Teste Euro NCAP: 5 stele pentru modele chinezești și Lucid Air, 4 stele pentru Peugeot 408 și Ford Puma
Specialiștii Euro NCAP au publicat rezultatele ultimei sesiuni de teste din 2022. Numai 3 din cele 14 modele testate nu au reușit să ia acasă punctajul maxim de 5 stele, printre ele numărându-se și Peugeot 408.
Belgienii de la Euro NCAP încheie în forță anul 2022. În ultima sesiune de teste, organizația independentă a testat în total 14 modele, inclusiv câteva electrice și câteva venite de la producători chinezești sau americani.
Toate modelele au reușit să ia punctajul maxim de 5 stele, la testele de siguranță, cu 3 excepții. Printre acestea din urmă se numără și Peugeot 408.
CHERY OMODA5
Lista cu mașini testate de Euro NCAP, în ultima sesiune din 2022, debutează cu SUV-ul chinzesc Chery Omoda5. Acesta a primit punctajul maxim de 5 stele și s-a descurcat după cum urmează: 87% protecție pentru adulți, 87% protecție pentru copii, 68% protecție pentru pietoni și bicicliști, 88% sisteme de siguranță.
FORD PUMA
Modelul produs la Craiova a fost retestat de Euro NCAP, dar a fost nevoit să se mulțumească doar cu 4 stele la testele de siguranță. Ford Puma a primit 75% pentru protecția adulților, 84% pentru protecția copiilor, 70% pentru protecția pietonilor și bicicliștilor, iar 69% au primit sistemele de siguranță.
FORD RANGER
Celălalt model de la Ford, testat de Euro NCAP, s-a descurcat mai bine. Ranger a primit punctajul maxim de 5 stele, procentajele obținute pentru fiecare categorie în parte fiind următoarele: 84% protecție adulți, 90% protecție copii, 74% protecție pietoni și bicicliști, 84% sisteme de siguranță.
LAND ROVER DISCOVERY SPORT
Și SUV-ul britanic a fost declarat apt, din punct de vedere al siguranței, de către Euro NCAP. Cele 5 stele ale lui Land Rover Discovery Sport se traduc în felul următor: 84% protecție adulți, 89% protecție copii, 71% protecție pietoni și bicicliști, 85% sisteme de siguranță.
LEXUS RX
Tot 5 stele a primit și Lexus RX. Protecția pentru adulți a fost evaluată cu 90%, protecția copiilor cu 87%, protecția pietonilor și bicicliștilor cu 89%, iar sistemele de siguranță au primit 91%.
LUCID AIR
Modelul cu zero emisii american, cu performanțe de hypercar, a fost notat cu 5 stele de Euro NCAP. 90% a primit protecția adulților, 91% protecția copiilor, 78% protecția pietonilor și bicicliștilor, iar sistemele de siguranță au fost notate cu 84%.
MAXUS MIFA 9
Un alt model chinezesc, testat de Euro NCAP, este Maxus Mifa 9. Punctajul său de 5 stele vine tradus cam așa: 93% protecție adulți, 89% protecție copii, 73% protecție pietoni și bicicliști și 83% sisteme de siguranță.
MERCEDES-BENZ GLC
5 stele, un punctaj demn de un model produs de o marcă premium, a primit și Mercedes-Benz GLC. Procentajele obținute pentru fiecare categorie testată arată în felul următor: 92% protecție adulți, 90% protecție copii, 74% protecție pietoni și bicicliști, 84% sisteme de siguranță.
MG 4 ELECTRIC
Modelul cu zero emisii MG 4 a primit punctaj maxim, după ce a fost notat cu 83% pentru protecția adulților, cu 80% protecția oferită copiilor, 75% a primit protecția oferită pietonilor și bicicliștilor, iar cu 78% au fost notate sistemele de siguranță.
PEUGEOT 408
Aflat la prima participare, Peugeot 408 a obținut 4 stele la testele de siguranță. Însă, trebuie menționat că punctajul se bazează în mare parte pe cel al fratelui mai mic 308. Modelul francez are următoarele punctaje individuale: 76% protecție adulți, 84% protecție copii, 78% protecție pietoni și bicicliști, 65% sisteme de siguranță.
VOLKSWAGEN AMAROK
În urma testelor Euro NCAP, Volkswagen Amarok este o mașină de 5 stele: 84% protecție adulți, 90% protecție copii, 74% protecție pietoni și bicicliști, 84% sisteme de siguranță.
VW ID.BUZZ
Electricul Volkswagen ID. Buzz a fost vâlvă încă de la debut. La testele de siguranță, modelul german s-a ridicat la nivelul așteptărilor, fiind recompensat cu 5 stele Euro NCAP: 92% protecție adulți 87% protecție copii, 60% protecție pietoni și bicicliști, 90% sisteme de siguranță.
VOLKSWAGEN TOURAN
Și Volkswagen Touran a fost retestat de Euro NCAP, dar, la fel ca Ford Puma, a primit 4 stele. Punctajele individuale arată cam așa: 77% protecție adulți, 81% protecție copii, 62% protecție pietoni și bicicliști, 66% sisteme de siguranță.
SKODA OCTAVIA
Ultima mașină testată, dar cu siguranță nu cea din urmă, este Skoda Octavia. Modelul producătorului din Mlada Boleslav a primit 5 stele, care se traduc în felul următor: 86% protecție adulți, 84% protecție copii, 68% protecție pietoni și bicicliști, 81% sisteme de siguranță.
Noul Peugeot 408, doar patru stele? Pai nu zicea Mirica, acum cateva zile, ca "acesta folosește o platformă deja populară în Grupul PSA, evaluată cu 5 stele în cadrul altor teste de impact"? Sau au schimbat aia de la Euro NCAP, special pentru aceasta sesiune, modul in care acorda stelele?