Test de autonomie în condiții de iarnă: o electrică din China, în fața Tesla și Volkswagen
Norvegienii au realizat un test de autonomie în condiții de iarnă cu 23 de modele electrice. Dintre toate, chinezescul HiPhi Z a ieșit campion, cu 522 de kilometri parcurși cu o singură încărcare.
Temperaturile scăzute sunt inamicul principal al mașinilor cu zero emisii pentru că autonomia acestora are cel mai mult de suferit atunci când termometrul indică valori cu minus.
Pentru a vedea exact cum afectează condițiile meteo autonomia, Federația Norvegiană de Automobilism și cei de la revista Motor au realizat un test în condiții de iarnă cu 23 de modele electrice. Temperaturile au variat între - 2 și -10 grade Celsius.
Campionul absolut a fost modelul chinezesc HiPhi Z. Cu o autonomie declarată de 555 de kilometri, în ciclul WLTP, acesta a reușit să parcurgă 522 de kilometri cu o singură încărcare. De altfel, a fost singura mașină cu o diferență mai mică de 10% (a avut 5.9%) între autonomia declarată și cea reală în condiții de iarnă.
Spre exemplu, BMW i5 a parcurs 443.6 kilometri, având o autonomie teoretică de 505 kilometri (diferență de 12.2%). Lotus Eletre s-a clasat pe locul 3 cu 464.6 kilometri, o diferență de 12.3% față de cei 530 de kilometri declarați de producător.
Kia EV9 (505 km autonomie teoretică) a reușit să acopere 441.9 kilometri, Mercedes-Benz EQE 350 4Matic a parcurs 399 de kilometri (față de 491 km), Audi Q8 e-tron Sportback s-a "mulțumit" cu 411.4 kilometri (515 km autonomie teoretică), iar Hyundai Kona Electric cu 341.3 kilometri (454 km).
Cele mai mari diferențe între autonomia declarată și cea reală, la temperaturi cuprinse între -2 și -10 grade Celsius, s-au înregistrat la Tesla Model 3 facelift (de la 629 km la 441 km, adică 29.9%), la Polestar 2 Long Range (de la 614 km la 430 km, 30%) sau la Volvo C40 Recharge (de la 572 km, la 395 km, 30.9%).
Următoarele modele pe lista "rușinii" sunt Toyota bZ4x cu o diferență de 31.8% (de la 460 km la 313.5 km) și Volkswagen ID.7 care a parcurs 414 kilometri cu o singură încărcare. Modelul din Wolfsburg are o autonomie declarată de 608 kilometri (31.9% diferență).
Chinezii de la Human Horizons, cei care produc modelul HiPhi Z, susțin că sistemul de management termic, dezvoltat chiar de ei, merită toate laudele pentru performanțele mașinii în condiții de iarnă.
Pe tot timpul testului, sistemul inteligent, care utilizează o pompă de căldură HVAC, a păstrat temperatura bateriei, dar și temperatura din habitaclu la valori optime.
Constructorul chinez este prezent pe piața din Europa, având reprezentanțe, sau HiPhi Hubs, în Munchen, Germania și Oslo, Norvegia.
via Carscoops
Vi se pare obiectiv sa vorbiți doar de autonomie și sa nu amintiți că modelul chinezesc are cel mai mare preț, peste 100k dolari, cel mai greu, 2.7 tone la gol ? Are ditamai bateria, de aceea n-a reușit sa urce o panta pe zăpadă, în cadrul unui test cu Tesla și alții .