Stellantis schimbă macazul: va continua să vândă mașini cu motoare termice și după 2030
Jean-Philippe Imparato, șeful Stellantis Europa, a confirmat că grupul multinațional a renunțat la obiectivul de a vinde numai mașini electrice începând din 2030. Mai multe mărci ale grupului și-au amânat deja planurile de electrificare.
În urmă cu 3 ani, Stellantis anunțase că va vinde doar mașini electrice în Europa începând din 2030. Obiectivul, care fusese stabilit de către Carlos Tavares, fostul CEO al grupului multinațional, nu mai este în vigoare.
Asta pentru că Stellantis tocmai a decis că renunță la acest obiectiv și va continua să vândă mașini cu motoare termice și după 2030 în Europa, potrivit unor declarații făcute de Jean-Philippe Imparato, șeful filialei europene a Grupului.
Oficialul Grupului Stellantis mai spune că niciun producător de mașini nu va putea să atingă țintele de emisii stabilite de Uniunea Europeană pentru 2035. Mai mult, Stellantis se va concentra pe modele noi cu motoare hibride.
Chiar dacă grupul multinațional renunță la planul de a vinde doar mașini electrice începând din 2030, Stellantis încă are ca obiectiv să vândă 5 milioane de mașini electrice pe an la nivel mondial începând din acel an.
via Automotive News Europe (înreg.)
-
Matei_cel_nou, miercuri, 10.09.2025 16:44
Ba există: tu ești o trompetă care cântă fals. 2035 e limita, deocamdată. Ca domnul Imparato și multi alții au bravat cu 2030 e treaba lor, ei se fac de râs ca manageri.
-
Matei_cel_nou, miercuri, 10.09.2025 16:48
Trompetele cântă fals, caravana își vede de drumul ei: https://www.smmt.co.uk/new-car-market-shrinks-in-august-but-evs-reach-record-share-for-the-year/
-
eu, miercuri, 10.09.2025 18:06
Trompetele anti EV emit pareri strict pe baza analizei parcului auto local. Pe buna dreptate, luand pulsul strazilor din Calafat si Tecuci, Passat B5.5 TDI din 1997 si Zafira A 2002 sunt reginele balului. Stirea cu vanzari EV din UK nu-i atinge. Este o realitate mult prea de indepartata de ei, atat fizic cat si mental, asa ca prefera sa o ignore si sa isi construiasca realitati proprii mai confortabile si mai digerabile.
-
Nu-bate-nu-trăncăne, miercuri, 10.09.2025 19:39
Ce electrice, bă? În Vitan-Bârzești nu se vinde nicio electrică.
-
Seriff, joi, 11.09.2025 11:36
Nu se vand nicaieri, termicele tin piata auto, daca ar fi doar electrice ar da toti faliment.
-
quest, joi, 11.09.2025 11:41
no cum e treaba? trompetele canta si politicenii joaca? sau e ca la bautura? canta fiecare, si joaca toti, dupa cum ii taie capul?
-
[*_*], joi, 11.09.2025 11:49
ma surprinde (ma si bucura, recunosc) ca, in linii mari, sunt de acord cu tine de data asta. ce cred eu mai putin conteaza, vom fi demult oale si ulcele toti pana atunci, dar daca ma inviti la o parere, iata: 1. videoul este o fabulatie cam exagerata. se tot repeta tema zgarie-norilor, desi ma intreb ce vor adaposti, ca in niciun caz birouri, un concept aproape desuet azi deja. locuinte? eu, unul, prefer spatiile libere, degajare si densitate redusa/km2 si nu m-as simti confortabil vietuind alaturi de alte cateva sute sau mii de persoane, dar pe altii poate ca ii prinde musuroiul de furnici, ca optiune de locuit. 2. masinile personale zburatoare sau vehicule de transport in comun aeriene in principal, terestre doar in secundar, cred ca vor fi o realitate, mai ales prin prisma capacitatii de transport. culoare/rute de zbor cu capacitate de 10-100x cat o autostrada din prezent se vor putea stabili fara lucrarile anevoioase de infrastructura fizica, reconfigurabile usor in functie de nevoi si fara a afecta teritoriul. vad tehnologia blockchain sau evolutia ei masiv implementata pentru evitarea accidentelor si pentru solicitari de creare ad-hoc de rute individuale de zbor, astfel incat oamenii se vor deplasa de oriunde catre oriunde, cu vehicule individuale de zbor, proprietate personala sau inchiriate. 3. ceea ce numesti nebunie si eco-marxism clar ar fi de preferat oricarei forme de nazism, chiar si eco, care aparent ne-ar vrea/face bine, iar pericolul este mare sa alunecam intr-acolo. domeniul auto este pana la urma o floare la ureche, avem alte probleme mai grave care pandesc in societate si pericolul de a vedea rezolvarea lor in solutii cu iz nazist este extrem de mare. ca sa evitam toate astea, eu zic ca trebuie sa acceptam sa ne intelegem mai mult intre noi, sa ne discutam dorintele si temerile, sa invatam sa practicam arta compromisului. bogatul nu crede saracului si nici satulul flamandului si de aici apar multe conflicte, dar ia sa traim cateva zile saraci si flamanzi, optica ni se va schimba.
-
Andrei, joi, 11.09.2025 15:18
La cum arata lucrurile în Europa discuția e desuetă. Ar trebui sa discutăm despre apărare nu despre mașini. Mai grav e ca toată lumea se radicalizeaza, nimeni nu mai e interesat de consens, toți vor sa fie ca ei și opiniile sunt din ce în ce mai contrare și mai contondente, nu pentru ca ar oferi soluții cu ca sa îi enerveze pe ceilalți. Tot vestul dar cu precădere SUA și Europa pare sa se îndrepte către sfârșitul democrației și începutul unui despotism populist. E grav ca deși lucrurile nu merg bine, alergătorii în loc sa caute soluții merg către șarlatani populiști și agresivi care nu vor face altceva decât sa arunce societățile în haos și război civil. Vestul se va prăbuși in felul asta. Desigur, cei care vor suferi cel mai mult sunt fix cei care ne împing în direcția asta. Elita nazista și bolșevică a scăpat, în mare. Cei care au suferit au fost fix cei care s-au lăsat amăgiți de mirajul extremismului.
-
dan_grc, joi, 11.09.2025 15:48
Exact, lumea se radicalizeaza, încă sunt mulți moderați, de centru, care sunt numiți de cele două tabere, ori înapoiați și putinisti, ori lgbt-isti, tu faci parte din tabăra in care ceilalți sunt putinisti și trompete anti EV, adică nu ești mai breaz ca ceilalți extremiști suveranisti și conspiraționisti, doar ai impresia ca ești mai breaz .
-
Matei_cel_nou, joi, 11.09.2025 16:16
Deci cei care vor sa curețăm aerul pe care îl respirăm și să limităm efectele și costurile catastrofei ecologice sunt în tabăra extremistă, în timp ce nesimțiții care vor să dea otravă în plămânii altora și sa lase moștenire o lume în care majoritatea fundurilor se vor duce în combaterea efectelor schimbărilor climatice, ca să le fie lor ușor cât mai viețuiesc, sunt moderați. Bravo! E bine că ai o părere bună despre tine și te poți uita în oglindă. Ai copii?
-
@Matei, joi, 11.09.2025 17:56
La tine in Uk aerul este foarte curat, nu inteleg inversunarea, piata va fi in curand dominata de electrice, rablele diesel nu mai sunt, de unde fanatismul eco ? Ce mai vrei electric, animalele de companie, vacile din ferme ? Din fericire, indienii din Uk n-au putu aduce si vacile lor sfinte, care gazeaza destul de mult, deci ar trebui sa fii ok .
Dutz, joi, 11.09.2025 21:39Chiar așa… :)))
Citeste si
-
INDUSTRIE | miercuri, 24 decembrieCe mașini au înmatriculat europenii în primele 11 luni: Volkswagen pe primul locPotrivit celor mai recente date furnizate de Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile, europenii au înmatriculat peste 1.3 milioane de unități Volkswagen în primele 11 luni ale anului. Toyota și Skoda pe podium. Citeste tot -
INDUSTRIE | marţi, 23 decembrieFinal de epocă: Jaguar a încheiat producția ultimului său model cu motor termicJaguar a produs ultimul exemplar F-Pace la uzina britanică de la Solihull. Odată cu sfârșitul producției SUV-ului de performanță, Jaguar pune capăt definitiv producției de mașini cu motoare termice după 90 de ani. Citeste tot -
INDUSTRIE | marţi, 23 decembrieMercedes ajunge la un acord de 150 de milioane de dolari cu SUA în urma scandalului dieselMercedes-Benz a ajuns la un acord de 149.6 milioane de dolari cu SUA pentru a soluționa o investigație de lungă durată privind acuzațiile de manipulare a emisiilor diesel. Citeste tot -
INDUSTRIE | vineri, 19 decembrieVolkswagen a început să producă baterii la noua sa uzină din GermaniaVolkswagen a dat startul producției de baterii pentru mașini electrice la noua sa uzină germană din orașul Salzgitter. Acesta este rezultatul unui parteneriat cu germanii de la PowerCo. Citeste tot -
INDUSTRIE | vineri, 19 decembrieLancia și orologierul Eberhard & Co. lansează un ceas în ediție limitatăLancia s-a asociat cu orologierul Eberhard & Co. pentru a lansa un ceas în ediție limitată ca un omagiu pentru modelul HF Integrale. Doar 360 de unități vor fi disponibile. Citeste tot
Domnul Imparato este o trompetă anti EV, concluzie mai bună nu există.