Vânzări premium în luna august: creșteri consistente pentru Mercedes-Benz și BMW, în timp ce Audi are parte de o scădere minoră
Mercedes-Benz a înmatriculat peste 178.000 de mașini noi în luna august la nivel global. Pe locul secund s-a clasat BMW, în timp ce ultima treaptă a podiumului a fost ocupată de Audi.
A doua parte a anului continuă într-un ritm excelent pentru Mercedes-Benz. Dacă în primele șase luni ale anului, constructorul din Stuttgart a raportat o scădere cu 4.6%, Mercedes-Benz a anunțat că vânzările din luna august au crescut cu 14%, la aproape 178.000 de unități. Iar acest rezultat vine în contextul în care în luna iulie, Mercedes-Benz obținea o creștere cu 12% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Rezultatul obținut în luna august se datorează, în mare parte, creșterilor înregistrate în clasa compactă, dar și vânzărilor generoase din Europa și China.
În luna august, Mercedes-Benz a comercializat 62.213 mașini noi în Europa, în creștere cu 13.1% față de perioada similară din 2018, în timp ce pe piața din China, nemții au vândut cu 12.8% mai mult comparativ cu luna august a anului trecut. Vânzările din segmentul compact au crescut cu 28.6%, în timp ce Clasa C și Clasa E au încheiat luna august cu o creștere de 6.7%, respectiv 14.7%.
De la începutul anului și până la finalul lunii trecute, Mercedes-Benz a vândut la nivel global peste 1.5 milioane de mașini noi, în scădere cu 0.7% comparativ cu performanța realizată în același interval din 2018.
Și BMW a avut parte de o lună bună. Constructorul bavarez a comercializat în luna august 157.889 de mașini noi, în creștere cu 4.1% față de perioada similară din 2018. Gama de SUV-uri reușește să stabilească noi valori excelente pentru BMW: 76.833 de unități din gama X au fost vândute în luna august, în creștere cu 34.5%.
La nivelul primelor opt luni, BMW ocupă poziția secundă în clasamentul producătorilor premium cu 1.39 de milioane de unități comercializate la nivel global.
Luna august nu a fost la fel de bună și pentru Audi. Producătorul din Ingolstadt a comercializat 150.100 de mașini noi, în scădere cu 2.5% față de aceeași perioadă a anului trecut. Rezultatul se datorează scăderilor înregistrate pe piețele din Europa și reprezintă efectul secundar determinat de introducerea testelor WLTP în 2018. Noile teste au intrat în vigoare în 1 septembrie 2018, iar numeroși constructori au adoptat o strategie prin care au crescut semnificativ vânzările din luna august a anului trecut.
De la începutul anului și până la finalul lunii trecute, Audi a comercializat peste 1.21 de milioane de mașini la nivel global, în scădere cu 4.5% față de același interval din 2018.
Loc | Constructor | Vânzări august 2019 |
Creștere | Vânzări ian-aug 2019 |
Creștere |
1 | Mercedes | 177.819 | 14% | 1.501.405 | -0.7% |
2 | BMW | 157.889 |
4.1% | 1.390.968 | +1.9% |
3 | Audi | 150.100 | -2.5% | 1.211.700 | -4.5% |