Williams explică realizarea celei mai mici cutii de viteze din istoria sa
Williams susţine că interzicerea dublu-eleroanelor a fost motivul pentru care a creat cea mai mică cutie de viteze din istoria participării sale în Formula 1.
Renault a captat atenţia paddock-ului pe circuitul de la Valencia datorită noului sistem de evacuare care permite eliminarea gazelor de eşapament prin partea frontală a plăcilor laterale ale caroseriei, însă o altă echipă care a introdus inovaţii tehnice vizibile este Williams.
Britanicii au dezvoltat pentru acest sezon cea mai mică cutie de viteze din istoria sa, pentru a maximiza performanţa aripii spate în contextul în care FIA a interzis utilizarea dublu-eleroanelor.
"Principalul obiectiv a fost să eliberăm toată zona din partea inferioară a aripii spate, pentru că acum este un diferenţiator de performanţă. Trebuie să ai partea inferioară a aripii spate complet liberă, [...] aşa că am mutat toate componentele deasupra părţii inferioare. Înseamnă că toată greutatea este în linie cu marginea de ieşire a zonei regulamentare, [...] aşa că circulaţia aerului este liberă", a declarat Sam Michael, directorul tehnic al echipei britanice.
Noua configuraţie pentru spatele monopostului a obligat echipa să utilizeze suspensii de tip pull-rod în acest sezon, chiar dacă alte echipe, printre care şi Ferrari, a apelat la suspensii push-rod.
"A fost o decizie uşoară să alegem pull-rod. Nu contează ce faci cu un push-rod pentru că au o încărcarea în aripa spate, pe când suspensia pull-rod este complet în afara aripii spate. Cealaltă provocare a fost să-i eliberăm centrul prin coborârea cutiei de viteze. Am renunţat la partea superioară cât de mult am putut şi este cea mai mică cutie de viteze pe care am făcut-o", a mai precizat el.
Spatele îngust al monopostului Williams FW33 a fost remarcat încă de la lansarea acestuia pe circuitul de la Valencia.
Via | Autosport