Performanță istorică pentru Dacia în Europa în luna august: Duster și Sandero, modelele cu cele mai multe înmatriculări în segmentele lor
Dacia a obținut în luna august cele mai bune performanțe din istorie pe piața europeană: Duster a fost cel mai bine înmatriculat SUV, iar Sandero a fost subcompacta cu cele mai multe înmatriculări.
Dacia este unul dintre puținii constructori europeni care continuă să înregistreze creșteri ale înmatriculărilor pe principalele piețe europene, în contextul în care un cumul de factori economici și legislativi a condus la o scădere a numărului total de mașini comercializate.
Luna august nu a făcut excepție de la această regulă, iar Dacia a reușit de departe cea mai bună performanță din istorie pe Bătrânul Continent.
Astfel, Dacia Duster a fost SUV-ul cu cele mai multe înmatriculări din Europa în luna august, cu 19.451 de unități, în urma unei creșteri consistente de 10.8%. Între timp, Dacia Sandero a fost subcompacta cu cele mai multe înmatriculări din Europa în luna august cu un total de 17.764 de unități, în urma unei creșteri de 2.5%.
Astfel, Duster și Sandero sunt două dintre cele numai 9 modele din top 25 care au înregistrat o creștere a înmatriculărilor în luna august.
Pe primul loc în clasamentul euripean indiferent de segment a fost, ca de obicei, Volkswagen Golf. Compacta germană a avut 26.411 clienți noi, în scădere cu aproape 24%, și a fost urmată în clasamentul general de Duster.
Podiumul european este completat de Volkswagen T-Roc cu 18.262 de unități (+27.8%), în timp ce locul patru i-a revenit lui Sandero. Volkswagen Polo și Renault Clio au înregistrat scăderi semnificative și au coborât pe locurile 5 și 6, fiind urmate de Skoda Octavia cu o creștere de 0.7%. Volkswagen Tiguan, Opel Corsa și Renault Captur completează topul primelor 10 modele.
În ansamblu, piața europeană a scăzut în luna august cu 8.7%, la 1.070.276 de unități. Aceasta scădere are drept cauză principală introducerea testelor WLTP în septembrie 2018, care a determinat constructorii să înmatriculeze un număr semnificativ de unități în august 2018 pentru a elimina de pe stoc unitățile care nu erau conforme cu noile teste de emisii.
De asemenea, scăderile înregistrate de unele modele precum Golf, Clio sau Captur au drept cauză iminenta lansare a unor noi generații.
Loc | Model | Înmatriculări august 2019 |
1 | Volkswagen Golf | 26.411 |
2 | Dacia Duster | 19.451 |
3 | Volkswagen T-Roc | 18.262 |
4 | Dacia Sandero | 17.764 |
5 | Volkswagen Polo | 16.692 |
6 | Renault Clio | 16.498 |
7 | Skoda Octavia | 15.997 |
8 | Volkswagen Tiguan | 14.665 |
9 | Opel Corsa | 14.301 |
10 | Renault Captur | 13.526 |
11 | Nissan Qashqai | 13.308 |
12 | Seat Leon | 13.236 |
13 | Skoda Fabia | 13.041 |
14 | Peugeot 208 | 13.001 |
15 | Ford Fiesta | 12.764 |
16 | Citroen C3 | 12.736 |
17 | Toyota Yaris | 12.703 |
18 | Volkswagen T-Cross | 12.292 |
19 | Mercedes-Benz Clasa A | 12.201 |
20 | Ford Focus | 11.641 |
Via Jato
Nu as fi crezut nici macar acum 5 ani ca Dacia ar fi ajuns aici. Creste de la an la an fara concurenta. Daca nu ar fi o masina buna cu siguranta nu ar fi aici. Cred ca nu mai exista nici carcotasi cand vezi asemenea performante. Vinde aproape la fel de multe masini ca Skoda dar are doar o treime din numarul de modele.