Vânzările Dacia din Franța vor fi afectate în 2020 de penalizările pentru emisii: clienții vor plăti peste 1.600 de euro în plus pentru un Duster cu motor de 1.3 litri
Franța va introduce în 1 ianuarie un nou sistem de penalizări financiare la achiziționarea unei mașini care depășește un anumit prag de emisii, ceea ce va genera o creștere a costurilor pentru clienții Dacia cu peste 1.600 de euro pentru un Duster cu motor de 1.3 litri.
Franța a anunțat recent că va introduce un nou sistem de penalizări financiare pentru constructorii care comercializează mașini care emit peste 110 grame de dioxid de carbon pe kilometru, conform vechiului standard NEDC, comparativ cu limita de 117 grame valabilă în prezent.
Astfel, mașinile care emit între 110 și 132 grame de dioxid de carbon pe kilometru vor fi penalizate cu sume mai mici de 1.000 de euro, în timp ce mașinile care emit peste 133 de grame vor fi penalizate cu peste 1.000 de euro.
De asemenea, penalizarea financiară minimă va crește de la 35 de euro la 50 de euro, iar ambele măsuri vor intra în vigoare de la 1 ianuarie 2020.
Noul sistem de penalizări va afecta în special constructorii care nu au în gamă modele hibride și/sau electrice, iar Dacia se numără printre producătorii are vor suferi cel mai mult.
Datele sunt evidențiate în cadrul unei analize realizate de compania franceză Autoway pe baza vânzărilor înregistrate în primele nouă luni ale anului. Astfel, analiza Autoways arată că 12% dintre unitățile Dacia vândute în Franța depășesc pragul de 133 de grame, în timp ce 77% dintre unități se încadrează în intervalul 110-132 grame.
Compania oferă și un exemplu de calcul: pentru un Dacia Duster cu motor TCE de 1.3 litri clienții vor plăti în plus între 1.629 euro și 2.726 de euro, în funcție de versiune, ceea ce echivalează cu aproximativ 15% din prețul de vânzare al mașinii.
Acest lucru ar putea avea un impact negativ asupra vânzărilor Dacia, în special în contextul în care producătorul roman este popular în Hexagon datorită raportului preț-calitate mai bun decât în cazul mărcilor cu care concurează.
Franța este cea mai importantă piață pentru Dacia, care contribuie semnificativ la performanțele constructorului pe piața europeană, acolo unde Sandero și Duster au fost modelele cu cele mai multe înmatriculări în segmentele lor în luna august.
Via Caradisiac, Autoactu, Linternaute, Le Figaro
Foarte "frumos" din partea Franței, se observă ce inteligență duhnește pe continentul european.