Bentley va obţine componente mai ieftine din fibră de carbon
Bentley a dezvoltat un proces de obţinere a unui material compozit din fibră de carbon care este mai rezistent, mai ieftin şi mai uşor decât aceasta.
Englezii de la Bentley au dezvoltat un nou sistem de construire a componentelor din fibră de carbon. Noul proces se numeşte DCFP şi este mai rapid şi mai ieftin decât actualele metode de producţie a componentelor din fibră de carbon. În mod paradoxal, aceste componente vor fi introduse pe automobilele Bentley, toate modelele din gamă având preţuri prohibitive pentru oamenii de rând. Tehnologia nouă a fost prezentată la Conferinţa Inginerilor Auto în Plastice şi Compozite.
DCFP este realizarea lui Anthony Dodworth, şeful echipei de cercetători din Crewe. Noul produs a fost prezentat pe vehiculul Bentley T35-4, utilizat doar pentru a prezenta noile tehnologii ale mărcii fără alte complicaţii. Modelul este un automobil sport cu două locuri care împrumută anumite elemente din arhitectura T a sedan-urilor de la Bentley. Caroseria respectivului model a fost realizata integral din DCFP îmbrăcat într-un strat subţire de metal şi cântăreşte doar 119 kilograme. Astfel, caroseria este cu 60% mai uşoară decât cea a modelelor de dimensiuni comparabile.
Cei de la Bentley au subliniat faptul că tehnologia lor le permite să construiască modele mai uşoare şi mai rezistente. Noul material are acelaşi sunet şi feeling cu oţelul, dar este mult mai uşor şi mai rezistent. Mai mult decât atât, este chiar mai ieftin decât fibra de carbon graţie noului proces dezvoltat de cei de la Bentley. Până în acest moment, aplicaţiile noii tehnologii sunt limitate, aceasta putând fi utilizată doar pentru jantele din fibră de carbon ale noului Mulsanne. Tehnologia nu a putut fi integrată mai bine în ultimul an deoarece nu era suficient de rigidă, dar cei de la Bentley au dezvăluit faptul că pregătesc o podea din compozite pentru un viitor model Audi.
Via | Wardsauto