UE anunță că, din 2024, toate mașinile noi vor avea sisteme împotriva depășirii limitei de viteză
Uniunea Europeană a anunțat, oficial, că toate mașinile noi vândute din iulie 2024 vor fi echipate cu sisteme care împiedică depășirea limitelor de viteză. De asemenea, toate mașinile lansate după iulie 2022 vor trebui să fie echipate cu acest sistem.
Depășirea limitei de viteză, fie în localități sau pe autostrăzi, este o problemă întâlnită zilnic pe șoselele lumii. În ultimii ani, cei mai mulți producători au dezvoltat tehnologii care să-i avertizeze pe șoferi de depășirea limitelor de viteză, iar unii producători, precum Volvo, a început să vândă mașini care au viteza maximă limitată electronic la 180 de km/h.
Însă, depășirea limitelor de viteză va deveni, în curând, o problemă mai mică. Asta pentru că Uniunea Europeană a anunțat, oficial, că toate mașinile noi vândute începând din iulie 2024 vor fi echipate cu un sistem care nu permite depășirea limitei de viteză. Acest sistem va fi montat pe toate mașinile lansate după iulie 2022.
Producătorii vor avea de ales între patru sisteme diferite care să împiedice șoferul să depășească limita de viteză. Unul dintre acestea este o alertă sonoră, care va avertiza șoferul că circulă peste limita de viteză din zona respectivă. Mașina va putea recunoaște limitele de viteză prin citirea indicatoarelor rutiere și cu ajutorul datelor GPS despre rută.
De asemenea, va fi și un sistem de avertizare prin vibrație, similar cu cel pentru părăsirea benzii de rulare. Însă, va exista și un sistem care va limita automat cursa pedalei de accelerație. Astfel, șoferul nu va putea accelera mai mult decât permite cursa pedalei indiferent de cât de tare apasă pedala.
Cu toate acestea, sistemul care nu permite depășirea limitei de viteză poate fi anulat sau dezactivat complet de către șofer.
via Carscoops
-
Mana-rece-suflet-cald, luni, 11.07.2022 14:05
Conduc de 4 ani o mașină care are un sistem avansat de pilot automat, care recunoaște semnele de circulație, etc și am realizat că mai devreme sau mai târziu, conducerea complet automată și legală (evident), e posibilă. Probabil acolo se va ajunge, dar nu mai devreme de 10 ani. Sigur, nu va fi prea plăcut, dar dacă riscul producerii unor accidente va scădea semnificativ, se va ajunge și la asta. În acest caz, mașinile nu vor mai avea de ce să aibă vitezele maxime din ziua de azi. E și bine, e și rău. Om trăi și om vedea. Deocamdată să ne bucurăm de fiecare zi de condus responsabil.
-
Kap, luni, 11.07.2022 14:11
Altă dotare ”inteligentă” și inutilă dar pe care vor să ne pună s-o plătim. Pe lângă relativitatea cu care mașina va putea detecta corect viteza (cu indicatoare lipsă sau în pomi sau comunicare GPS / GSM lipsă), avem aici o problemă gravă de siguranță. Câte depășiri nu necesită pe timp scurt depășirea limitei de viteză pentru a putea fi finalizate în siguranță? Mai ales că minunata noastră rețea de drumuri nu e atât de dotată cu 2 benzi pe sens și mai prezintă și o multitudine de sectoare de drum unde fereastra de vizibilitate pentru depășiri este foarte scurtă. Multă minte le trebuie celor ce-au propus această ”minune” ca să-și exemplifice cum accelerarea este anulată în plină depășire.... Este altă aberație din seria ”dacă eu am autostradă au toți”. Sau ”puneți taxă de poluare că eu am metrou la scară”.
-
Mihai, luni, 11.07.2022 14:31
Deci el va fi putea deactivat de sofer :)) Asa cum si DPF poate fi anulat si nimeni nu intra la puscarie. Asa cum si VAG instaleaza softuri ilegale si nu pateste mare lucru. O alta abureala atat timp cat nu ajuta la nimic. Recomand al cincilea mod in care sa fie folosit: modul BMW la care acest soft sa fie automat dezactivat cand cocalarul porneste masina, pentru ca ar fi prea complicat pentru el sa il dezactiveze. El nu stie sa foloseasca 90% din sistemele masinii, va fi greu de gasit exact asta.
-
@Mână rece, suflet lemn, luni, 11.07.2022 15:21
Conduc o mașină care are toate avertizările și protecțiile posibile. Prefer să decid eu ce trebuie făcut în trafic. Plus de asta, tot eu sunt cel care face diferența între limitele de 30 și 90 km/h pe exact același drum, la 2-3 metri distanță, datorate inteligenței deosebite a sistemului gps. Cunoașterea regulilor de circulație și controlul mașinii te pot scăpa din situații critice.
-
eu, luni, 11.07.2022 15:37
@Kap cred ca esti in eroare si am sa iti spun si de ce cred asta, in mod civilizat, pentru ca si tu contribui cu comentarii civilizate aici pe AM: daca este nevoie sa treci de limita de viteza intr-o depasire inseamna cel mai probabil ca nu era nevoie sa faci acea depasire, iar cel pe care l-ai depasit mergea deja aproape de limita maxima admisa pe sectorul de drum respectiv. si totusi te inteleg de ce o faci, o mai fac si eu uneori, dar dintr-un singur motiv: atunci cand in fata am ceva ultra-fumegator care ma asfixiaza, in rest nu vad rostul sa depasesc pe unul care deja merge aproape de limita maxima, poate doar daca drumul e complet liber pe multi km in fata si as putea obtine un avantaj de timp ruland o perioada mai mare cu o viteza superioara, altfel nu merita. atat am vrut sa iti spun. fara sa ma adresez acum direct lui @Kap, nu o sa inteleg niciodata obsesia asta la romani, pe care am trait-o de atatea ori: merg sa zicem cu 85-90 (limita la 90) si tot se gasesc unii care vor sa depaseasca. chiar daca drumul nu permite legal depasirea sau e aglomerat, ii vad spumegand in spate, impingandu-ma sau fortandu-ma sa grabesc ritmul sau incercand sa profite de orice gaura in trafic sa treaca de mine, desi in fata mea evident e alta masina pe care vor fi ulterior din nou nevoiti sa o depaseasca, fiindca acum oriunde si oricand ai merge e mai mereu coloana. vorba aia cocalareasca, care a pornit daca nu ma insel de la becali cum ca nu ii place sa aiba pe nimeni in fata cand sofeaza, e o utopie, un cretinism. intotdeauna vei avea pe cineva in fata. poate era valabila chestia asta prin 92-93 cand doar el si inca cativa aveau masina si strazile erau mai mereu goale, dar azi cand toti avem masini si soselele sunt ticsite, depasirile sunt egale cu zero ca economie de timp. cheia unui sofat cu satisfactii la condus este mersul in limite legale, cu distante de siguranta mari intre masini (asta permite o viteza medie mai mare a intregii coloane, in stilul sofatului pe autobahn) si ruperi de ritm pentru depasiri doar atunci cand chiar se justifica, dar sa asud in trafic intens cum fac altii ca sa trec de ala din fata ca merge cu 88 si eu vreau cu 90, ca dupa 1 km oricum sa opresc la suc pe marginea drumului sau sa ies de pe principala catre un drum secundar, no way.
-
@tu, luni, 11.07.2022 15:42
E posibil să ai în față un leneș recalcitrant care merge cu 80 km/h pe limită de 100, dar care accelerează când îl depășești. La fel de bine poți avea în spate un șirag de camioane, iar dacă nu inițiezi depășirea unui festina lente, riști să asiști la cea mai frumoasă depășire din viața ta, o triplare cu camion, măcel și alte cele. O depășire rapidă e mai bună decât una lentă, iar aici ne pot confirma șoferii de Duster care merg în paralel cu mașina depășită câteva sute de metri. :)))))))) Cheia șofatului în România este evitarea dopurilor și condusul în țara nimănui. :)))))))
-
andrei, luni, 11.07.2022 15:43
da, dar mai exista si cazul cand intuiesti ca vei fi implicat in accident si apesi tare acceleratia. cat de tare poti. daca deja erai spre limita, daca se opune risti sa fii implicat si mai tare in accidentul ala. plus ca mai e o problema. eu de regula merg cu 4-5 la ora in plus, la limita radarului. viteza aia de pe vitezometru e de regula sub cea reala. cand el ma tine in aia "legala" ma tine de fapt sub viteza legala. asta nu imi place.
-
CiprianBi, luni, 11.07.2022 15:51
@eu: Ai dreptate si nu prea. Cum zice si @tu, depasirea mai rapida este mai sigura. Daca depasesc cu viteza legala, pot sa dublez timpul de depasire si asta poate sa duca la situatii periculoase. Si alt aspect, traiam in Romania, tara in care limitele sunt puse total aiurea. Ex: multe zone fara case, care sunt considerate "in localitate" si avem limita la 50km/h. Poate in alte tari e mai fazabila limitarea, dar nu la noi. In rest total de acord cu tine, cu depasirile fara rost.
-
@andrei, luni, 11.07.2022 15:59
Unde ai facut scoala de soferi? Sigur ai inteles tu bine ca daca intuiesti ca vei fi implicat intr-un accident, trebuie sa apesi acceleratia "cat de tare poti"? Nu cumva era vorba de o alta pedala, poate frana, zic si eu?
-
Chevyrolet, luni, 11.07.2022 16:40
O măsură bună. Astfel se mai vor rări accidentele.
-
Kap, luni, 11.07.2022 16:45
Mulțumesc pentru replica civilizată chiar dacă m-am exprimat cam agitat legat de ce am citit în articol. Nu-mi place nici mie să am mașină în față, numai că eu am vorba asta de la tatăl meu, care conducea dinainte de al doilea război. Nu este vorba de orgoliu prostesc aici, ci e ideal din considerente de siguranță: de anticipat drumul și posibilele pericole. Poate pentru un șofer începător este mai bine să urmeze mașina din față, mai ales noaptea, și sigur îi va fi mai ușor. În cazul meu însă consider că sunt mai în siguranță dacă văd în profunzime drumul, nu trebuie să fiu permanent pe fază să frânez dacă șoferul din față este panicat de orice mișcare pe marginea drumului sau pur și simplu merge inconstant sau mai încet decât ar fi cazul. Nu sunt adeptul depășirilor la limită deși în rare ocazii frustrarea m-a împins să recurg la ele dacă am crezut că se pot face în siguranță. Nu comentez acum oportunitatea unei depășiri și dacă este cu adevărat nevoie de ea fiecare poate decide pe moment, însă când o fac viteza este ultimul lucru la care mă gândesc, efectuarea manevrei în siguranță fiind prioritatea nr. 1. Iar asta înseamnă uneori finalizarea ei cât mai rapidă. Și am nenumărate exemple de situații în care depășiri repetate m-au scos din coloane și am putut să-mi continui mersul alert dar legal. În plus, eu evit dacă pot drumurile aglomerate chiar dacă asta înseamnă DN și nu autostradă, sau DJ / DC în loc de DN cu 4 benzi. Șoselele principale în România sunt ticsite dar nu sunt singura variantă mereu, cine scoate capul din Waze și se uită la alternative poate conduce mai liniștit.
-
@tu, luni, 11.07.2022 19:04
O informație necesară; limita maximă de viteză înseamnă că e viteza maximă cu care poți circula pe acel drum, nu viteza cu care trebuie să circuli. 80km/h pe drumurile noastre, cu limită de 90, 100 și 130 e cât se poate de decent. Tocmai de aceea limita minimă e mult mai mică (scrie în Codul Rutier care este, în funcție de tipul de drum).
-
sandu, luni, 11.07.2022 19:34
de ce depasesc daca ala din fata merge legal cu viteza maxima pe drum? ca nu suport sa am masina in fata mea. da, pe langa start stop o sa mai fie un buton in plus de apasat....o sa ajungem sa mergem cu masini vechi, o sa vedeti. sau sa dispara astia de la putere cu tot felul de idei din astea marete.
-
Arogantul, luni, 11.07.2022 22:06
ce cretinatate monumentala, unu la mana exista o gramada de strazi pe care nu sunt semnalizate vitezele, sau zone cu viteza 30 si daca faci stanga sau dreapta si parasesti strada cu limita 30 intri pe o strada cu limita 50 sau 70, dar la intrarea pe noua strada nu sunt automat puse semne de viteza si deci masina va continua sa fie limitata la 30, stiu asta pt ca masina mea are cititor de semnalizatoare, cei drept nu are sistemul asta cretin de limitare automota a vitezei, dar in schimb masina ma anunta ca nu circul regulamentar cu 30, desi poate intre timp am intrat pe autostrada, caz real. ca sa nu mai vorbim de cazul in care ai nevoie sa accelerezi brusc ca sa iesi dintro situatie dificila, deci sistemul asta cretin te poate pune in pericol. concluzia, vor exploda preturile la masinile second hand
-
Mircea Badea, marţi, 12.07.2022 05:15
o prosteala pt tot mai multi naivi ce vor "legal". e suficient daca imi clipoceste tacut undeva un led, nu trebuie sa ma "bata" pe volan/pedala/ureche. vitezele astea sunt gandite de acum 100 de ani, pt alte masini mai primitive. cred ca vor fi tot mai cautati baietii care iti fac "upgrade" la senzori, sa apesi butoane cand vrei tu, nu tot timpul, si mai tacut...
-
Mircea Badea, marţi, 12.07.2022 09:24
as vrea sa cumpar o tara doar ca sa o fac singura tara fara limita de viteza pe nicaieri. iar prioritatea o are ala cu viteza mai mare..
-
Laur, marţi, 12.07.2022 14:53
Raman socat de unele idei citite aici, ireal pur si simplu. Daca testul psihologic ar fi pe bune nu am mai vedea pe strada toti nevricosii care nu suporta vezi doamne sa aiba pe altul in fata, chiar daca ala circula deja cu viteza maxima. Asta inseamna automat ca tu nevricosule care il ajungi pe ala care merge deja la maxim ai depasit viteza legala dinainte sa incepi manevra de depasire. Prea multi oameni cu pitici pe creier care au permis in Romania, din cauza unora ca voi se intampla nenorociri si nu se circula civilizat.
-
Kap, marţi, 12.07.2022 15:29
E clar că logica nu e punctul tău forte, prearelaxatule. Îți dau un exemplu de Gâgă, familiar oricui a condus pe valea Oltului. Ai un TIR în față care merge cu 80. În scurtele ferestre de vizibilitate care apar pe mulți km, ai impresia că poți depăși în siguranță cu 100 km/h (limita legală pe drum european - DN7 / E68)? În plus, nu am scris că nu suport ci ÎMI PLACE să nu am mașină în față. Se pare că e nevoie să completez că dacă mașina din față merge aproape de limita legală nu simt nevoia de depășire. Eu am efectuat toate testele corect și le-am trecut, iar experiența îmi permite să circul alert dar legal, fără să fiu întârziat sau pus în pericol de nenumărații neatenți, necalificați sau adormiți la volan. Și te rog să nu mă jignești dacă tu ai picat testul de logică la citirea comentariilor mele.
-
Laur, marţi, 12.07.2022 15:48
Te-ai simtit si tu cu musca pe caciula. Tie iti place, dar e unul mai sus care zice ca nu suporta, tot pitici pe creier inseamna. Tir cu 80 pe V.O. e deja raliu. Si 90-100 cu o masina normala atingi acolo doar pe cateva sute de metri, stiu bine ce zic, fac des drumul. Avem atatia piloti de curse talente nedescoperite printre noi si atatia decedati in fiecare an pe sosele, dar nu ne place sa avem pe altul in fata. Ne vom face bine vreodata?
-
Kap, marţi, 12.07.2022 16:42
”Tir cu 80 pe V.O. e deja raliu.” Deja am impresia că n-ai condus pe-acolo niciodată unu, că sunt destule secțiuni unde se poate merge cu viteză și peste 100 (nu reiese că și merg așa, simt că e nevoie să menționez), și-n plus mai mereu unele TIR-uri încearcă să recupereze timpii pierduți în ambuteiaje rulând constant cu 80 (inclusiv în localități, venind aproape de bara din spate la intimidare ca să forțeze pe cei ca mine, care merg cu 50-60, să crească viteza). Asta e, greu să exemplifici unele situații unor oameni care vorbesc din teorie și-și pun și ochelarii de cal, refuzând să accepte altceva decât propria perspectivă limitată.
-
@Laur, marţi, 12.07.2022 16:48
Cel mai frumos drum din România este E85, o bandă pe sensul de mers, plus un acostament de 1,5 m. Dacă mergi cu viteza legală, în spatele unui șir mai lung de mașini, tot primești flash-uri. Mai sunt și rakeți basarabeni care triplează la modul de câte ori au ocazia. Nu zice nimeni să nu mergi cu viteza legală, dar e mai important să rămâi în viață, iar cu o viteză mai mică cresc șansele să te alegi cu aventura vieții. Poate ultima.
-
Mircea Badea, marţi, 12.07.2022 20:52
limitele de viteza sunt din secolul trecut! deci din start totul e fara logica! in vest e plin de limite de 30km/h si te rogi de "inteleptul" care aduna ditamai coloana in spatele lui sa depaseasca macar bicicleta din fata lui. cand poti face o tri...te poti bucura de melci dar cand nu se poate depasi (coloana plus drum fara vizibilitate deloc) e foarte enervant/ilogic. toate legile si limitarile sunt "temporare" si se schimba/actualizeaza. peste cateva sute de ani de exemplu, oamenii se vor cruci de termicele si legile noastre...asa cum ne crcim de cum traiau oamenii in trecur(macar nu aveau tehnologie si net ca acum).
Citeste si
-
GENERAL | vineri, 22 noiembrieNorthvolt, producătorul suedez de baterii pentru mașini electrice, a cerut intrarea în falimentProducătorul suedez de baterii pentru mașini electrice Northvolt, cel mai mare astfel de producător din Europa, a depus oficial actele pentru intrarea în faliment. Compania va fi restructurată până în primul trimestru al anului viitor. Citeste tot
-
GENERAL | miercuri, 20 noiembrieAston Martin Valkyrie, record la Silverstone pentru cea mai rapidă mașină de serieAston Martin Valkyrie a stabilit un nou record pe circuitul de la Silverstone. Hypercar-ul britanic este oficial cel mai rapid model de serie pe acest circuit. Citeste tot
-
GENERAL | marţi, 19 noiembrieHyundai va avea un CEO nou: Jose Munoz este șeful filialei Hyundai din America de NordHyundai a anunțat oficial că va avea un nou CEO începând din 2025. Noul CEO al constructorului sud-coreean va fi Jose Munoz, actualul șef al filialelor nord-americane ale mărcilor Hyundai și Genesis. Citeste tot
-
GENERAL | luni, 18 noiembrieUE și China, aproape de un acord asupra taxelor pentru mașinile electrice, potrivit presei chinezeUniunea Europeană și China ar fi ajuns mai aproape de finalizarea unui acord cu privire la situația taxelor vamale pentru mașinile electrice chineze, potrivit unei surse chineze. Negocierile între cele două părți vor fi reluate în această săptămână. Citeste tot
-
GENERAL | joi, 14 noiembrieRecord mondial: Bugatti W16 Mistral, cea mai rapidă decapotabilă din lumeBugatti a stabilit un nou record mondial cu modelul său decapotabil W16 Mistral. Noul model este oficial cea mai rapidă decapotabilă de serie din lume, după ce a atins o viteză maximă de 453 km/h. Citeste tot
Pornesc masina si dezactivez start/stop-ul. Deci trebuie sa mai apas pe un "buton". :)) Dar ultima fraza:GENIAL! Care e rostul acestui sistem pana la urma, daca se poate dezactiva?