Toyota, Mercedes şi BMW - cele mai valoroase branduri auto în 2010
Catalogul Best Global Brands 2010 plasează patru mari constructori auto în topul celor mai valoroase 20 de mărci din lume. Toyota, Mercedes, BMW şi Honda sunt cei mai apreciaţi producători de automobile.
Ediţia de anul acesta a catalogului Best Global Brands vine să confirme încă o dată cele mai puternice nume din industria internaţională. Constructorii auto nu fac excepţie, topul celor mai importante 20 de mărci ale mapamondului incluzând patru nume din sectorul producţiei de automobile.
După cum probabil mulţi intuiau, pe prima poziţie se află Toyota, urmată de Mercedes şi BMW. Honda se alătură şi ea plutornului fruntaş, reuşind să se claseze de asemenea în Top 20. Deşi este actualmente cel mai mare producător de automobile din lume, valoarea de brand a celor de la Toyota, estimată la 26.2 miliarde de dolari, se plasează abia pe locul 11 în topul celor mai importante mărci la nivel global.
Mercedes vine imediat pe locul 12 cu o valoare a brandului estimată la 25.2 miliarde de dolari, în timp ce BMW ocupă a 15-a treaptă a podiumului cu 22.3 miliarde de euro. Honda încheie Top 20 cu o valoare de brand de 18.5 miliarde.
Următorii constructori auto incluşi în catalogul Best Global Brands 2010 se poziţionează abia pe locul 50, mai exact Ford, cu o valoare estimată la 7.2 miliarde. Volkswagen se situează pe locul 53 cu 6.9 miliarde de dolari, Audi pe poziţia 63 cu 5.5 miliarde, Hyundai pe 65 cu 5 miliarde de dolari, porsche pe 72 cu 4.4 miliarde de dolari şi Ferrari abia pe 91, cu 3.6 miliarde de dolari.
Comparativ cu anul trecut, Toyota a pierdut 16% din valoarea brandului său şi implicit locul opt, deţinut în cadrul clasamentului global. De cealaltă parte, brandurile germane Mercedes şi BMW au crescut fiecare cu 6 respectiv 3 procente, reuşind să se menţină astfel pe poziţiile de anul trecut.
Ceilalţi constructori mondiali incluşi în clasament au avut evoluţii la fel de oscilante. Honda a pierdut două poziţii, Ford una, Volkswagen a câştigat două, asemeni subsidiarului său Audi, Hyundai a urcat patru poziţii, Porsche doar două, iar Ferrari a retrogradat de pe locul 88.
via | autoblog
-
Stanila, joi, 16.09.2010 18:45
bah! Unde este Audi?? Audi este mai tare ca Bmw!
-
bbb, joi, 16.09.2010 19:10
Unde-i VW? Sub Honda? Sa fie oare o eroare de calcul? Nuuuuuuuuuu. Diferenta este aproape tripla in favoarea Honda.
-
edi80, joi, 16.09.2010 19:42tare asta:)))
cine e pe primul loc???? auuu ati ranit in orgoliu pe fanii vw si audi ca masinile lor nici macar nu sunt in top..vai vai vai ce jale!!:)))
-
unckle, joi, 16.09.2010 19:45
"averea" alaora de care vorbesti tu marius setrage exact din valoarea brandurilor la care respectivii sunt actionari ... in alta ordine de idei, nu cred ca are vre-un miliardar banii bagati la banca... de ordinul a 20-30 de miliarde de parai ;) ... nu numai ca nu cred, sunt convins de asta :P
-
@ bbb, joi, 16.09.2010 20:43Honda mai consuma ulei dupa 9,000 km ?
http://blogs.insideline.com/roadtests/2010/05/2010-honda-accord-crosstour-adding-some-oil.html
-
@ bbb, joi, 16.09.2010 20:45Wheels could fall off on 182,000 recalled Honda Civics
http://www.autoblog.com/2007/09/14/wheels-could-fall-off-on-182-000-recalled-honda-civics/
-
NewSymbol, joi, 16.09.2010 20:48nici n-ar avea cum
Asa si cu Becali cu averea lui estimata la sute de nspemii de mld de euro. Era calculata la pretul terenurilor daca le-ar vinde, in niciun caz n-are atat, nici pe departe. D-asta marile averi se pierd si se castiga relativ usor, ca daca ar avea acoperire in aur, nu s-ar pierde asa cu orice mare criza. 60 mld de euro lichizi e mare lucru... Oricum clasamentul asta e bun pt cei ce confunda exclusivitatea cu valoarea de brand, asa cum sunt cazurile Ferrari , porche. ., P.S. rusinoasa pozitia VW
-
@ bbb, joi, 16.09.2010 20:48Hyundai The New Honda In Engine Design Leadership
http://www.thetruthaboutcars.com/hyundai-the-new-honda-in-engine-design-leadership/
-
Hadouken, joi, 16.09.2010 21:03
voi poate uitati ce inseamna valoarea BRAND-ului. Neavand o relevanta prea mare pentru noi, muritorii de rand. Este vorba despre cum percepe lumea NUMELE unui anumit brand, acest lucru fiind cuantificat in valorile descrise mai sus.
-
Andi, joi, 16.09.2010 21:31
Lasa-i Hadouken ca stimabilii nu inteleg limba romana.
-
Rachiu, vineri, 17.09.2010 00:20
Asta chiar e o lovitura dureroasa pt audi, avand in vedere marketingul lor, au ajuns sa ofere masini sa apara in anumite filme hollywoodiene, numai sa afle americanii aia "idioti" ca mai exista si alte modele de masini din gama VAG nu numai Jetta. Dar stati asa, ca noi suntem mai inteligenti, suntem romani, ne cumparam audi ca avem masini Star Wars, LED-laser frate!
-
ALEX, vineri, 17.09.2010 01:30Un Top complet IRELEVANT .
Acest top este IRELEVANT . Mult mai aproape de adevar este clasamentul celor mai valoroase companii la bursa, unde tot Toyota ocupa primul loc, dar VW sau Hyundai stau si ele foarte bine la acest capitol . Sau un Top al celor mai profitabili constructori auto, acolo unde primele doua locuri sunt ocupate de Porsche si Mercedes . Acest top realizat de Interbrands este mai mult pentru piata americana, pentru ca in restul globului este mai putin relevant . Este suficient sa vedem ce cota de piata are in Honda in Europa ( 1.2 % !?! ), dupa ce in urma cu zece ani avea aproape 5 % . Sau ca Toyota are o cota de piata in Europa sub cea a lui Audi, BMW sau Mercedes !
-
alex, vineri, 17.09.2010 08:21
Dupa ce criterii stabilesc ei asata ? Dupa bani inteleg , nu ?
-
C-G-C, vineri, 17.09.2010 09:14Interbrand
Interbrand’s method looks at the ongoing investment and management of the brand as a business asset. This means that our method takes into account all of the many ways in which a brand touches and benefits its organization [...]. There are three key aspects that contribute to the assessment: the financial performance of the branded products or services, the role of brand in the purchase decision process and the strength of the brand. .......................................................... Din punctul meu de vedere "Top 100 Brands" de la Interbrand este cel mai bun clasament in domeniu, clasament pe care il urmaresc an de an de aprox 5 ani. Astfel ca unele brand-uri, cum ar fi Coca-Cola, Microsoft, Google, McDonalds, Nokia sunt lideri incontestabili, recunoscuti oriunde pe acest glob cu afaceri de un real succes. Referitor la brandurile auto, din nou pozitionarea este una absolut obiectiva din pct-ul meu de vedere, Toyota-Mercedes-BMW fiind branduri prezente pe toate pietele cu o valoare de marca incontestabila. In ceea ce priveste brand-urile grupului VW, situatie care da satisfactie frustrarilor unora, pozitionarea joasa a acestora este data in primul rand datorita slabei reprezentari in SUA (cea mai mare piata auto), acolo unde doar Porsche are o imagine puternica dar pentru ca este un brand exclusivist nu are cum sa ocupe o pozitie superioara (vezi Ferrari). Si totusi grupul VW are 3 branduri in top 100 (VW, Audi si Porsche) care impreuna aduna aprox 17mld.$. Mai mentionez ca valoarea de brand a celor de la Audi s-a dublat in ultimii 4 ani. In acelasi timp Toyota a tot scazut in ultimii 3 ani, BMW a avut o evolutie constanta, surprizele din pct meu de vedere fiind Mercedes si Honda care si-au revenit dupa ce in ultimii ani dadeau semne de slabiciune. P.S.: Ma bucur ca AM a dat atentie acestui clasament.
-
unckle, vineri, 17.09.2010 09:24
"SUA (cea mai mare piata auto)" .. deocamdata ;)
-
ovidiurusnac, vineri, 17.09.2010 09:33...
Daca VW, Audi si Porsche impreuna aduna aprox 17 mld$...at pe ce loc ar fi fost?(doar ele sunt din acelasi grup)
-
razvanis, vineri, 17.09.2010 09:36@stanila
Audi are tabla mai tare si mai groasa decat BMW de asta e mai "tare" nu ?
-
ovidiurusnac, vineri, 17.09.2010 09:39...
ar fi pe locul 21 sub Honda (ca am gasit topul complet)..deci nu chiar asa de rau..si sigur in urmatorii ani va urca ceva pozitii:)
-
@ovidiurusnac, vineri, 17.09.2010 10:00
Mai asta vorbesc de Mercedes si nu de grupul Daimler, vorbesc de BMW si nu de grupul BMW(MINI, RR), deci nu aduna VW+AUDI+Porsche. Este vorba doar de AUDI care are doar 5,5 miliarde. Anul trecut cel mai valoros a fost BMW in fata celor de la Mercedes si AUDI, anul acesta Mercedes trece in fata.
-
@ C-G-C, vineri, 17.09.2010 10:23China este CEA MAI MARE PIATA AUTO
In 2010 in China se vor vinde aprox 16 milioane masini in timp ce in SUA se vor vinde aprox 11 milioane masini .
-
Victor, vineri, 17.09.2010 10:44Audi Ranks Highest in Customer Satisfaction with the New-Vehicle Sales Experience in China; Three Chinese Domestic Brands Rank within the Top 10
http://businesscenter.jdpower.com/news/pressrelease.aspx?ID=2010172
-
C-G-C, vineri, 17.09.2010 10:48Erata
"Vanzarile record din China, o mare gogoasa" Sursa: http://www.automarket.ro/blog/mester/page/11/
-
@ C-G-C, vineri, 17.09.2010 10:57China este CEA MAI MARE PIATA AUTO pentru GM, VW, Audi, Mercedes si foarte curand si pentru BMW
Nu iti trebuie mai mult de 5 minute de cautare pe internet ca sa aflii ca cea mai mare si importanta piata auto din lume, fara de care constructorii germani si nu numai ( ex. GM ) erau azi in mare dificultate ( piata auto din Europa este in cadere libera ) este CHINA . Multumita CHINEI, VW Group, Daimler AG si BMW AG fac angajari in aceasta perioada pentru a satisface cererea tot mai mare din CHINA .
-
Dan, vineri, 17.09.2010 11:31Ferrari este cel mai valoros brand auto din lume
In a recent report, Morgan Stanley in London valued the new Fiat S.p.A. as being worth 7.8 billion euros ($10.2 billion). Ferrari -- selling just over 6,000 units a year -- represented 3.1 billion euros ($4.0 billion) in value, while Fiat Group Automobiles -- selling 2.15 million units -- was worth 3.0 billion euros ($3.9 billion). Read more: http://europe.autonews.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100917/COPY/309169940/1193#ixzz0zm1xpI7c
-
andrey11, vineri, 17.09.2010 11:41Brand
@stabila:Asta e valoarea brandului nu a companiei. Atat costa numele lor Din cate stiu, o statistica facuta de alta revista financiara, sau ceva la genul , punea BMW pe primul loc, urmat de Mercedes si apoi Toyota...
-
@ C-G-C, vineri, 17.09.2010 11:46Europeans win big from China's appetite for high-end cars
http://europe.autonews.com/article/20100914/BLOG12/309149951/1296
Citeste si
-
ECONOMIC | luni, 25 iunieDodge Viper - primul exemplar s-a vândut cu 300.000 de dolariDodge a reuşit să vândă primul exemplar Dodge Viper cu suma de 300.000 de dolari. Suma va fi donată unei fundaţii care luptă împotriva cancerului. Citeste tot
-
ECONOMIC | luni, 25 iunieVolkswagen vrea să finalizeze achiziţia Porsche până în 2014Volkswagen a anunţat oficial că vrea să finalizeze preluarea întregului pachet de acţiuni rămas disponibil în cadrul porsche AG: Citeste tot
-
ECONOMIC | joi, 24 maiElveţia: BMW a primit o amendă de 163 de milioane de dolari de la Consiliul ConcurenţeiBMW a primit o amendă de 163 de milioane de dolari de la Comisia Elveţiană a Concurenţei pentru tentativa de blocare a importurilor de modele noi BMW din ţările vecine pentru a-şi susţine reţeaua internă de dealeri. Citeste tot
-
ECONOMIC | marţi, 22 maiBMW este cel mai valoros brand auto din lume, evaluat la 24.62 miliarde de dolariBMW şi Toyota s-au luptat şi anul acesta pentru cel mai valoros brand auto din lume. Germanii au câştigat uşor, bazându-se pe evoluţia bună înregistrată pe piaţa din China. Citeste tot
-
ECONOMIC | miercuri, 16 maiGM sistează investiţiile în publicitate pe Facebook: "Nu e deloc eficient"Chiar dacă cea mai mare reţea de socializare din lume este considerată un loc excelent pentru a aduna clienţi, unele companii reanalizează opţiunile. GM a anunţat azi că sistează investiţiile în reclame pe Facebook. Citeste tot
Cand ma gandesc ca unii au averi mai mari decat valoarea adunata a celor 3 branduri auto.