Stellantis schimbă macazul: va continua să vândă mașini cu motoare termice și după 2030

Publicat miercuri, 10.09.2025 14:44 de Tiberiu Safta

Jean-Philippe Imparato, șeful Stellantis Europa, a confirmat că grupul multinațional a renunțat la obiectivul de a vinde numai mașini electrice începând din 2030. Mai multe mărci ale grupului și-au amânat deja planurile de electrificare.

În urmă cu 3 ani, Stellantis anunțase că va vinde doar mașini electrice în Europa începând din 2030. Obiectivul, care fusese stabilit de către Carlos Tavares, fostul CEO al grupului multinațional, nu mai este în vigoare.

Asta pentru că Stellantis tocmai a decis că renunță la acest obiectiv și va continua să vândă mașini cu motoare termice și după 2030 în Europa, potrivit unor declarații făcute de Jean-Philippe Imparato, șeful filialei europene a Grupului.

Oficialul Grupului Stellantis mai spune că niciun producător de mașini nu va putea să atingă țintele de emisii stabilite de Uniunea Europeană pentru 2035. Mai mult, Stellantis se va concentra pe modele noi cu motoare hibride.

Chiar dacă grupul multinațional renunță la planul de a vinde doar mașini electrice începând din 2030, Stellantis încă are ca obiectiv să vândă 5 milioane de mașini electrice pe an la nivel mondial începând din acel an.

via Automotive News Europe (înreg.)

  • dan_grc, miercuri, 10.09.2025 15:56

    Domnul Imparato este o trompetă anti EV, concluzie mai bună nu există.

  • Matei_cel_nou, miercuri, 10.09.2025 16:44

    Ba există: tu ești o trompetă care cântă fals. 2035 e limita, deocamdată. Ca domnul Imparato și multi alții au bravat cu 2030 e treaba lor, ei se fac de râs ca manageri.

  • Matei_cel_nou, miercuri, 10.09.2025 16:48

    Trompetele cântă fals, caravana își vede de drumul ei: https://www.smmt.co.uk/new-car-market-shrinks-in-august-but-evs-reach-record-share-for-the-year/

  • eu, miercuri, 10.09.2025 18:06

    Trompetele anti EV emit pareri strict pe baza analizei parcului auto local. Pe buna dreptate, luand pulsul strazilor din Calafat si Tecuci, Passat B5.5 TDI din 1997 si Zafira A 2002 sunt reginele balului. Stirea cu vanzari EV din UK nu-i atinge. Este o realitate mult prea de indepartata de ei, atat fizic cat si mental, asa ca prefera sa o ignore si sa isi construiasca realitati proprii mai confortabile si mai digerabile.