Siguranța pe primul loc: Volvo va limita viteza maximă la 180 km/h pentru toate modelele noi începând cu anul 2020
Volvo a anunțat că va limita viteza maximă la 180 km/h pentru toate modelele noi pe care le va lansa după anul 2020. Suedezii vor ca numărul victimelor și al persoanelor cu răni grave din accidente să fie redus la zero.
Suedezii de la Volvo pun mare preț pe siguranța în trafic și transmit un semnal interesant către întreaga industrie auto.
Volvo va limita viteza maximă la 180 km/h pentru toate modelele noi pe care le va lansa după 2020. Obiectivul Volvo este unul extrem de ambițios: zero victime și persoane rănite grav în accidentele în care sunt implicate mașini Volvo.
Constructorul trage un semnal de alarmă cu privire la viteza excesivă, care provoacă o bună parte dintre accidentele rutiere la nivel global.
“Cu toate că limitarea vitezei nu este un remediu universal, merită să luăm această măsură dacă salvăm o viață,” a declarat Håkan Samuelsson, șeful Volvo.
În plus, Volvo caută modalități prin care noile tehnologii să limiteze automat viteza mașinilor în preajma școlilor și spitalelor.
Via Volvo
-
joe, luni, 04.03.2019 15:57
Daca in Romania,viteza maxima e de 130 km/h,,de ce nu se limiteaza viteza la masinile vandute in Ro?Sau mai "destept",,pe cele nationale,sa fie limitate la 100 km/h,,iar la intrarea la autostrada, prin aplicatii "smechere" sa fie setate automat la maxim 130!
-
adi_10, luni, 04.03.2019 16:10
daca as avea bani, nu mi-as dori o alta masina. mai ales XC90 este incredibila, am condus-o vreo 180 de km si m-am indragostit iremediabil
-
eco eco, luni, 04.03.2019 16:10
mai trebuie sa le pune si pedale de bicicleta si imi iau si eu una, hai ca am fost ironic :)))))
-
PMC, luni, 04.03.2019 17:16
Mda... de parca la 180 kmph, cand te proptesti de un picior de pod sau de un stalp, iesi din Volvo reconfortat si plin de viata. :) Dulce ipocrizie... :)
-
Rudolf D., luni, 04.03.2019 17:26
Ha ha ha, ce o sa scada vanzarile. Dar o sa castige smecherii cu cheap tuning care o sa-ti dea voie sa treci de limita.
-
someone, luni, 04.03.2019 19:39
parca e japonia in perioada cand producatorii domestici au decis ca puterea JDM sa fie 280 cai si viteza maxima 180 km/ora. oare limitarea asta va avea succesul scontat pt volvo? ( poate guvernul romaniei ar trebui sa faca acest lucru si la toate masinile inmatriculate in RO: se inmatriculeaza doar masinile limitate din fabrica la 180: oare vor mai muri atatia pe autostrazile noastre inca in constructie?) avand in vedere si capacitatea maxima a motoarelor volvo , maxim 2.0, parca suna cumva cumva.....ar fi fost ridicola aceasta limitare la un motor de 3000 turbo
-
dan_grc, marţi, 05.03.2019 09:23
Viteza maximă actualelor modele Volvo depășește cu puțin 200 km/h, deci nu va fi mare schimbarea, o știre ar fi fost dacă Lamborghini, Ferrari, Porsche ar face asta.
-
Arogantul, marţi, 05.03.2019 10:49
Dane, iar nu ai dormit, iar debitezi tampenii? Tu nu ai condua decat volvouri de 150de Cai putere? Daca da, nu-ti mai da cu parerea T5, T6, T8, TOATE ating 50 sau sunt limitate la 250, iar D5 se apropie de 250
-
dan_grc, marţi, 05.03.2019 14:34
Viteza maximă medie a modelelor Volvo este de 212 km/h, am omis să precizez, acțiune de marketing și atât.
-
noname00, marţi, 05.03.2019 16:53
Daca are cineva acces la o astfel de statistica, sa posteze aici cate accidente se produc in Romania/Europa la viteze de peste 180Km/h, raportat la cate se produc in total pe autostrazi, si cate victime sunt in aceste accidente. Ar fi de preferat sa se posteze si sursa Scriu asta deoarece foarte rar mi s-a intamplat sa vad pe cineva mergand cu mai mult de 180 pe autostrazile de la noi, iar 180 este exact cum zice PMC Ma intreb daca modelele Polestar vor avea acesta limitare, sau vor folosi lipsa limitarii ca motiv pentru cumpararea masinii mai scumpe
-
Arogantul, marţi, 05.03.2019 22:37
Dane, pai ia atunci si mercurile la comparatie cu motopartzele alea de 1,5 cdi , si fa o medie si acolo sa vedem cat iti da
-
inexorabil, miercuri, 06.03.2019 19:29
Eh, cum se ȋnvârte roata istoriei…După ce, ȋn cel mai pur stil nazist, autoritățile americane s-au pus cu ciomagul emisiilor și al ultrasiguranței pe industria auto locală (nevoită, ȋn atare condiții, să conceapă, ȋn anii ’80, mașini care să indice max. 85 mph sau 140 kph pe vitezometru – deși, ȋn realitate, mașinile respective erau mai capabile decât arăta restricția), doborând-o de la ȋnălțimea forței brutale pe care o atinsese ȋn perioada anilor ’60 (cu apogeul ȋn 1970) și curmându-i, astfel, pentru totdeauna, destinul luminos, se trezește acum și “avansata” de Europa să procedeze identic. Mă rog, nu mă pot declara surprins de decizia lui Volvo, dar, dacă și Triada germană va aplica aceeași măsură, atunci cu certitudine ȋi va pierde de clienți pe alde meltenii, gherțoii, coca & piți. Fiindcă 180 km/h nu se ȋndură ei să prindă pe autostradă (nu li s-ar părea cine știe ce ispravă, nu de alta), ci pe categorii inferioare de drumuri. Mai degrabă se cuvine să fie antrenată atitudinea șoferilor decât să (le) fie impuse astfel de limite (admit că sunt aberante!). Axiomatic, nimeni și nimic nu le pot zdruncina specimenelor mai sus enumerate ȋncrederea demiurgică ȋn propriul ego, implicit nu le pot zădărnici orgasmul “victoriei strălucite” ȋmpotriva “fraierilor” (deși, din fire, aceștia din urmă nici nu se sinchisesc să-i provoace la vreo dispută, cu ambele sensuri din DEX: emulație și altercație). Vă ȋntrebați ce manieră de educare să fie aleasă? La noi este deja fapt statornicit, dovedit istoric, că numai tactica originală zisă “educație cu bâta” (da, da, “brutalitate oripilantă”) produce roadele scontate, mai ales că trebuie materializată ȋncă de la vârste fragede…Motivul? Poporul acesta nu cunoaște alt “limbaj”, legal sau nu. Ȋnsă, din (ne)fericire, s-a scos din program frica (de Dumnezeu și de stat) și, ȋn schimb, s-a introdus…hipnoza (propagandistică, mediatică, consumistă, tehnologică). Prin analogie, cam așa se plângeau ofițerii noștri pe vremea când efectuam stagiul militar: “Ia uite, bă, politicienii ne obligă ca, ȋn loc de bătaie, să vă servim supliment de mâncare”.
Citeste si
-
SIGURANTA | joi, 14 noiembrieNoi teste Euro NCAP: 3 stele pentru Ford Tourneo Courier, produs în RomâniaEuro NCAP a publicat rezultate noi după cea mai recentă serie de teste de siguranță. Au fost testate 5 mașini noi, printre care și Ford Tourneo Courier, produs la Craiova. Monovolumul a obținut doar 3 stele. Citeste tot
-
SIGURANTA | marţi, 12 noiembrieNoua Dacia Duster, rechemată din cauza unei probleme electriceNoua generație Dacia Duster este supusă unei campanii de rechemare în service. Campania de rechemare, prima pentru noua generație Duster, a fost inițiată din cauza unei posibile defecțiuni la circuitul electric al mașinii. Citeste tot
-
SIGURANTA | sâmbătă, 9 noiembrieVolkswagen: 115.000 de mașini rechemate în service, în SUA, din cauza airbag-urilor TakataConstructorul german de automobile recheamă în service circa 115.000 de mașini, în SUA, din cauza airbag-urilor Takata. Sunt afectate inclusiv modele Passat din 2006-2007. Citeste tot
-
SIGURANTA | marţi, 5 noiembrieEpopeea Takata continuă: 6 milioane de mașini Opel, rechemate pentru înlocuirea airbagurilorMilioane de mașini Opel produse în ultimii 21 de ani sunt supuse unei rechemări de amploare pentru înlocuirea airbagurilor. Cele mai multe exemplare afectate ar putea fi dotate cu airbaguri Takata defecte. Citeste tot
-
SIGURANTA | joi, 10 octombriePeste 20.000 de persoane și-au pierdut viața în accidente rutiere în Uniunea Europeană, anul trecutPotrivit unui nou raport realizat la nivelul Uniunii Europene, peste 20.000 de persoane și-au pierdut viața în accidente rutiere, în 2023. Deși numărul accidentelor a scăzut în România, țara noastră are în continuare o rată ridicată de accidente rutiere mortale. Citeste tot
Extraordinar! Am si eu 50.000 euro - 70.000 euro pentru o masina. Nu-mi iau Volvo ca prinde doar 180 la ora. Ma duc si iau ceva nemtesc gen Audi sau BMW. Va dati seama ca am fost ironic. Asa o sa spuna lumea! Volvo is the best, desi am si eu o masina foarte sigura si anume C5!