Ssangyong a fost preluat de compania de vehicule electrice Edison Motors
Constructorul coreean a fost preluat, oficial, de către compania de vehicule electrice Edison Motors. Ssangyong intrase în insolvență la sfârșitul lui 2020, iar anul trecut a fost plasat sub control judiciar.
Compania coreeană producătoare de SUV-uri, Ssangyong, a fost preluată de către firma de vehicule electrice Edison Motors. Acest lucru vine după ce marca din Coreea de Sud s-a aflat sub control judiciar din aprilie 2021. De atunci s-au înscris 11 companii care doreau să preia Ssangyong. În luna septembrie a anului trecut, mai rămăseseră în cursă numai trei companii: Edison Motors, EL B&T și Indi EV Inc.
Încă de la începutul mileniului, Ssangyong a cunoscut o perioadă dificilă, cu multe probleme administrative. În 2004, Grupul SAIC Motor Corp. a preluat 51% dintre acțiunile producătorului de SUV-uri. Odată cu efectele crizei financiare din 2008-2009, SAIC Motor a fost nevoit să renunțe la Ssangyong.
Constructorul indian Mahindra a preluat, apoi, 70% din acțiunile Ssangyong, însă fără să reușească să plaseze compania coreeană în poziția în care să înregistreze profit. Din cauza datoriilor, Ssangyong a fost nevoit să intre în insolvență în decembrie 2020. Așa cum am spus, compania a fost plasată sub control judiciar în aprilie 2021, timp în care a început procesul de licitație pentru preluarea acesteia.
Ssangyong a reușit să vândă, în 2021, 84.496 de mașini. Asta se traduce printr-o scădere de 21% față de 2020. Pe piața din România însă, lucrurile au stat fix invers. Marca a avut o creștere de 178%, reușind să vândă 536 de mașini, cu mult peste cele 194 vândute în 2020.
via Economica
Fratziwear, de unde tot răsar aceste “companii auto” de care n-am auzit o iotă până acum? Şi cum se face că toate acestea sunt axate pe e-revoluţie? Subscriu la justa temere exprimată recent pe-acilişé: indiferent de profilul activităţii economice, oricine se va trezi că treb’e electroase, domn’e. Tocmai când ajunsese la un stadiu fericit d.p.d.v. al identităţii tehnice (platforme şi motoare – deloc rele; concluzie cel puţin raportată la propria mea experienţă, chit că fugitivă – chiar şi arhitectura generală sugerează oarece originalitate), Ssangyong se vede nevoită să plătească tribut “vremurilor în schimbare”…Dureros şi mai multe nu. Repet cu gravitate: Doamne, de ce n-ai vrut să mă nasc măcar cu un secol mai devreme? PS. Sud-coreean/ă, d-le Safta! Este musai să specificaţi.