BMW este cel mai valoros brand auto din lume, evaluat la 24.62 miliarde de dolari

Publicat marţi, 22.05.2012 14:29 de Bogdan Mirică

BMW şi Toyota s-au luptat şi anul acesta pentru cel mai valoros brand auto din lume. Germanii au câştigat uşor, bazându-se pe evoluţia bună înregistrată pe piaţa din China.

Millward Brown, una dintre cele mai prestigioase companii de cercetare a pieţei, a întocmit şi anul acesta un top al celor mai valoroase branduri din lume, reunit sub eticheta BrandZ Top 100.

La categoria auto s-a dat din nou o luptă acerbă între BMW şi Toyota. Dacă anul trecut japonezii reuşeau să câştige prima treaptă a podiumului, anul acesta roata s-a întors. BMW este cel mai valoros brand auto din lume, urmat îndeaproape de Toyota şi abia apoi, la o distanţă considerabilă, de Mercedes.

Valoarea de brand BMW a crescut anul acesta cu 10% până la 24.62 miliarde de dolari, în vreme ce Toyota a înregistrat o scădere de 10%, atingând o valoare de 21.78 miliarde de dolari.

Specialiştii pun această scădere pe seama problemelor resimţite de dealerii Toyota din întreaga lume după cutremurul şi tsunamiul din martie anul trecut. Livrările de automobile au avut de suferit serios de pe urmă dezastrelor naturale.

În tot acest timp, BMW s-a bucurat de o creştere importantă alături de Audi şi Mercedes pe piaţa din China, cea mai mare piaţă auto din lume în acest moment. Deşi a fost încoronat ca fiind cel mai mare constructor auto din lume, General Motors nu apare în topul celor mai valoroase 10 branduri auto. Nici grupul şi nici mărcile sale.

Deşi pare mare, valoarea de brand a celor de la BMW este minusculă, comparativ cu cea a celui mai valoros logo inclus în catalogul Millward Browm. Este vorba despre Apple, companie care a înregistrat o creştere de 19% şi se poate lăuda cu o valoare de brand impresionantă, de 183 miliarde de dolari.

TOP 10 cele mai valoroase branduri auto:

Poziţie Brand

Valoare de brand (miliarde de dolari)

1 BMW 24.62
2 Toyota 21.78
3 Mercedes 16.11
4 Honda 12.65
5 Nissan 9.85
6 Volkswagen 8.52
7 Ford 7.03
8 Audi 4.7
9 Hyundai 3.6
10 Lexus 3.39

via l motorauthority

  • Radu, marţi, 22.05.2012 16:07

    BIG LIKE !!!

  • jan, marţi, 22.05.2012 16:31

    Cea mai iubita marca auto. Cum a revenit in DTM le-a crescut audienta la aia. Acum si cea mai valoroasa.

  • ScorpyonVAG, marţi, 22.05.2012 16:32
    @

    Merita acest lucru!

  • Radu, marţi, 22.05.2012 16:36

    BMW= masina de cocalari.

  • 666, marţi, 22.05.2012 16:36

    ..si uite asa se confirma inca o data ,daca mai era nevoie, valoarea Bayerische Motoren Werke . PS: Unde e VW ? Aha, la un sfert :)))) Mizeriile ....

  • .marius., marţi, 22.05.2012 16:57

    Ce s-a luat in considerare cand s-a facut evaluarea brandului? Puteti posta un link sau o explicatie ? As fi interesat. Multumesc.

  • dman, marţi, 22.05.2012 17:13
    valoare

    ma intreb cum s-a calculat valoarea asta a brand-ului. Nu de alta dar capitalizarea de piata a companiei BMW (care spune de fapt cat de valoroasa e compania) este de 41.35 miliarde euro. De exemplu VW - 58.31, Toyota - 122.68 http://finance.yahoo.com/q?s=BMW.DE&x=47&y=9

  • john_range, marţi, 22.05.2012 18:26
    Bravo BMW!!!

    Nu degeaba ai ajuns aici!!!Rezultatele din ultimi ani isi spun cuvantul!!!

  • dada, marţi, 22.05.2012 19:02
    Calm

    Asta e un top mizerabil unde multe companii sunt umflate cu pompa. Valoarea adevarata o puteti gasi la Interbrand. Sa fim seriosi, apple mai are mult pana acolo sus. Din punct de vedere auto nu m-am mira ca in topul pe 2012 sa regasim BMW pe primul loc. Eu zic sa va luati dupa asta chiar daca e facut in ianuarie, schimbarile nu sunt pot fi foarte mari: http://www.interbrand.com/en/best-global-brands/best-global-brands-2008/best-global-brands-2011.aspx

  • Hadouken, marţi, 22.05.2012 20:34
    @666

    Unde e Ferrari? Nici nu apare in top. Vrei sa-mi spui ca e si aia o mizerie? Sau Coca Cola mai buna decat BMW? Tu nu prea intelegi topul acesta, nu-i asa?

  • AndreiRN, marţi, 22.05.2012 20:43
    Brand

    Valoarea brandului inseamna cat se plateste doar pt emblema respectiva si nicidecum pe produs. Deci pretul de productie este 100 dar eu pot vinde acel produs cu ..... 200 daca pun o anume emblema pe el. Da, BMW face produse atractive si o reclama puternica de creaza o anumita aura in jurul produselor lor dar din pacate calitatea/valoarea reala lasa mult de dorit.

  • rofl, marţi, 22.05.2012 21:08
    lol

    Foarte tare reactie celor pro-bmw, exact datorita acestor oameni e pe primul loc ca brand :D (la automobile). Da platesti foarte mult pentru ceea ce iei. BMW intotdeauna face foarte bine la branding, nu e nici o revelatie :D

  • dan_grc, marţi, 22.05.2012 23:45

    @AndreiRN Pai si Toyota care a fost pe primul loc pana anul acesta unde se incadreaza? Ori e reclama si marketing pt toata lumea ori las-o asa, si celelalta pe urmatoarele pozitii au o valoare reala fara emblema? Cum e cu aura?

  • unckle, miercuri, 23.05.2012 00:32

    lasa ma sa zica ei ... o fi .. n-o fi ... cert este ca BMW face masini bune ... interpretarea asta melteneasco-damboviteana gen BMW=masina de cocalar ... ofof ..

  • habahaba, miercuri, 23.05.2012 00:42
    sinistru...

    pardon??? porsche, ferrari, rolls-royce??? unde??? sariti, ne iau de prosti!!!

  • neolehel, miercuri, 23.05.2012 02:46
    http://www.fanslave.net/ref.php?ref=193201

    Castiga bani cu conturile tale Facebook si Twitter: http://www.fanslave.net/ref.php?ref=193201 Te inscrii si primesti intre 3 si 15 eurocenti pe -like- .Nu rata ocazia!

  • edi80, miercuri, 23.05.2012 08:51

    De cele mai multe ori profiturile cele mai mari se fac din lucruri nocive!!!

  • Calingura, miercuri, 23.05.2012 10:59

    Mai interesant este de vazut cat sunt de apreciate marci cu volume de vanzari mult mai mici (in Europa) cum ar fi Honda sau Nissan. Poate asta ne demonstreaza ca nu prea s-a luat Europa in calcul cand s-a alcatuit acest clasament sau ca ponderea importantei e mica cat e si piata auto de aici.

  • LEGNO, sâmbătă, 02.06.2012 17:46

    Cum se numeste modelul din imagine?