Toyota a prezentat patru sisteme de siguranţă noi pentru viitoarele modele
Japonezii de la Toyota au prezentat iterarea proprie a unor sisteme de siguranţă existente deja în gama unor constructori. Aceste sisteme sunt menite să protejeze soferii în vârstă şi pietonii.
Toyota a prezentat patru sisteme de siguranţă noi, pe care le va introduce pe viitoarele modele. Compania niponă a specificat faptul că aceste sisteme sunt menite să protejeze atât conducătorii în vârstă, cât şi pietonii. Motivul din spatele introducerii acestor sisteme este o statistică din Japonia, care a arătat că jumătate din accidentele fatale din ţara respectivă sunt cauzate de şoferi trecuţi de 65 de ani, iar pietonii sunt principalele victime ale acestor accidente, nu ocupanţii vehiculelor implicate în incidentele respective.
Cei de la Toyota nu s-au concentrat doar pe piaţa din Japonia, compania primind informaţii şi de la Centrul Colaborator de Cercetare în Siguranţă pe care l-a fondat împreună cu o serie de universităţi din America de Nord, spitale şi alte organizaţii de cercetare. Scopul respectivului centru a fost de a analiza accidente reale, cauzele acestora şi modul în care au răspuns şoferii şi sistemele de siguranţă şi îmbunătăţirea răspunsului sistemelor de siguranţă de la bord pentru prevenirea rănirilor.
Cele patru sisteme de siguranţă dezvoltate de Toyota sunt:
1. Pre-Crash Safety cu asistenţă la evitarea coliziunilor
Sistemul respectiv utilizează un radar şi o cameră specială pentru a monitoriza drumul şi pentru a detecta eventualele obstacole cu care s-ar putea acroşa vehiculul. În cazul în care şoferul nu acţionează în niciun fel asupra frânelor sau are un răspuns prea slab, sistemul va activa frânele în mod automat. Sistemul PCS monitorizează o serie de elemente, cum ar fi obstacolele de la marginea drumului şi alte vehicule şi estimează în permanenţă şansele de coliziune. Sistemul se mândreşte cu capacitatea de a putea schimba traiectoria vehiculului în cazul în care şoferul nu reuşeşte să acţioneze la timp pentru prevenirea accidentului.
2. Capota "pop-up"
Toyota a dezvoltat un sistem care ridică capota motorului în cazul unui impact cu un pieton pentru a mări spaţiul dintre corpul pietonului şi motor. Astfel, rănile acestuia sunt reduse. Tehnologia poate fi folosită şi pe modelele cu o linie joasă a capotei, oferindu-le designerilor "mână liberă" pentru noile creaţii.
3. Sistem de apelare automată a sistemelor de urgenţă în caz de pericol
În cazul în care şoferul unui vehicul are un infarct sau leşină din orice cauză, sistemul de monitorizare a ritmului cardiac montat pe volan declanşează o serie de acţiuni, a căror finalitate este apelarea serviciilor de urgenţă. Conceptul a fost prezentat deja în faţa Congresului Medical Japonez, iar Toyota va dezvolta acest sistem pentru a fi introdus în producţia de serie.
4. Sistem de faruri adaptive cu asistent de fază de drum
Deşi mulţi constructori oferă sisteme de faruri adaptive de mai bine de cinci ani, unele modele Toyota fiind echipate deja cu asemenea dispozitive, compania japoneză va introduce un sistem anti-orbire pentru conducătorii vehiculelor de pe sensul opus. Astfel, şoferul va putea circula cu faza de drum aprinsă fără a deranja alţi şoferi, graţie unui sistem inteligent de direcţionare a razei de lumină, care va oferi o vizibilitate optimă pe timp de noapte, spun cei de la Toyota.
Via | Carscoop