OFICIAL: BMW iX3 este primul model din noua eră Neue Klasse: 805 km autonomie

Publicat vineri, 05.09.2025 12:15 de Alexandru Monenciu

Constructorul german de automobile a publicat primele imagini și informații despre noua generație iX3 sau, cu alte cuvinte, primul model din noua eră Neue Klasse. În România pornește de la 65.461 de euro cu TVA inclus.

Germanii de la BMW vorbesc despre noua eră Neue Klasse de o bună perioadă de timp. Acum a venit momentul să facem cunoștință cu primul model Neue Klasse și anume iX3. Un SAV (Sports Activity Vehicle), pur electric, care va fi prezentat public în cadrul Salonului Auto de la Munchen.

NOUL LIMBAJ DE DESIGN AL MĂRCII

Noua generație BMW iX3 introduce noul limbaj de design al mărcii din Munchen, care va fi preluat de toate modelele din portofoliu. Înainte să vorbim despre acest aspect, îți propun să trecem în revistă dimensiunile noului model.

Așadar, noul iX3 are o lungime de 4.782 de milimetri, o lățime de 1.895 milimetri și o înălțime de 1.635 milimetri. SAV-ul mărcii din Munchen a fost optimizat aerodinamic, tocmai de aceea are un coeficient Cd de 0.24.

Volumul de încărcare al portbagajului variază între 520 și 1.750 de litri, în funcție de poziția banchetei. Dacă vrei mai mult spațiu, află că noul iX3 propune și un frunk de 58 de litri. În traducere, un al doilea portbagaj aflat sub capotă.

Echipa de creație mizează pe o parte frontală verticală, o grilă care face trimitere la Neue Klasse din anii '60 și faruri duble cu semnătură luminoasă complet nouă. De menționat că grila poate fi iluminată, aceasta fiind o dotare opțională.

Trecem mai departe la partea laterală. Jantele au dimensiuni cuprinse între 20 și 22 de inch, iar clienții vor avea la dispoziție inclusiv jante BMW M, BMW Individiual și Air Performance, adică optimizate aerodinamic. Continuăm cu pasajele roților în culoarea caroseriei, dar și cu multitudinea de suprafețe mari.

Stopurile se extind până în centrul părții spate și reprezintă o interpretare orizontală a formei L, caracteristice BMW.

Gama de culori exterioare include o vopsea uni și cinci finisaje metalizate. Încă de la debut, noul iX3 poate fi comandat, opțional, cu pachetele M Sport sau M Sport Pro, pentru o notă mai sportivă.

DESIGN MINIMALIST ȘI TEHNOLOGIA BMW PANORAMIC IDRIVE

Habitaclul propune un design minimalist cu o arhitectură creată special pentru mașinile cu zero emisii. Noul iX3 poate găzdui până la 5 pasageri, iar bancheta oferă o singură suprafață de șezut, asemănătoare unei canapele. Avem suprafețe acoperite cu material textil și iluminare ornamentală de fundal, dar și un panou de instrumente "plutitor", după cum îl descriu reprezentanții BMW.

Așa cum era de așteptat, în interior vom regăsi o varietate de materiale sustenabile. De exemplu, linia de interior Essential, cea de bază, propune o tapițerie din Econeer, adică din material textil din plastic reciclat. Clienții vor avea la dispoziție și piele vegană, dar și piele naturală Merino, aceasta din urmă fiind rezervată pentru interiorul opțional BMW Individual.

Piesa de rezistență a habitaclului este, fără îndoială, tehnologia BMW Panoramic iDrive. Acest sistem proiectează informații pe toată lățimea parbrizului, între cei doi montanți frontali. Există desigur și un display central pe care rulează sistemul multimedia BMW X. Acesta propune mai multe funcții de divertisment, inclusiv jocuri, aplicații de streaming de muzică și streaming video.

Tehnologia 3D Head-up Display este opțională și proiectează informații de navigație și condus autonom.

Volanul este și el nou. Trecând peste cele patru spițe, integrează o serie de butoane fizice, suprafețe în relief și feedback haptic.

În echiparea standard, noul BMW iX3 vine, printre altele, cu scaune față încălzite și reglabile electric, climatizare automată pe două zone și hayon cu acționare electrică. Pe lista de dotări opționale regăsim climatizare automată pe trei zone, faruri adaptie, pachetul BMW Iconic Glow, volan cu funcție de încălzire, trapă panoramică și sistem audio Harman Kardon cu 13 incinte.

Din punct de vedere tehnic, vorbim despre a șasea generație a tehnologiei BMW eDrive, cu motoare electrice eficiente, baterii cu celule cilindrice și tehnologie la 800V. Puterea maximă de încărcare este de 400 kW.

VERSIUNE DE DEBUT: 469 CP ȘI 805 KILOMETRI AUTONOMIE

La debut, noul BMW iX3 va fi disponibil într-o singură versiune 50 xDrive. Vorbim despre două motoare electrice, tracțiune integrală, 469 CP, 645 Nm, 0-100 km/h în 4.9 secunde și o viteză maximă de 210 km/h. Bateria are o capacitate utilă de 108.7 kWh, ceea ce înseamnă o autonomie de până la 805 kilometri în ciclul WLTP.

Ulterior va fi prezentată și o versiune entry-level, dar reprezentanții BMW nu au oferit detalii despre aceasta.

Noua generație BMW eDrive reduce pierderile de energie cu 40%, în comparație cu vechea generație eDrive, masa cu 10%, iar costurile de fabricație cu 20%.

Așa cum spuneam, bateria poate fi încărcată la stații rapide cu până la 400 kW, ceea ce înseamnă că o așteptare de 10 minute va adăuga o autonomie de 372 de kilometri. De asemenea, repriza 10-80% durează 21 de minute. Încărcarea AC la 11 kW este standard, iar cea 22 kW este oferită opțional.

Nu lipsesc funcțiile de încărcare bidirecțională Vehicle-to-Home, Vehicle-to-Grid și Vehicle-to-Load.

Dacă tot suntem la capitolul tehnologie, trebuie să menționăm cele patru computere de înaltă performanță. Ele se ocupă de diverse funcții, cum ar fi dinamică, condus autonom, multimedia și funcții de bază și de îmbunătățire a confortului.

Noul BMW iX3 va fi construit la uzina din Debrecen, Ungaria. Lansarea pe piața europeană este programata pentru primăvara anului 2026. În România, prețurile încep de la 65.461 de euro cu TVA inclus.

via BMW

  • dan_grc, vineri, 05.09.2025 12:37

    La exterior îmi place, interiorul cam prea simplist . Felicitări Ungariei pentru atragerea acestei investiții.

  • nobody, vineri, 05.09.2025 12:41

    deci bmw se lauda cu o masina care va fi usor de reciclat (mai putin bateria). Numai sa nu inceapa descompunerea materialelor in timp ce o folosesti, cum se intampla la multe non-premium (cel mai rapid "pielea" artificiala de pe volan si scaunele). Volanul e desenat de iti vine sa tragi de el la 90 de grade... Au simplificat bordul dar au complicat volanul...

  • aurel, vineri, 05.09.2025 12:53

    am crezut ca-i tamponata. cand colo ce sa vezi? e noul limbaj de design!!

  • Samuel, vineri, 05.09.2025 13:15

    Imi place fața , dar spatele lasă de dorit. Interiorul arata mult mai bine , cel vechii cu doua ecrane arata banal. Să vedem cum se va descurca pe viitor.

  • eu, vineri, 05.09.2025 13:16

    65.461 de euro pentru versiunea 50 xDrive cu doua motoare electrice, tractiune integrala si 469 CP este o oferta excelenta, practic ai o racheta premium la un pret competitiv.

  • Matei_cel_nou, vineri, 05.09.2025 13:38

    Cum era de așteptat, designul e o gură de oxigen comparat cu ce are BMW în portofoliu acum. Linii mai simple, curate în loc de agresivitate lipsita de logică. Cam multe lumini în față dar asta e trendul acum. Mie îmi place. Din punct de vedere tehnic e cel mai avansat vehicul electric de pe piață. Sunt curios dacă va fi și o versiune cu un singur motor dar aceeași baterie, pentru o autonomie și mai mare. Și ce autonomie va avea viitorul Serie 3 care ar trebui sa fie mai ușor și mai aerodinamic. Felicitări BMW.

  • Matei_cel_nou, vineri, 05.09.2025 13:42

    PS: nu-mi place grafica stopurilor.

  • @eu, vineri, 05.09.2025 13:52

    Vezi, nu le da idei ca o sa o scumpeasca :)) E un pret corect, raportat la ce ofera. Optionalele probabil vor fi scumpe

  • Jian de la Calafat, vineri, 05.09.2025 14:05

    Departamentul de design BMW suflă și-n iaurt. Incontestabil, un pas inainte. Frontal este dezirabil, estetica longitudinala cat se poate de agreabila prin fluiditatea oferita, induce impresia unei balansari certe pe axa posterioara, cum de altfel se impune in cazul unui brand care a facut un cult din propovaduirea propulsiei. Posteriorul in schimb, continua sa induca acea nota de relativ nefiresc, tradand, in perceptia personala, o incompatibilitate cu restul produsului. Volanului cu patru spițe la 90° nu-i identific utilitatea, atat dpdv estetic sau din perspectiva practica. Buba supremă: BEV.

  • MarS, vineri, 05.09.2025 14:08

    mama ... 800km cam bine ce sa mai. Pt cei cu panouri cred ca devine o masina atractiva. Iar pretul e f bun pt performantele dinamice, desi ma indoiesc ca scapi fara vreun "pachet" de 5k minim

  • RZ, vineri, 05.09.2025 14:16

    Daca-i voie a-ntreba - care e mai exact partea "premium" fata de o masina electrica "non-premium" care justifica cei 20-25k in plus?

  • @RZ, vineri, 05.09.2025 15:41

    Dacă ai fi citit articolul ai fi găsit și răspunsul.

  • Mana-rece-suflet-cald, vineri, 05.09.2025 15:51

    Arată mai bine decât predecesoarele, chiar dacă volanul e exagerat de colțuros și asimetric. ”Râtul” a rămas, e drept mult micșorat (lucru bun de altfel), amintind de boticul pițipoancei care va viețui în față. Prețul pare normal, dar sunt convins că la ”all inclusive” va ajunge lejer la peste 80.000. Măcar nu mai dă cu fum...

  • istoricul, vineri, 05.09.2025 16:02

    BMW, Rechin, Ursulet, Pisicuta... DINTI DE CASTOR

  • Jian de la Calafat, vineri, 05.09.2025 16:40

    Care-i deosebirea intre Cd si Cx ? Valoarea Cd, conform d-lui Monenciu, este 0.24. Care-i valoarea Cx ?

  • ignis, vineri, 05.09.2025 16:50

    Decât nările de porc, mai bine dinții de șobolan. Grila din față a conceptului arăta mult mai bine

  • Marius, vineri, 05.09.2025 18:10

    Sa o vedem..la test..pe autostrada...duce 500 km..la un mers ..ok...nu mers..la consum.. Fani..bmw..o vor aprecia oricum..

  • Elektrikkk, vineri, 05.09.2025 19:44

    Bravo Ungaria

  • Andrei, vineri, 05.09.2025 19:44

    Serie 3 va merge pe un design frontal orizontal în timp ce SUV-urile vor avea "grila" verticală. Distincția e interesantă și pentru ca la sedan și break designul accentuează lățimea mașinii, sportivitatea, în timp ce la SUV accentuează postura mai înaltă. Nu îmi place volanul dar înțeleg ca exista 3 modele diferite, opțional. Cel M Sport are doua spițe jos în loc de una jos și una sus, dar în schimb e rotund și mai mare. Nu va veni cu suspensie pneumatica și nici cu roti viratoare pe spate, spre deosebire de GLC.

  • nsrei, vineri, 05.09.2025 22:03

    Hop și eu. Tableta aia aplecată spre șofer îmi dă serioase dureri de cap. Ergonomic nu știu cum o fi. Volanul no comment, vorba altcuiva. Parca e barca . In încheiere, Transilvania pâmănt românesc. Nu cumpărați de la vecini chiar și cei mai de la vest, fiindcă nu de puține ori se întâmplă voit sau nevoit anumite confuzii între Bucharest și Budapest de unde îngrijorarea cu care mă gândesc că fiecare exemplar de ix3 vândut va ajuta imperiul de la apus , care se va ridica asemeni lui mordor și va stăpâni pământul. Transilvaniei

  • @cocalar hAUR, sâmbătă, 06.09.2025 00:10

    In mod normal salvezi la BMW ca porcul la lături. Dar cum n-ai bani decât de căzături vechi de 20+ ani, strugurii sunt acri. Si dacă e făcut la unguri oricum primează prostia suveranistă. Așa e când trăiești ca să transformi mâncarea în rahat și beși opinii, ca produs secundar.

  • zarnesteanu, sâmbătă, 06.09.2025 00:25

    Azi am avut zi lunga la lucru, dar ma bag si eu mai tarziu la datu' cu parerea. Deci BMW a tras lozul castigator. De departe este cea mai tare platforma si oferta electrica la ora actuala. Chiar si pretul este beton in comparatie cu ce vand altii la motoare cu combustie. Daca la 500km range sunt mai mult decat ok psihologic, cred ca trebuie sa fii dus cu capul sa mai ai ceva de comentat la 800km. Nu mai discutam de viteza de incarcare fantastica. Sincer, cred ca in 4-5 ani singura problema care mai ramane este reteaua de incarcare publica. Si bineinteles, sa speram ca pretul la curent electric n-o sa explodeze, cum au facut si cu benzina/motorina. Chiar ma gandeam cu groaza zilele astea ca daca dinozaurii pun mana pe capacitatile de productie si distributie a electricitatii, or sa joace la doua capete si o sa usuce populatia de bani. In fine, sper sa fiu doar super prapastios si nimic din astea sa nu se intample. Ca sa revin la bijuteria asta, designul este secundar. Suficient de spus ca nu zgarie pe ochi si e foarte digerabil, mai ales comparat cu ultimele "creatii"

  • zarnesteanu, sâmbătă, 06.09.2025 00:28

    Hmm, cumva mi s-a trunchiat mesajul. Asta e continuarea: Ca sa revin la bijuteria asta, designul este secundar. Suficient de spus ca nu zgarie pe ochi si e foarte digerabil, mai ales comparat cu ultimele "creatii"

  • zarnesteanu, sâmbătă, 06.09.2025 00:29

    Cred ca stiu ce s-a intamplat. Daca inserezi "smiley faces" ce vine mai departe, nu se mai "publica" :):) Ca sa revin la bijuteria asta, designul este secundar. Suficient de spus ca nu zgarie pe ochi si e foarte digerabil, mai ales comparat cu ultimele "creatii". Fatza mi se pare o trimitere evidenta la genele din ani 70-80. Spatele e in ton cu ultimii ani. La interior volanul mi se pare mai mult un exercitiu de design, iesit din tipar, fara indoiala. Am crezut ca pe verticala are fante de aer, ceea ce n-ar fi o idee tocmai proasta. Ecranul ala romboidal pe mine personal nu ma incanta, dar sunt sigur ca am mai vazut la BMW asa ceva pana acum, deci nu e o noutate. In fine, pentru performantele electrice si dinamice, sunt gata sa trec peste orice comentariu legat de design, cu atat mai mult cu cat dupa o vreme te obisnuiesti si nu mai bagi nimic in seama. Le urez din toata inima sa bubuie la vanzari, pentru ca merita. Un 10 maxim echipei de ingineri care a lucrat la proiectul asta !!!

  • Matei_cel_nou, sâmbătă, 06.09.2025 00:46

    @domnul din Zărnești Nu suntem de multe ori 100% pe aceeași lungime de undă. Poate nici acum, more îmi place designul, în mare.

  • MarS, sâmbătă, 06.09.2025 09:15

    Se vor vinde in draci la pretul ala si rangeul ala Credeti ca cei ce cumpara sunt chitrosi pe design precum comentatorii de pe siteuri? :) Arata altfel, e diferit, suficient ca sa te diferentieze, premium price ...

  • pepo, sâmbătă, 06.09.2025 11:16

    @ MarS Cum adica, daca nu iti place ceva esti "chitros"? Sunt o multime de BMW-uri din trecut care m-au fascinat prin design. Trebuie sa imi placa orice hidosenie doar fiindca e BMW? 90% cumpara BMW pentru renume, nu pentru design, ca "sa arate ca au reusit in viata". 10% pentru performante. Plangerile legate despre designul BMW sunt la nivel mondial, (daca urmaresti si site-uri straine), nu doar pe Automarket, de la "sarantocii" romani, care doar comenteaza si nu si le permit. Ma mir ca nu am auzit iar faza cu strugurii. De exemplu, BMW-ul asta mi-l permit si mi se pare urat. In schimb, un LaFerrai, care sigur nu mi-l permit mi se pare super frumos. Deci vezi ca nu funtioneaza idiotenia cu "strugurii"? Nu mai are voie lumea sa isi spuna parerea, ce ii place si ce nu?

  • ds, sâmbătă, 06.09.2025 15:39

    Au revenit la "rinichii" anilor '70-80, ceea ce e bine. Măcar au scăpat de hidoșenia de rât de porc. În rest, profilul este anost iar spatele nu da pe dinafară de frumusețe. Aș fi curios să văd autonomia parctic, nu doar teoretic - WLTP.

  • Jan, duminică, 07.09.2025 14:26

    Am vazut de ieri atat de mult promovat acest model ca a început sa imi placa. :))

  • Andrei, duminică, 07.09.2025 23:04

    De la dinti de castor au trecut la dinti de iepure. Autonomie reala maximum 500km, i3-ul ia 16kwh si pretul de plecare nu e relevant, relevant este discount-ul la achizitie si pachetele optionale.

  • @Combustie, luni, 08.09.2025 10:40

    ce combustionezi de reusesti sa emani prostelile astea? ba sunt chiar foarte publice statiile de incarcare, ca esti tu un inadaptat cu aversiune la practicile actuale, asta e cu totul alta poveste. daca e sa evaluam dupa imoralitate sau ilegalitate, hai sa vedem cum se prezinta fumigenele, care ne intoxica orasele si viata cu otravuri si zgomot.

  • ds, luni, 08.09.2025 11:09

    @ Combustie, haurist căzut în depresie, nu?

  • @cocalar hAUR, luni, 08.09.2025 11:48

    "Marea masă", adică prostimea, nu a hotărât niciodată viitorul, de la apariția hommo sapiens încoace. Altfel mâncam banane în Africa in loc să vorbim de mașini electrice. Cred ca e ordin de partid, s-au activat distrușii hAUR. Nsrei, Trilulilu și acum terminal ăsta.

  • Andrei, luni, 08.09.2025 12:01

    Să nu îl uităm pe gherțoi, PMC, care mai nou e "."