Mercedes-Benz actualizează gama plug-in hybrid: GLE are autonomie de 99 kilometri, iar GLC de 43 de kilometri
Mercedes-Benz a anunțat introducerea unei noi generații de sisteme plug-in hybrid pentru SUV-urile GLE și GLC, care oferă acum autonomie electrică de până la 99 de kilometri.
Cu numai o zi înainte de startul Salonului Auto de la Frankfurt, Mercedes-Benz oferă o serie de detalii despre o nouă generație de sisteme plug-in hybrid.
Spre deosebire de marea majoritate a rivalilor, constructorul german continuă să ofere un sistem PHEV bazat pe motoare diesel pentru GLE, în timp ce GLC primește un sistem PHEV cu unitate pe benzină.
Mercedes-Benz GLE a primit o nouă generație cu exact un an în urmă, iar gama de motorizări este completată acum de o versiune plug-in hybrid care a primit numele GLE 350 de 4Matic.
Aceasta mizează pe un motor diesel de 2.0 litri cu 4 cilindri și 194 CP care oferă un cuplu maxim de 400 Nm și pe un motor electric de 100 kW (136 CP) cu cuplu de 440 Nm. În total, sistemul oferă 320 CP și un cuplu maxim de 700 Nm, iar timpul de accelerație de la 0 la 100 km/h este de 6.8 secunde.
În cazul acestui model, Mercedes-Benz a optat pentru o baterie generoasă de 31.2 kWh care oferă o autonomie electrică cuprinsă între 90 și 99 de kilometri conform standardului WLTP. De asemenea, Mercedes-Benz menționează un timp de încărcare de numai 20 de minute pentru o repriză de la 10% la 80% la curent continuu, însă nu precizează explicit care este viteza maximă de încărcare.
Între timp, Mercedes-Benz a anunțat și o nouă versiune plug-in hybrid pentru GLC, care a primit un facelift la începutul acestui an.
În cazul lui GLC, germanii au optat pentru numele GLC 300 e 4Matic și pentru un motor pe benzină de 2.0 litri cu 4 cilindri care generează 211 CP și un cuplu maxim de 350 Nm. Motorul electric are în acest caz 90 kW (122 CP) și cuplu de 440 Nm.
În total, la fel ca și în cazul lui GLE, sistemul PHEV oferă 320 CP și cuplu de 700 Nm, în timp ce accelerația de 0 la 100 km/h se realizează în 5.7 secunde.
Pentru SUV-ul mai mic, Mercedes-Benz a optat însă pentru o baterie semnificativ mai mică, de 13.5 kWh, capabilă să ofere o autonomie electrică cuprinsă între 39 și 43 de kilometri, conform standardului WLTP.
Pentru moment, Mercedes-Benz a publicat imagini doar cu versiunea plug-in hybrid disponibilă pentru GLE.
Via Mercedes-Benz
Bagă viteză la dealer ca să mai apuci un GLE PHEV, amice ACE -- doar ăsta parcă era visul tău, un plug-in cu 100 km e-autonomie. :-P Serios acu, n-are rost să mai re-puric ipocrizia așa-zisei ecologii a mastodonților ăstora de tot cară baterii descărcate după ei în uz extraurban. Și încă unele mai mari decât ale unor BEV-uri compacte (32 kWh.) Nu mai zic de complexitatea și mai abitir crescută a soluției diesel (cu Adblue etc.) +electric. ...Eco-duplicitatea-i oricum imposibilă fără complicitatea marțafoilor UE-legislatori, care au tupeul să le omologheze consumul doar pe prima sută de km rulați -- și ăla ireal de mic, doar ca bogații să fie... și mai egal ca amătăștenii. ...Da-s ideale prin orașe PHEV-urile astea micuțe și fâșnețe, nu? :-)