BMW a prezentat noul Seria 1 în România: interfață iDrive disponibilă în limba română și informații despre trafic în timp real. Preț de pornire de 27.600 de euro

Publicat marţi, 08.10.2019 12:00 de Cornel Șocariciu, Foto: Dragoș Savu

BMW Seria 1 a ajuns în România. Noul model de clasă compactă are un preț de pornire de 27.608 euro pentru versiunea 118i echipată cu motorul pe benzină de 1.5 litri și 140 CP. Vârful de gamă M135i xDrive dezvoltă 306 CP și pornește de la 48.612 euro.

La finalul lunii mai, BMW a publicat primele imagini și detalii referitoare la noua generație Seria 1. Modelul constructorul german a primit o platformă cu roți motrice față, un design nou și integrează o serie de tehnologii moderne.

Acum, BMW Seria 1 a ajuns și în România. Hatchback-ul de clasă compactă are un preț de pornire de 27.608 euro cu TVA pentru versiunea 118i echipată cu motorul pe benzină de 1.5 litri de 140 de cai putere. Fanii propulsoarelor pe benzină vor mai avea la dispoziție și unitatea versiunea de top M135i xDrive cu motor de 2.0 litri și 306 cai putere.

Cei care preferă propulsoarele diesel pot alege din următoarele versiuni: 116d (1.5 litri, 116 CP), 118d (2.0 litri, 150 CP) și 120d xDrive (2.0 litri, 190 CP).

MOTORIZĂRI

NIVEL DE ECHIPARE
(euro, TVA inclus)
Motor Putere
(CP)
Transmisie Standard
118i
1.5 litri 
Benzină
140 CP
Man6
Aut7
27.608
29.556
M135i xDrive 
2.0 litri
Benzină
306 CP
Aut8 48.612
116d
1.5 litri
Diesel
116 CP
Man6
Aut7
28.560
30.508
118d
2.0 litri
Diesel
150 CP
Man6
Aut8
31.714
33.764
120d xDrive
2.0 litri
Diesel
190 CP
Aut8 37.426

Noul BMW Seria 1 va fi echipat cu sistem de control al tracțiunii special. Acesta a fost introdus în premieră pe i3 S și propune o tehnologie instalată la nivelul unității centrale de comandă și nu în dreptul unității DSC. Conform oficialilor germani, timpii de transfer se îmbunătățesc, iar reacția sistemului este de 10 ori mai rapidă. De asemenea, pentru un plus de dinamică, Seria 1 va fi echipat și cu sistemul Performance Control.

Aplicația mobilă BMW Connect, disponibilă standard, permite controlul și verificarea de la distanță a automobilului (descuierea/încuierea portierelor, verificarea erorilor sau a necesarul de service, programarea directă în service).

Totodată, serviciul Real Time Traffic Information (RTTI, informații despre trafic în timp real) este activ și în România. Acesta poate evalua întârzierile generate de trafic pe traseul ales, dar poate clasifica și rutere în funcție de eficiență.

În plus, interfața BMW iDrive este disponibilă în limba română. Conform reprezentanților companiei, au fost traduse și verificate peste 10.000 de linii de meniu astfel încât clienții din România să beneficieze de o experiență cât mai bună. De asemenea, manualul de utilizare și clipurile care explică funcțiile mașinii sunt și ele disponibile în limba română.

Standard, BMW Seria 1 va fi echipat cu un instrumentar de bord mixt (analogic+digital), însă clienții au la dispoziție și un intrumentar de bord complet digital. Sistemul de infotainment va fi disponibil fie cu un ecran de 8.8 inch, fie cu unul de 10.25 inch. Pe lista de opționale BMW a pregătit un Head-up Display, funcția Reversing Assistant și un asistent la parcare capabil să preia complet controlul mașinii atât pentru manevre de garare, cât și pentru parcări laterale.

Pentru noul Seria 1, BMW propune trei linii de design: Sport Line, Luxury Line și M Sport. În plus, modelul de clasă compactă va fi disponibil și prin programul de finanțare BMW Select, cu avans de 10% și cu o valoare reziduală garantată după 3 ani de 64%.

Noul BMW Seria 1 vs. principalii concurenți

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
BMW Seria 1
118d, Aut
150 4.4 8.4 33.764
Mercedes-Benz Clasa A
A200d, Aut
150 4.8 8.1 34.332
Audi A3
35 TDI, Aut
150 4.5 8.1 33.256
  • Andrei, marţi, 08.10.2019 17:29

    Intotdeauna mi-a placut BMW-ul, insa astia nu au vazut cum arata A Klasse? Masina asta nu are nicio sansa in fata A-ului. Preturile o iau razna cu fiecare model nou, daca vrei una configurata bine va fi in jur de 40000 euro cu motor in 3 cilindri.

  • @Andrei, marţi, 08.10.2019 17:55

    Se va vinde, dincolo de imagine, Bmw vine cu niste chestii in plus, gen punte spate independenta, indiferent de motorizare, la clasa A nu este asa, la variantele sub 150 de cai ai punte semirigida, ca la Opel, Renault, etc, masini de doua ori mai ieftine. Te-ai urcat in noul clasa A ? Dincolo de ecrane, se vede tabla usii la interior, inadmisibil la o marca premium, la seria 1 nu vezi asa ceva, aspectul este subiectiv, dar eu cred ca noul seria 1 are mari sanse sa fie best seller, chiar daca nu mai este cu tractiune spate.

  • PMC, marţi, 08.10.2019 20:32

    Deci diferenta de pret intre benzina si Diesel e doar 1000 de eur. Si sunt 3 motoare Diesel vs. 2 pe benzina. :)

  • someone, marţi, 08.10.2019 21:47

    intre 118i si 135i e foarte mult loc: acolo vor intre un 3 cilindri de vreo 170 cai si un 2.0 4 cilindri in jur de / putin peste 200 cai. si asa gama motoarelor termice va fi completa. apoi urmeaza sistemul hibrid de pe seria 2 si mini countryman si mai tarziu e versiune full electrica.

  • X, miercuri, 09.10.2019 10:41

    @@Andrei Punte semi-rigida este atunci cand pe langa oșia aia de caruță are suplimentar alte bare stabilizatoare ( tiranți precum e la offroadere , sau sistem Wats link cum e la Opel pe modele de mijloc sau chiar superioare in anumite cazuri ) . A class are punte rigida sinpla ca la Dacia neajutata de absolut nimic, pur si simplu oșie ca la căruță . De fapt căruța este sinonimul perfect cu multe marci germane. PS: Cat despre Seria 1, remarc o crestere nesimtita a pretului si nu doar la BMW ci si la Mercedes si Audi. Reamintesc noul A1 are un pret de baza de 20k euro , cu toate astea la interior in locul faimosului display isis face aparitia o gaură goala unde sa iti montezi tu un radio 1 Din aftermarket .Acelasi aspect si la noul Q3 . Germania rulszeeeere....