BMW: Interzicerea motoarelor termice din 2035 „ar putea ucide o industrie”

Publicat miercuri, 10.09.2025 16:56 de Tiberiu Safta

Un oficial al mărcii BMW a declarat pentru presă că planul Uniunii Europene de a interzice vânzările de mașini noi cu motoare termice după 2035 este periculos pentru industria auto. Acesta spune că o astfel de decizie ar putea duce chiar la desființarea unei industrii.

BMW este printre puținii producători care nu au stabilit un obiectiv de a deveni o marcă pur electrică începând cu un anumit an. În timp ce rivalii săi germani au anunțat astfel de obiective, doar ca acestea să fie ulterior amânate sau chiar să se renunțe la ele, BMW a menținut o abordare diferită, prin care să le permită clienților să aleagă între mașini cu motoare termice sau electrice.

Marca bavareză nu este de acord cu interdicția vânzărilor de mașini noi cu motoare termice din 2035 în Uniunea Europeană. Într-un interviu pentru publicația australiană CarExpert, Joachim Post, directorul departamentului de tehnologie BMW, este de părere că clientul este cel care trebuie să decidă dacă vrea un motor termic sau electric, nu Uniunea Europeană.

„Dacă Comisia Europeană va spune că are un plan de a tăia motorul cu ardere internă în 2035, cei de acolo nu îi întreabă pe clienți și nici cum evoluează infrastructura, care sunt prețurile la energie și toate acelea de acolo. Este o prostie să o faci în acel fel. Și poți să ucizi o industrie dacă o faci în așa fel”, a declarat Joachim Post.

BMW a prezentat recent noua generație iX3, primul model din noua familie de modele electrice Neue Klasse. Chiar dacă marca bavareză se concentrează pe lansarea de modele electrice noi, modelele cu motoare termice nu vor dispărea prea curând din gama constructorului bavarez.

via Motor1

  • dan_grc, miercuri, 10.09.2025 17:17

    Ăsta după ce ca e trompetă anti EV, mai este și comunist, o altă concluzie clară . Cum este să vedem aceleași idei, vorbe, argumente, de la oficiali Bmw și sa ne facem ca plouă, sau s-o dăm după cireș cu vânzări de electrice din UK, dar când sunt spuse de unii dintre noi, automat trompete ? Este vorba doar de o lipsă crasă de obiectivism, in cazul unora și de bun simț .

  • Matei_cel_nou, miercuri, 10.09.2025 17:34

    Clientul a decis ca nu mai vrea otravă în aer. Singur, Dănuț are standarde mai joase, ghinion. Industria se va adapta sau nu. China abia așteaptă să umple locul lăsat liber de dinozauri.

  • @matei_cel_trist, miercuri, 10.09.2025 17:49

    Clientul a decis adica cine ? Au fost referendumuri pe tema asta ? Se cheama dezinformare ce faci tu aici, continua sa crezi ca nu se prinde nimeni, ma intreb cum l-au lasat pe nenea asta sa vorbeasca, astia de la Bmw sunt inconstienti chiar .

  • Andrei, miercuri, 10.09.2025 18:13

    Au fost alegeri, destul de recent, si cei care se opun 2035 n-au câștigat. Poate data viitoare. La cum arata lucrurile în lume sunt șanse mai mari ca pana în 2035 sa investim serios în apărare, nu mașini, electrice sau nu. Poate BMW se reprofileaza pe motoare de avioane, cum au făcut și în WW2. Cât despre producători... La ei e simplu: decât să investească în electrice preferă sa vândă fraierilor aceleași mașini de acum 25 de ani, cu mai multe ecrane și lumini, și la preturi din ce în ce mai mari. Evident că 2035 nu le convine, că le scade profitul. Fraierii ca dan_grc îi aplaudă precum focile lui Dutz, în timp ce trag cancer în piept. Deși Dutz în ultima vreme a trecut la alte obsesii... Era un banc, pe vremuri, îl putem adapta: care e asemănarea dintre un prezervativ și un fan termice înrăit? Ambele îți dau un sentiment de siguranță în timp ce esti f...ut.

  • @Andrei, miercuri, 10.09.2025 18:25

    Alegerile recente au fost despre altceva, problema 2035 era ultima pe lista si cea mai blanda, aceasta masura a fost votata acum cativa ani in cadrul UE, fara legatura cu alegerile ce aveau sa vina, mereu puneti in aceeasi oala chestiuni diferite, dar oricum va bucurati prea repede, pana in 2035 mai sunt cel putin doua randuri de alegeri, daca tot crezi ca asta se voteaza la aceste alegeri . Clientul a decis deci, singurul mod prin care poate decide clientul este piata in sine, daca este clara treaba, de ce sa mai interzici un lucru ce oricum va disparea, chiar mai devreme ? Aici este ipocrizia si vrajeala ce nu prea iese la socoteala . Producatorii ofera pe termice abureli vechi si multe ecrane ? Dar vai, pe electrice nu ofera ecrane ieftine si interioare de toata jena, la preturi aberante, nu deloc, tu si cu Matei sunteti reprezentatii desteptilor, asta e clar, ne scuzati .

  • eu, miercuri, 10.09.2025 18:36

    Trebuie sa fii de-a dreptul imbecil si masochist sa vrei otrava in aer si chiar nu cunosc pe nimeni sa se afle in situatia asta, cu exceptiile notabile ale bidonarului Tatraurs/Seriff si napastuitului din Calafat, internat in prezent la Balaceanca, dar ei au circumstante atenuante, fiind cateii lui inexopix. In orice caz, eu cred ca BMW a jucat-o bine ca nu s-a hazardat in declaratii si raman la parerea ca la masini noi, pana in 2035, datorita progresului fulminant al electricelor, nimeni intreg la cap nu va mai avea motive sa aleaga o termica. Dar ce zic eu 2035, deja astazi, electricele sunt superioare termicelor la orice capitol, iar pe viitor, diferenta dintre ele nu are cum altfel decat sa creasca, marcand sfarsitul epocii automobilelor termice, o tehnologie rudimentara dupa standardele prezentului, un drum infundat unde resursa de dezvoltare a fost complet epuizata. Mai bine ne-am pregati ca in 2035 sa avem puse la punct planuri la nivel european de eliminare a ceea ce atunci va fi considerat vechitura poluanta, fie prin taxare corespunzatoare si de efect, fie prin restrictii de acces in orase, fie printr-o combinatie intre cele doua.

  • Andrei, miercuri, 10.09.2025 19:46

    Amuzant tare cum niște nimeni de la coada Europei, abia ieșiți din dictatură comunistă și cu reflexe de dictatori fasciști, cu IQ mediu doar peste albanezi, dau Europei lecții de democrație și economie de piață :)) Vorba reclamei: ironia situației e priceless, pentru restul există Mastercard.

  • @dan_grc, miercuri, 10.09.2025 20:48

    Ai uitat de alintele pentru dieselgate promovate de BMW? De fun, drift, reclame agressive? Daca unii se iau dupa papagalii care mint continuu, lanseaza modele electrice unul dupa altul si zic altele, atunci e bine. Pe hartie dieselul e bun, mai ales pentru distante mici cat te tine buzunarul ca mai mult nu ai pentru motorina.

  • GabiA, miercuri, 10.09.2025 21:06

    Eu sunt unul dintre cei care nu si-ar lua o electrica. De ce? Nu vreau sa am stresul ca se termina bateria si nu sunt in zona puncte de incarcare. Nu vreau sa stau cu orele asteptand sa incarc. Vreau sa pot merge cu 130 pe autostrada, fara frica ca raman fara baterie in 200 km. Desigur, sunt si avantaje: silentiozitatea, acceleratia. Singurele electrice care se merita is cele pt oras, dar doar daca stai la casa si cumperi cu tichet rabla. In rest, masini de genul S Klasse electric is un non sense pt mine.

  • Matei_cel_nou, miercuri, 10.09.2025 21:56

    Bravo, mulțumesc mult că repeți aceleași clișee plictisitoare. Dacă nu îmi aminteai tu uitam ce simfonie obositoare cântă trompetele. Deja un sfert din clienții din Marea Britanie sunt sado-maso, vor să stea cu orele așteptând să încarce și merg ca melcii pe autostradă. Și culmea, pentru că sunt prea proști să-și ia o termică mai ieftină. Nu-i duce capul! Băi, noroc cu tine și restul eminențelor că le explici cum e treaba cu electricele, ce "se merită" (la ce școală și învățat tu că a merita e verb reflexiv?) și ce nu, altfel mureau proști. De fapt, încă sunt șanse bune să moară proști că ignoră corul de trompete. In realitate pe autostradă merg ca melcii cei care nu au bani de combustibil, care se tot scumpește. Și tot ei fac câțiva km în plus ca să nu alimenteze la benzinăriile de pe autostradă, că sunt scumpe. Electricele sunt pe banda a treia.

  • dan_grc, miercuri, 10.09.2025 23:34

    Dragă Andrei, la care nimeni din coada clasamentului din Europa te referi ? Articolul este despre o declarație a unui oficial Bmw, nu a lui nea Vasile din gradina, așa-i ca toți sunt niște nimeni când spun ceva cu care nu sunteți de acord ? Înțeleg ca e nasol când spune asta dan_grc, dar când spune un responsabil de tehnologie de la Bmw, că doar clientul ar trebui sa decidă, nu UE, argumentele voastre care sunt, în afară de schimbarea subiectului ? Această companie încearcă sa ofere tot ce se poate oferi in materie de propulsii, tocmai pentru a putea alege, dacă nu ofereau mare lucru în materie de electrice mai înțelegeam că-și apăra tehnologia învechită și nu vor sa investească. Frumos bancul readaptat, iți spun eu altul fără modificări, începe cu mama cuiva este mereu gravidă .

  • @dan_grc, joi, 11.09.2025 00:46

    Dan, o tu, deșteptule, cu mama ta care nu e mereu gravidă, dacă tot iubești așa de mult brandul BMW, de ce umbli cu un BMW la mâna a doua, cel puțin? Ești prea leneș să muncești sau prea prost pentru un job care plătește bine?

  • Elektrikkk, joi, 11.09.2025 06:29

    Şi poştaşii urăsc e-mailul.

  • @hater, joi, 11.09.2025 07:15

    O masina la mana a doua are treaba cu fenomenul auto, tramvaiul sau bicicleta cu care umbli tu n-au legatura, s-a trezit imbecilul hater bmw, ramai in gaura in care ai stat in ultima vreme, a fost bine fara tine, ceva de volvo mai bagi ?

  • alex_cu_a_mic, joi, 11.09.2025 10:06

    Oau, chiar s-a miscat AM de data asta. Stirea are doar 2 zile. E "proaspata". On topic, ce a declarat nenea asta e parerea cvasiunanima a industriei auto europene, chiar daca unii inca se mai sfiesc s-o spuna cu voce tare. Doar un miracol mai poate duce electricele la 40% cota de piata pana in 2035. Nu cu preturile astea la energie. Nu cu preturile astea la electrice. Nu cu actuala infrastructura rezidentiala. Eu imi mentin parerea ca actuala conducere a CE v-a pleca acasa pana la sfarsitul anului cu grindiliul lor cu tot. Planuri fantasmagorice lipsite de orice legatura cu lumea reala si fara vreo utilitate reala in contextul mondial actual. China arde jumatate din carbune la nivel mondial iar Evropa viseaza la moristi si curcubee. Si toate astea in timp ce baga bani in armament si agita securea razboiului doar doar s-o indura putin sa-i atace si pe ei ca sa se simta importanti. Am dat in trecut termen ca pana la sfarsitul anului Ursula isi va schimba locul de munca. Cateva motiuni de cenzura sunt deja puse la dospit. Ca sa nu ramana pe drumuri precum sute de mii sau milioane de europeni, i-au pregatit functia decorativa de presedinte al Germaniei. Sa se spele cu ea pe cap doar sa ne-o ia de pe cap nostru ca n-a votat-o nimeni.

  • @alex cu creier mic, joi, 11.09.2025 10:49

    Toți suveraniștii "gândesc" ca tine.

  • Kap, joi, 11.09.2025 11:20

    Cu toată rezerva față de măsurile un pic opintite ale CE, nu pot să nu condamn tâmpeniile putiniste precum oftica pe planul de dotare a UE strict pentru apărare, inclusiv a Ucrainei. Orice cetățean al UE a avut ocazia de a vota europarlamentare, iar parlamentul european a ales-o democratic pe doamna președinte a Comisiei. Și am spus ”democratic” să facem diferența față de Rusia, Belarus sau RPC, unde ai voie să alegi doar pe cine trebuie și n-a căzut de la etaj. PS Cine n-a ștampilat, ca de obicei a votat cu toți!

  • Dutz, joi, 11.09.2025 15:17

    Toate focile dau pe spate în clișee și aberații, ex. vezi vânzări electrice în Etiopia :)))… realitatea este cum zice articolul și eu v-am spus… restul este bla, bla ;)

  • Dutz "noaptea NU bate vântul", joi, 11.09.2025 17:57

    E fix cum ai prezis tu. TOTUL se adeverește :)))

  • Matei_cel_nou, joi, 11.09.2025 18:59

    Nicio surpriză. Trompetele anti-EV sunt georgiști/simioniști. Lumina vine de la poporul rus care libertate ne-a adus și trebuie să vândă petrol și gaz sclavilor din Europa.