Ferrari a identificat problemele tehnice ale monopostului

Publicat marţi, 03.05.2011 17:00 de Daniel Popescu

Ferrari a dezvăluit că a identificat cauza problemelor tehnice care au afectat performanţele echipei în startul sezonului. Scuderia va introduce o nouă serie de update-uri în Turcia.

Ferrari a finalizat anchetă internă prin care a încercat să identifice cauzele pentru care monopostul Ferrari nu a avut performanţele scontate în prima parte a noului sezon competiţional.

Potrivit declaraţiilor designerului şef Nikolas Tombazis, Scuderia a început să înţeleagă problemele pe care le traversează şi va introduce un update pentru Marele Premiu al Turciei, însă grecul susţine că acesta nu va aduce un spor de performanţă semnificativ.

"La Istanbul vom avea o nouă aripă faţă, o nouă aripă spate şi modificări la frâne. Dar monopostul nostru are multe de recuperat: am avut probleme cu tunelul de vânt şi probleme de metodologie. Facem progrese pe ambele fronturi, dar mai avem de muncă. Cred că vom fi mai aproape în Turcia, dar mă îndoiesc că vom fi acolo unde trebuie să fim", a declarat el pentru publicaţia italiană Corriere della Sera, sugerând astfel că Ferrari nu va putea lupta pentru victorie.

Anterior, Ferrari a pus debutul modest de sezon pe problemele cu tunelul de vânt, iar Tombazis a recunoscut ca trecerea de la un model de 50% la unul de 60% ar putea fi o bună explicaţie pentru acest lucru. Totuşi, acesta admite că regresele Ferrari au legătură şi cu lipsa acută de agresivitate în designului monopostului, element evidenţiat insistent de presa internaţională.

"Chiar dacă nu este o plăcere să admitem, am realizat că în ultimiii ani am devenit mai conservatori, mai puţin agresivi cu dezvoltarea şi am adus în fată idei mai puţin curajoase. Din păcate, cred că criticile sunt justificate. Structura noastră a devenit treptat mai complicată şi mulţi oameni care ar fi trebuit să aibă mintea limpede pentru a lucra la performanţă au fost distraşi de lucruri mai puţin importante. După acest duş rece ne concentrăm 1000% pe lucrurile care contează. Avem deja câteva proiecte foarte interesante", a mai precizat el.

Unul dintre aceste proiecte se referă la o aripă fată ajustabila în stilul celei utilizate în prezent de Red Bull Racing, ca urmare a faptului că inovaţia austriecilor respectă toate regulamentele tehnice în vigoare. Totuşi, acest lucru nu îl împiedică pe Tombazis să arunce săgeţi împotriva FIA, despre care afirmă că ar trebui să înăsprească testele.

"Trebuie să fii umil şi să înţelegi când un monopost este mai bun. Între timp, în acest proces de renaştere mentală, forţam câteva inovaţii. FIA nu numai că stabileşte limite de rigiditate, dar poate înăspri regulile dacă consideră că există o flexibilitate în design. Nu spun că Red Bull trişează, trebuie să fim prudenţi. Totuşi, cred că FIA ar fi putut face testele mai severe. Din moment ce nu face asta, depinde de noi să intrăm în această horă", a mai declarat el.

Via | Autosport

  • danoe, marţi, 03.05.2011 19:19

    ce bine saca va prindeati macar din 2005,ca in Formula nu exista concept conservator!

  • danoe, marţi, 03.05.2011 19:20

    daca ,nu saca

  • NGK, marţi, 03.05.2011 19:52

    Cum spunea Enzo Ferrari pe vremuri, "problema este undeva intre volan si motor..." (pilotul) Acum este valabil mai mult decat oricand ...

  • kkmk, marţi, 03.05.2011 20:44
    nkg

    Fanul finlandia sufera si astazi..

  • Bishuc, marţi, 03.05.2011 20:48
    @KGB De cand era bunicul

    De cand era bunicul un copil obraznic nu mai conteaza prea mult ce creatura s-a asezat intre volan si motor. Competitia tehnologica e totul. Dar... Ferrari are o echipa excelenta[. Alonso e mare, e bun, e inteligent. Nu conteaza ca e spaniol...

  • jorje58, marţi, 03.05.2011 22:13
    @ngk

    Intre volan si motor incearca sa-ti conduci tu masina. Sau poate acolo iti place sa stai pt fi mai aproape de motor dar nu te condamn - doar te numesti NGK (este o firma de bujii pt cine nu stie)

  • NGK, marţi, 03.05.2011 23:52
    @horhe

    de multa vreme, intr-o masina de F1 (de asta este vorba aici !), pilotul este cam intre volan si motor. Mai devreme, vei accepta si tu ca problema nu este doar bine situata si spatiu (intre motor si volan) dar are si nume - Massa, Alonso. NGK nu inseamna numai la ce te-ai gandit tu. @Bishuc din ce spui tu, reiese ca si atunci cand a castigat Alonso, a contat tehnologia si nu creatura dintre volan si motor. Dar NUU, cand castiga e doar meritul lui, cand pierde e singurul nevinovat. Si fanii astia ...

  • NKVD, miercuri, 04.05.2011 07:14

    In 2008 cand Ferrari avea o masina spectaculoasa da, acea enitate aflata intre volan si motor era de vina. Prea multa inghetata cu vodca.Si nu vb de Massa.

  • dmd, miercuri, 04.05.2011 09:20

    Ferrari pana la urma tot o sa-si revina. Face parte din joc, nu conteza ca vrem noi fanii echipei rosii sau nu vor fanii echipelor rivale. Asta e destinul unei echipe de legenda. Mereu in frunte.

  • Bishuc, miercuri, 04.05.2011 10:13
    Presupuneri

    Esti foarte subiectiv. Atribui - in functie de antipatie, de simpatie - oamenilor atitudini si comportamente inexistente dar care iti compenseaza tie, numai tie starea afectiva. Una peste alta e plicticooos...

  • NGK, miercuri, 04.05.2011 11:22

    Fanilor inraiti si care pe deasupra nu au o etica a corectitudinii, le este imposibil sa vada cu obiectivitate lucrurile. Ei sunt cei care imagineaza legende, ei sunt cei care impodobesc obiectul adulatiei cu "merite" nemeritate. Nu exista Alieni in niciun sport, exista doar talent, munca - pe care le au multi, si sansa pe care o au putini. De aici si pana la a percepe disproportionat realitatea F1 nu este decat un pas, pe care il face marea masa a fanilor, care sustin pana la urma F1. Bravo lor, dar este o realitate ca sunt la pamant cu obiectivitatea.

  • Bishuc, miercuri, 04.05.2011 11:37
    @KGB Activia

    Consuma Activia. O sa te simti mult mai bine... Mama stie de ce!...

  • NGK, miercuri, 04.05.2011 12:18

    "Trebuie să fii umil şi să înţelegi când un monopost este mai bun." Pana la urma, fanii pot sa nu fie obiectivi, asta este ocupatia lor. Pot fi asa pentru ca nu au nicio implicatie in deciziile echipei. Aceste decizii sunt luate de cei care, asa cum reiese din citatul de mai sus, sunt obiectivi. Ei sunt cei care testeaza diferite variante si care judeca eficacitatea lor. Nu mai e mult pana sa decida ca varianta Alonso a fost testata destul, si gata cu ea ... Dar fanii pot sa malai viseze in continuare. Malai cu ceva iaurt, ca dovada care sunt considerentele lor in analizele obiective (cum altfel?) despre F1. Dar, totusi, daca stai sa te gandesti putin, daca ai ca premize malai si iaurt, rezulta fara nicio urma de indoiala sau lipsa de obiectivitate ca Alonso - cel mai bun pilot care a fost, care este si care va fii. Si nimeni nu poate si nu trebuie sa conteste asta....

  • Bishuc, miercuri, 04.05.2011 13:10
    @KGB Pare o intentie buna

    Discursurile dumneavoastra, amatorilor, par corecte si morale. Daca nu ati fi agresiv si provocator, poate va fi receptiv cineva... Intelectualitatea dumneavoastra jurnalistica, demonstrativ "inteleapta", "profunda", ar avea efecte mai bune fara atacuri intelectualist rafinate cu abuz de logica formala, absolut inutila si... foarte comica (Mai vreeeeaaauuuu!) Cu supunere, in nemernicia mea, incercati sa fiti un agent provocator pozitiv Cu umilita ingenunchiata, Marele specialist in Rontaiala

  • NGK, miercuri, 04.05.2011 13:26
    @Rontaila

    Stilul-ti nu e doar bombasic (ai vazut ce inseamna sa fie bombastic). E comico-bombastic. Prinde si mai bine la amatori. Pacat ca te adresezi doar specialistilor in aerodinamica. ps: daca maresti cantitatile de malai si poate si de iaurt, creste probabilitatea ca Alonso sa iasa campionas mai devreme.