacol ca primele 4 masini sa da un tur masinii de pe locul 5. Urmeaza limitarea puterii motorului Mercedes ca e prea puternic.