Vânzări premium în luna august: creșteri consistente pentru Mercedes-Benz și BMW, în timp ce Audi are parte de o scădere minoră

Publicat luni, 09.09.2019 10:58 de Cornel Șocariciu

Mercedes-Benz a înmatriculat peste 178.000 de mașini noi în luna august la nivel global. Pe locul secund s-a clasat BMW, în timp ce ultima treaptă a podiumului a fost ocupată de Audi.

A doua parte a anului continuă într-un ritm excelent pentru Mercedes-Benz. Dacă în primele șase luni ale anului, constructorul din Stuttgart a raportat o scădere cu 4.6%, Mercedes-Benz a anunțat că vânzările din luna august au crescut cu 14%, la aproape 178.000 de unități. Iar acest rezultat vine în contextul în care în luna iulie, Mercedes-Benz obținea o creștere cu 12% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Rezultatul obținut în luna august se datorează, în mare parte, creșterilor înregistrate în clasa compactă, dar și vânzărilor generoase din Europa și China.

În luna august, Mercedes-Benz a comercializat 62.213 mașini noi în Europa, în creștere cu 13.1% față de perioada similară din 2018, în timp ce pe piața din China, nemții au vândut cu 12.8% mai mult comparativ cu luna august a anului trecut. Vânzările din segmentul compact au crescut cu 28.6%, în timp ce Clasa C și Clasa E au încheiat luna august cu o creștere de 6.7%, respectiv 14.7%.

De la începutul anului și până la finalul lunii trecute, Mercedes-Benz a vândut la nivel global peste 1.5 milioane de mașini noi, în scădere cu 0.7% comparativ cu performanța realizată în același interval din 2018.

Și BMW a avut parte de o lună bună. Constructorul bavarez a comercializat în luna august 157.889 de mașini noi, în creștere cu 4.1% față de perioada similară din 2018. Gama de SUV-uri reușește să stabilească noi valori excelente pentru BMW: 76.833 de unități din gama X au fost vândute în luna august, în creștere cu 34.5%.

La nivelul primelor opt luni, BMW ocupă poziția secundă în clasamentul producătorilor premium cu 1.39 de milioane de unități comercializate la nivel global.

Luna august nu a fost la fel de bună și pentru Audi. Producătorul din Ingolstadt a comercializat 150.100 de mașini noi, în scădere cu 2.5% față de aceeași perioadă a anului trecut. Rezultatul se datorează scăderilor înregistrate pe piețele din Europa și reprezintă efectul secundar determinat de introducerea testelor WLTP în 2018. Noile teste au intrat în vigoare în 1 septembrie 2018, iar numeroși constructori au adoptat o strategie prin care au crescut semnificativ vânzările din luna august a anului trecut.

De la începutul anului și până la finalul lunii trecute, Audi a comercializat peste 1.21 de milioane de mașini la nivel global, în scădere cu 4.5% față de același interval din 2018.

Loc Constructor Vânzări
august 2019
Creștere Vânzări
ian-aug 2019
Creștere
1 Mercedes 177.819 14% 1.501.405 -0.7%
2 BMW 157.889
4.1% 1.390.968 +1.9%
3 Audi 150.100 -2.5% 1.211.700 -4.5%