Formula 1 Austria: Charles Leclerc câștigă în fața lui Max Verstappen. Abandonuri pentru Sergio Perez și Carlos Sainz
Charles Leclerc a câștigat Marele Premiu al Austriei, în fața lui Max Verstappen și Lewis Hamilton. Ceilalți piloți Red Bull și Ferrari, Sergio Perez și Carlos Sainz Jr, au fost nevoiți să abandoneze.
Cea de-a 11-a etapă a campionatului mondial de Formula 1 din 2022 s-a desfășurat în Austria, pe circuitul Red Bull Ring. La fel ca la etapa de la Imola, am avut parte și de o cursă de sprint, care a stabilit grila de start pentru cursa de duminică.
Max Verstappen, campionul mondial en-titre, a plecat din pole în cursa mare, însă nu și-a putut menține avantajul în fața rivalului său la titlu, Charles Leclerc. Pilotul monegasc și-a adjudecat o nouă victorie acasă la Red Bull și este pentru prima dată din Australia când pilotul Ferrari a câștigat o cursă.
CURSA DE SPRINT. AVANTAJ PENTRU VERSTAPPEN
Sesiunea de calificări a avut loc vineri, acolo unde Max Verstappen a stabilit cel mai bun timp și a fost creditat cu un nou pole position. Charles Leclerc și Carlos Sainz Jr au fost imediat în spatele olandezului, iar Sergio Perez se calificase, inițial pe locul 4. Însă, acesta a căzut până pe 13 după ce timpii mexicanului din Q3 și Q2 au fost șterși din cauza depășirii limitei pistei.
În cursa de sprint de sâmbătă, primele 4 poziții au rămas neschimbate, cu Verstappen în fața lui Leclerc, Sainz și George Russell, pilotul Mercedes. Chiar dacă Sergio Perez a fost dezavantajat la start, acesta a recuperat până pe poziția a 5-a. Cel mai interesant duel s-a dat între Lewis Hamilton și Mick Schumacher, pentru poziția a 8-a.
Pilotul Haas și-a demonstrat calitățile sale în defensivă, însă Hamilton l-a depășit pe German și a luat ultimul punct din cursa de sprint pentru a pleca de pe locul 8 în cursa de duminică. De partea cealaltă, Fernando Alonso a fost lovit de o problemă tehnică și nu a putut lua startul. Spaniolul s-a văzut nevoit să plece de pe ultima poziție în cursa de duminică.
FERRARI PREIA INIȚIATIVA
În ziua cursei mari, Max Verstappen și-a păstrat avantajul în fața piloților Ferrari. Mai în spate, George Russell s-a implicat într-o luptă cu Sergio Perez pentru poziția a 4-a. Însă, bătălia nu avea să se termine bine, după ce Perez a fost răsucit de către pilotul Mercedes. Mexicanul a continuat, dar a căzut pe ultima poziție, iar mai târziu, a fost nevoit să abandoneze.
În față, între timp, Verstappen începea să aibă probleme cu degradarea anvelopelor medium. Charles Leclerc a reușit să țină pasul cu olandezul și l-a depășit în turul 10 pentru a prelua conducerea. Trei tururi mai târziu, pilotul Red Bull a intrat la boxe pentru un set nou de anvelope hard. Verstappen a ieșit de la boxe în spatele lui Lewis Hamilton, în poziția a 4-a. Pilotul britanic s-a duelat cu cei de la Haas în prima parte a cursei și a devenit un candidat pentru primele locuri din afara podiumului.
UN DUEL ÎN CINCI
În spatele protagoniștilor, Fernando Alonso a reușit să ajungă până pe locul 8, după ce a plecat ultimul în cursă. Spaniolul a fost depășit, însă, de coechipierul său, Esteban Ocon, care avea anvelope mai noi. Ambii piloți Alpine s-au duelat cu Guanyu Zhou. Pilotul Afla Romeo a fost depășit de Ocon, însă Alonso a rămas în spatele chinezului.
Bătălia dintre Alonso și Zhou le-a permis lui Kevin Magnussen, Mick Schumacher și Lando Norris să se apropie, lucru care a dus la o bătălie epică în 5 pe circuit. Schumacher avea să câștige acea bătălie, reușind să urce pe locul 8 în fața lui Lando Norris, Alonso și Magnussen, în timp ce Zhou a intrat la boxe pentru un set nou de pneuri.
BĂTĂLIE ÎNTRE VERSTAPPEN ȘI FERRARI
Ferrari l-a chemat la boxe pe Leclerc în turul 27 pentru un set nou de pneuri hard și a ieșit în spatele lui Verstappen. Olandezul avea să preia conducerea după ce Sainz a oprit în următorul tur pentru anvelope noi. Însă, pilotul Red Bull avea în continuare probleme cu uzura pneurilor. Asta i-a permis din nou lui Leclerc să se apropie și să-l depășească pe campionul mondial cu anvelope mai noi și mai bine menajate.
Nu a durat mult până când Verstappen a oprit din nou pentru un set nou de hard-uri, în turul 37. La fel ca înainte, piloții Ferrari au stat mai mult timp pe circuit, până când Leclerc a fost chemat din nou la boxe în turul 51. Oprirea monegascului a venit la un tur după oprirea lui Sainz pentru un set nou de hard-uri.
AGONIE PENTRU SAINZ, FINAL PALPITANT PENTRU LECLERC
Verstappen a preluat din nou conducerea cursei. Însă, uzura exagerată a anvelopelor nu i-a permis să-și mențină avantajul în fața lui Leclerc, care a revenit în frunte. Câteva tururi mai târziu, Carlos Sainz Jr era pe cale să preia locul 2. Însă, în momentul atacului, motorul lui Sainz a cedat, iar monopostul său a fost rapid cuprins de flăcări.
Abandonul lui Sainz a dus la un Safety Car virtual, timp în care Leclerc și Verstappen au mai oprit încă odată pentru anvelope medium. Cu circa 10 tururi rămase, Leclerc și-a menținut avantajul. Însă, monegascul a început să aibă probleme cu pedala de accelerație, care rămânea parțial deschisă la frânare.
Verstappen i-a micșorat, treptat, avantajul lui Leclerc, însă monegascul a trecut primul linia de sosire, cu 1.5 secunde în fața pilotului Red Bull. Lewis Hamilton a terminat pe locul 3, la peste 41 de secunde distanță. El este urmat de George Russell, care a primit și o penalizare de 5 secunde pentru coliziunea cu Perez.
Locul 5 a fost ocupat de Esteban Ocon în fața lui Mick Schumacher, pilotul german fiind votat pilotul zilei de către fani. Topul 10 este completat de Lando Norris, Kevin Magnussen, Daniel Ricciardo și Fernando Alonso. În afara punctelor, Valtteri Bottas a terminat pe 11, în fața lui Alex Albon, Lance Stroll, Guanyu Zhou, Pierre Gasly, Yuki Tsunoda și Sebastian Vettel. Pilotul german s-a acroșat cu Gasly în timpul cursei și a primit și o penalizare pentru depășirea limitei pistei.
În clasamentul piloților, Verstappen își menține un avantaj de 38 de puncte în fața lui Leclerc, ajutat și de punctul bonus pentru cel mai rapid tur. Abandonul lui Perez i-a permis lui Leclerc să urce pe locul 2 în clasament. La constructori, Red Bull are un avantaj de 56 de puncte în fața celor de la Ferrari. Primii doi se află la mare distanță de Mercedes, echipa de pe locul 3.
Următoarea etapă va avea loc în Franța, pe circuitul Paul Ricard. Cursa este programată pentru 24 iulie.
via Formula 1
Ferarri aproape de o cursă dominată fără drept de apel cu ambii piloți, cum nu au mai avut de foarte mulți ani, neașteptat după cursa de sprint, dar cum ansamblul propulsor Ferarri nu rezistă mai mult de trei-patru curse...!