Toyota a lansat două motoare diesel noi pentru Hilux și Land Cruiser

Publicat luni, 22.06.2015 17:59 de Sebastian Toma

Toyota a anunțat astăzi lansarea a două motoare diesel noi în gamele Hilux și Land Cruiser. Acestea au cilindreea de 2.4 și 2.8 litri și sunt cu 15% mai eficiente decât unitățile pe care le înlocuiesc.

Toyota a anunțat astăzi două noi motoare diesel cu patru cilindri în portofoliul său, dedicate gamelor Hilux și Land Cruiser. Vorbim despre noua familie de motorizări echipate cu tehnologia Thermo Swing Wall Insulation, care are unități de 2.8 și 2.4 litri, și care se bucură de creșterea cuplului motor cu 25% și reducerea consumului cu 15%. Noile propulsoare diesel cu injecție directă sunt echipate și cu un sistem selectiv de reducere a emisiilor de NOx-uri, pentru a asigura respectarea normelor de mediu aflate în vigoare în lume. Datorită noii tehnologi Thermo Swing Wall și a utilizării de pistoane din aluminiu anodizat ranforsate cu siliciu, pierderile de căldură din combustie au fost reduse cu aproximativ 30%.

Cele două motoare de la Toyota împart alezajul (92 mm) și raportul de compresie (15.6). Unitatea de 2.393 centimetri cubi anunță 150 CP la 3.400 rpm și un cuplu maxim de 400 Nm între 1.600 și 2.000 rpm. La turația de 1.200 rpm, motorul diesel 2GD-FTV de la Toyota, de 2.4 litri, asigură 330 Nm. Între timp, fratele său mai mare, 1GD-FTV, anunță un cuplu de 370 Nm la 1.200 rpm și un moment maxim de 450 Nm între 1.600 și 2.400 rpm. Puterea maximă a motorului diesel de 2.754 centimetri cubi de la Toyota este de 177 CP.

Toyota a echipat noile sale motoare și cu o nouă turbosuflantă, care este cu 30% mai mică decât unitatea pe care o înlocuiește și care promite un răspuns instantaneu la accelerație și o elasticitate mărită. Noua familie GD de motoare diesel de 2.4 și 2.8 litri de la Toyota va înlocui treptat actuala familie KD. Japonezii vor să producă aproximativ 700.00 de unități până în 2016 și să ofere noile motoare pe 90 de piețe. Până în 2020, motoarele diesel noi de la Toyota vor fi oferite pe cel puțin 150 de piețe.

Via Toyota

  • S, luni, 22.06.2015 18:35

    Stie cineva daca si noile motoare vor fi ca vechiul 3.0, tot cu 4 cilindrii ?

  • Sebastian, luni, 22.06.2015 18:46

    @S Tot cu patru cilindri.

  • S, luni, 22.06.2015 20:44

    Scuze, nu m-am uitat la VIDEO. Dar mi se pare cam ciudata gandirea celor de la Toyota,

  • Marius, luni, 22.06.2015 21:06

    Pai Toyota mai investeste in diesel-uri ? Nu pentru asta au incheiat parteneriatul cu BMW, astia care fac cele mai bune si mai fiabile si mai extraordinare dieseluri din lume ?

  • Nelu.Pantofaru, luni, 22.06.2015 23:02

    Si acum sa vina aia cu perfuzii in cap, gen vw scotea in anul cutare din 2.0 tdi performante mult mai bune...

  • someone, luni, 22.06.2015 23:18

    interesant...cilindree mai mica + turbina mai mica dar putere cel putin egala cu motorul de 3000 cmc ( ma refer la motorul de 2800 )

  • dan_grc, luni, 22.06.2015 23:56

    @Marius Da, mai investeste, parteneriatul cu Bmw se opreste la cilindreea de 2 litri, cele de 3 litri sunt prea performante pentru Toyota, apropo, pentru cei care de cativa ani tot considerau JD Powers Dumnezeu pe pamant, studiul din 2015 s-a vazut? Adica e posibil ca Bmw sa fi dat spaga, altfel nu se explica cum de a iesit inaintea Lexus si Toyota, iar Mazda binisor sub media industriei, adica in a doua jumatate, deci @ivanoafe, baga link-uri, nu mai vorbesti de top-uri de fiabilitate si de JD Powers?

  • @dan_grc, marţi, 23.06.2015 06:16

    Dane, cele mai fiabile mașini sunt japonezele. Poți vedea și topurile ADAC și multe altele. A apărut topul Jd power anul asta în Germania??? Da și tu un link ca eu am găsit asta:http://www.thetruthaboutcars.com/2015/02/lexus-takes-gold-2015-jd-power-dependability-study/ Și vad ca Lexus e în top iar Bmw abia deasupra industry average.

  • Vali, marţi, 23.06.2015 20:22

    Cand vine vorba de fiabilitate, singura marca germana care poate emite pretentii este Porsche. Restul sunt praf, adica varza. De BMW nici nu poate fi vorba ca este fiabil. Este cea mai nefiabila marca germana confirmata de TUV. Pentru curiosi sunt rapoartele facute anual pe serii de ani: http://www.promotor.ro/masini-noi/dosar-analize/tv-report-2015-cele-mai-fiabile-masini-second-hand-din-germania-13786360/pag5 Daca intre 2-3 ani se gasesc marci germane, din cate se poate vedea pe la 10 ani ajung functionand vreo 7 marci japoneze. Deci Dane, lasaneeeee, lasaneeeeee si mai pune mana si citeste: http://www.autolatest.ro/editorial-auto/sfatul-mecanicilor-nu-cumparati-masini-bmw-echipate-cu-motorul-diesel-2-0-sau-n47-d http://www.autolatest.ro/editorial-auto/peste-21-000-de-masini-bmw-diesel-pot-lua-foc-in-sezonul-rece http://www.autolatest.ro/editorial-auto/noul-bmw-x1-are-probleme-grave-de-siguranta-conform-iihs

  • Vali, miercuri, 24.06.2015 10:27

    Comentariul mi-a fost ascuns pentru link-urile de pe alte site-uri cu profil auto sau nu va place ca lumea sa citeasca alte stiri despre BMW?

  • colt daniel, luni, 16.05.2016 15:32

    Am tot vazut pe net afirmatii de genul ,, LC nu e o masina sport nu va asteptati la demaraje, nu va asteptati sa plecati primul si sa ajungeti tot primul la semafor, are spatiu de franare mare franeaza ok cu franele celui din fata are un balans mare datorita suspensiilor si dotarilor de offroad,,. Am mers cu masina echipata de top cu KDSS 2.8 l 2016 si am ramas placut surprins: franeaza de a lasat o senzatie dureroasa , de la centura , in umarul sotiei, (de la 70 la ora si apoi de la 40)mi s-a parut spatiul mic de franare, balansul inexistent in fata , in spate la viraje serpentine viteza 60-80 se resimte inertia dar persoana nu isi stransese centura dupa ce a prins-o , sensibila la rau de masina la orice masina in spate in aceasta masina dupa cca 20 min se resimtea putin iar in fata pe locul pasagerului deloc. Acceleratia de la kickdown are cca 05-08 secunde pana reactioneaza dar reactioneaza de te infige in spatar. Mi-a placut. Senzatie incercata la 50 la 60 la 80 la ora. Scaunul are cursa lunga pt reglaj poti sa iti setezi scaunul pe marimea ta chiar daca nu esti de un gabarit similar cu cel al masinii. Serpentinele au fost incercate pe ploaie. Drum cu denivelari cica national. Denivelarile care la o berlina ma fac sa merg cu 10 la ora si sa se balanseze masina ca la balci aici se auzea ceva se simtea un pic dar de balansat masina nici pomeneala. In rest specificatiile masinii si ceea ce poate sa faca se gasesc peste tot la tot pasul. Chiar si cei ce strambau din nas la capitolul on road spun ca impreuna cu LC200 aceasta masina este the best of la capitolul off road ca are competitori doar discovery 4 sau Mercedes clasa G.(chiar si in privinta asta am vazut un test drive comparativ iar aceste doua modele atingeau cate doua din trei performante ale toyota dar nu pe toate trei: adancime vad grad de inclinatie +unghi de atac )