Red Bull a introdus inovaţii la eleron şi sistemul de evacuare
Red Bull Racing a evaluat miercuri un sistem de evacuare care precede eliminarea gazelor de eşapament prin eleronul spate.
Red Bull Racing a introdus miercuri pe circuitul de la Valencia câteva inovaţii importante pentru monopostul RB7, care nu au fost prezente pe maşină în prima zi de teste de marţi.
Echipa a adoptat un nou eleron spate şi un sistem de evacuare inovator, exploatând la maxim regulamentul tehnic pentru sezonul 2011. Astfel, reputatul inginer Adrian Newey a reuşit să găsească o metodă prin care gazele de eşapament să fie evacuate prin eleronul spate, în ciuda faptului că FIA a încercat să elimine această oportunitate prin interzicerea dublu-eleroanelor.
Conform noului regulament, una dintre cele două deschideri a eleronului spate este o zonă de 5 cm în partea exterioară a podelei, iar noul sistem de evacuare al celor de la Red Bull este direcţionat chiar în această zonă prin aplatizarea conductelor de eşapament. Eliminarea gazelor de eşapament prin eleronul spate contribuie la accelerarea circulaţiei aerului şi, implicit, la creşterea forţei de apăsare aerodinamică.
Soluţia adoptată de Red Bull este mai puţin radicală decât cea introdusă de Renault, care a optat pentru evacuarea gazelor de eşapament prin partea frontală a plăcilor laterale ale caroseriei.
Mi se pare mai realista aceasta abordare decat varianta Renault.